Wat is er nieuw

dwergkreeft zit alleen maar verstopt

Thomasklrn

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2020
Leeftijd
21
hallo iedereen,

mijn dwergkreeft (karel 😀) die zit alleen maar verstopt en komt de hele dag niet uit zn huisje, als ik hem eten geef leg ik het meestal voor zn huisje en dan pakt ie het en loopt ie weer naar binnen (gister voor het laatst gevoerd), maar ik ben een beetje bezorgd dat er iets niet goed gaat met hem, want de eerste 2 dagen dat ik hem had was hij heel actief maar nu ineens niet meer.

Kan toch met het wennen te maken hebben of dat ie schrikkerig is van medebewoners. Hij eet en dat is belangrijk dus ik zou het even aankijken.
Als het een vrouw is kan het met vervellen te maken hebben en dan zoeken ze ook vaak een rustig plekje. Maar ja of Karel een vrouw is dat weet ik niet 😉

Wat doet hij als het licht uit is?

Kan toch met het wennen te maken hebben of dat ie schrikkerig is van medebewoners. Hij eet en dat is belangrijk dus ik zou het even aankijken.
Als het een vrouw is kan het met vervellen te maken hebben en dan zoeken ze ook vaak een rustig plekje. Maar ja of Karel een vrouw is dat weet ik niet 😉
ik heb eigenlijk geen idee wat het is hahaha
Wat doet hij als het licht uit is?
in zn huis zitten 🙂

Slapen natuurlijk 😆 😆 😉
hahaha warschijnlijk

Niks om je zorgen over te maken waarschijnlijk het gevolg van je overige bewoners datie zich daar niet comfortabel bij voelt

Niks om je zorgen over te maken waarschijnlijk het gevolg van je overige bewoners datie zich daar niet comfortabel bij voelt
gaat dat nog veranderen? of ga ik hem nooit meer zien 😅

maar wel goed nieuws hij zit nu half buiten zijn huis

Heb je een totaaltje van de bak en wat zijn de medebewoners? Zo kunnen we even meekijken wat wellicht een oorzaak kan zijn.

Heb je een totaaltje van de bak en wat zijn de medebewoners? Zo kunnen we even meekijken wat wellicht een oorzaak kan zijn.
ja isgoed ik ben wel net bezig met schoonmaken dus het is een beetje rommelig hahaha

1626706419190.png

daar links zit karel 🙂

Tja hoeveel liter is dit bakje want deze is denk ik niet geschikt voor je visjes. Daarbij heb je niet veel planten of schuilmogelijkheden waardoor de kreeft zich lastig kan verschuilen behalve dan in het grotje of huisje.
De inrichting is niet ideaal voor de kreeft en dat kan bijdragen aan dit gedrag.

Tja hoeveel liter is dit bakje want deze is denk ik niet geschikt voor je visjes. Daarbij heb je niet veel planten of schuilmogelijkheden waardoor de kreeft zich lastig kan verschuilen behalve dan in het grotje of huisje.
De inrichting is niet ideaal voor de kreeft en dat kan bijdragen aan dit gedrag.
ja dat had ik ook al bedacht inderdaad ik zal binnekort is kijken of ik misschien nog een plekje kan creeeren ik heb trouwens achter die boom nog wel een plekje en ik weet niet hoe maar hij kan ook onder de stenen zitten hahaha

het is trouwens 30 liter

Dat is voor de visjes echt te weinig en ik zou kijken of je die elders kan huisvesten.

Dat is voor de visjes echt te weinig en ik zou kijken of je die elders kan huisvesten.
zouden die in een 50 liter bak kunnen?

ehhh mn kreeft ligt nu op zn kop

Dat is foute boel. Zijn alle waterwaarden goed? Hoelang draait dit bakje?

Dat is foute boel. Zijn alle waterwaarden goed? Hoelang draait dit bakje?
6 weken en ik heb de waterwaarden eergisteren getest en zag er gewoon goed uit

ik dacht eerst dat hij aan het vervellen is maar hij ligt dood stil

ik zit nu nog is te kijken maar kan het niet het oude vel zijn? want het is helemaal doorzichtig en ik zie volgens mij geen oogjes

Kun je een foto maken want dat kan en dan trekken ze zich ook vaak terug.

Kun je een foto maken want dat kan en dan trekken ze zich ook vaak terug.
ja zal ik zo even doen

ik dacht eerst dat hij aan het vervellen is maar hij ligt dood stil
Een dode kreeft (alsook garnalen en andere kreeftachtigen)zien er uit als een gebakken scampi als ze dood zijn. Oranje rozig dus.

1626770182764.png

het is helaas niet zo duidelijk te zien

Ik zou het eruit pakken en goed bekijken want een vervelling herken je snel genoeg.

1626770623865.png

het lijkt wel een velletje denk ik

Lijkt me ook maar goed dan zul je de cpo dus ook in de bak moeten kunnen zien zitten ergens.

Lijkt me ook maar goed dan zul je de cpo dus ook in de bak moeten kunnen zien zitten ergens.
ik denk dat ie onder de kokosnoot zit waar die altijd zit maar daar kan je hem niet zien

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan