Wat is er nieuw

Dwergkreeftjes kweken

Gdeleeuw

Well-known member
Lid geworden
13 april 2019
Leeftijd
37
Goedemorgen, ik heb een bak over en wil dwergkreeftjes gaan kweken. Waar is het meeste vraag naar via marktplaats? Cpo , puer etc? Cpo heeft mijn voorkeur, maar is daar vraag naar?

Bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
Ja dat is denk ik een lastige vraag al zie ik bij de mensen die kreeften hebben wel meest de CPO voorbij komen. Het zal ook van het aanbod in de lfs afhangen denk ik.

Ik denk dat naar de kleinere en minder agressieve soorten de meeste vraag is. CPO's zul je wel kwijtraken als je je prijs laag houdt; je moet niet verwachten dat je er iets aan verdient. 🙂 Had zelf van een veel onbekendere soort een nestje (procambarus vazquezae) en die gingen ook vrij makkelijk weg via MP.

Dank voor de reacties, mochten er meer ervaringen zijn hoor ik het graag! @Gino88 Even ingelezen, mooie kreeftjes inderdaad. Een van de weinige soorten die graag met meerdere zijn. Goede optie, bedankt!

🙂 Vind ik ook. Ik heb er nog wat vrouwtjes van zitten en ga later dit jaar weer een nestje maken denk ik. Nog even shoppen naar mooie mannetjes.

@Gino88 Nou je hebt me overtuigd, dit gaan ze worden! Weet je toevallig ook waar ze te koop zijn? Ik kan ze op internet in Nederland niet vinden namelijk. Wel op Duitse sites.

Join the club. 😎

Ze zijn inderdaad niet in NL te krijgen, lijkt wel. Af en toe zie je iemand op MP en dan blijkt meestal dat diegene ze (net als ik) uit Duitsland heeft.

Ik heb ze zelf destijds besteld bij Aquaristik Langer. Vorige week hadden zij de kreeftjes nog zitten maar ik zie dat ze nu uitverkocht zijn. Anders kun je ook eens kijken op het Duitse "kleinanzeigen" van Ebay. Daar zie je wel eens kwekers op. 🙂

Alvast een kleine waarschuwing als je deze kreeftjes zou nemen: het zijn ware ontsnappingskunstenaars. Ik ben er al een aantal kwijtgeraakt aan uitbraakpogingen... waaronder mijn mooiste mannetje. :'( Dus geen luchtslangetjes e.d. uit de bak laten lopen...

Haha heb ervaring met ontsnappingspogingen, maar dank voor de waarschuwing, en voor de sites! Bakje moet nog opgebouwd worden maar ik heb het best druk op dit moment. Zal nog een maandje of misschien twee duren voor het zover is. Hoe worden ze dan verzonden vanuit Duitsland? En is dat een beetje diervriendelijk?

Haha okee.

Ze werden verzonden in zakken in een piepschuim doos. Weet niet meer hoe lang de verzending in beslag nam (of dat nou 1 dag was of 2) maar ze kwamen in goede staat aan. 🙂 Dat was wel netjes geregeld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan