Wat is er nieuw

Dwerkklauwkikkers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Aquanova_
  • Startdatum Startdatum
A

Aquanova_

Guest
Hallo!

Ik wil misschien dwergklauwkikkers in mijn aquarium erbij. Maar voordat deze komen, wil ik wel goed ge�nformeerd zijn 🙂. Een aantal dingen kon ik nou niet helemaal op internet vinden, dus stel ik hier een paar vragen.

- Ik las dat deze diertjes het liefst een drijfplant nodig hebben, om afentoe even op te gaan zitten. Is dit het enige betreft bovenwater dingen? Er hoeft dus geen heel vivarium te komen?

- Zijn dit solitaire beestjes? Of kun je ze ook per 2 - 3 of meer houden?

- Kunnen ze samen met Boraras visjes? En met garnalen (vuurgarnalen), ik las namelijk dat ze hele kleine vissen/aquariumbewoners soms als voedsel gaan zien. En die vuurtjes houden wel van kweken, dus heb ik altijd wel baby'tjes rondlopen.

- Is het voeren goed te doen? Ik las dat ze best wel slechte ogen hebben, maar dat je ze wel met een pincet kan voeren? En is gedroogd tubifex dan te doen?

En misschien weet hier iemand wel een goede webwinkel waar je ze kan kopen? Ze worden nogal verward met de grote klauwkikker, en die heb ik liever niet 🙂.

Bedankt!
 
Vivarium heb je niet nodig, bij mij hangt hij soms op de spraybar. Heb zelf geen drijfplanten en doet hij goed.
Ik heb er maar 1, dus ik denk dat hij solitair is anders had mijn lfs dit wel gezegd dunkt me! 🙂
Bij mij hangt hij nog wel eens aan de staart van een botia lochata (oid)
Alles wat voor zijn neus hangt is voer voor hem, hij ziet geen steek. Laatst zag ik dat hij een algen wafeltje voor de helft in zijn bek had zitten, maar dik is hij niet.

Meer kikkertjes mag natuurlijk altijd. Maar ik denk wel dat jonge vuurgarnaaltjes zullen verdwijnen. Ik voer altijd nog een klein beetje als de lampen uit staan, zodat de nacht actievelingen ook kans maken.

Waar te kopen,....Google is je vriend!

En welkom op het forum! Stel je anders even voor in een ander topic!
 
Ik heb er 6 in een 60cm bakje. De waterkolom mag niet hoger zijn dan 30cm ivm het lucht happen. Je kan er beter wat meer houden want dan zijn ze actiever heb ik gemerkt. Verder zijn drijvers geen must. Ik heb ze wel maar je ziet ze daar nooit bij zitten. Ze zitten veelal op de bodem en schieten af en toe omhoog om lucht te happen.
Ze zijn best grappig maar niet teveel voeren want ze kunnen snel te dik worden.
Ik geef ze vaak diepvriesvoer. Ik weet dat de Pets Place ze vaak heeft en kan bestellen en ook Aquabeek verkoopt ze.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ah fijn dat drijvers niet pers� een must is, ik vind dat namelijk niet zo mooi 😛.

Hoevaak voeren jullie ze? Drie tot vier keer moet genoeg zijn heb ik vernomen?

@eric79: ik ga me gelijk even voorstellen! 🙂
@jessicapilon: leuk! Die albino/gold is mooi!
 
Ik heb er 2 in een cayman 110 samen met verschillende soorten vissen. Dit is best wel een diepe aquarium, maar heeft nog nooit problemen gegeven.
Ze eten 6 dagen in de week van het droogvoer. 1x in de week voer ik een mix diepvriesvoer.

Ik heb grote stukken kienhout tot bovenaan in het water, maar ik heb geen drijfplanten.
 
Ik voer ze om de dag. Miss Poodle heeft ze ook al lange tijd en heeft gewaarschuwd voor snel te dik worden.

De albino hebben we op de beurs gekocht en de arme ziel was sterk vermagerd. Hij trekt nu bij maar is veel ieler dan de andere 5.
 
Ok, bedankt. Ja dat ze snel dikworden had ik inderdaad al gelezen.

Iemand ervaring met deze winkel? Deze heb ik nog nooit gezien (winkel)
 
Die ken ik zo niet maar ik adviseer je om ze zelf in de winkel te kunnen ophalen. Soms worden de gewone als dwerg verkocht namelijk. De dwerg hebben voor en achter dus zwemvliesjes en daar herken je ze snel aan.
Op de beurs zou een zaak ze ook voor me meenemen en toen we ze goed bekeken waren het kleine die groot zouden worden. Dus de verkeerde.
Pets Place vind je bijna overal en die kan ze zo bestellen weet ik.
 
Ah ok�. Ja die verhalen heb ik indd ookal gehoord, ik heb toch echt liever de kleine 😀.

Ja klopt, PP zit hier bij ons op 5 minuten lopen, dus ga ik morgen even langs! 🙂

Ik zit wel te twijfelen over de hoeveelheid, beginnen met 1, of toch liever 2 of meer?
 
Wij hadden er eerst 3 in de 60cm. Je zag ze wel maar niet heel erg veel. Nadat we er 3 bij kochten zie je ze de hele dag zwemmen en doen. Ik zou dus een wat grotere groep nemen als dat kan.
 
bij DKK's kun je het aantal goed laten afhangen van het (bodem)oppervlak van je aquarium. Rond de 5 voor een 60 cm beviel hier prima. Voor een 80 cm was het te weinig.

eric79 zei:
Ik heb er maar 1, dus ik denk dat hij solitair is anders had mijn lfs dit wel gezegd dunkt me!
Je lfs heeft dus een steek laten vallen 😉
 
Die 6 doen het hier prima. ik dacht ergens te hebben gelezen dat je per kikker 5 liter kan hanteren al lijkt me dat wat weinig. Dat zouden 11 zijn voor een 60cm namelijk.
 
Bedankt voor jullie reacties! Morgen komen er een aantal kikkers binnen bij een LFS hier in de buurt, dus ga ik eens even kijken!
 
Ik ben benieuwd naar de foto s als ze er zijn.
 
Mascha&Ivo zei:
bij DKK's kun je het aantal goed laten afhangen van het (bodem)oppervlak van je aquarium. Rond de 5 voor een 60 cm beviel hier prima. Voor een 80 cm was het te weinig.

eric79 zei:
Ik heb er maar 1, dus ik denk dat hij solitair is anders had mijn lfs dit wel gezegd dunkt me!
Je lfs heeft dus een steek laten vallen 😉


Niets voor hem! Ga ik nakijken bij hem!
Vervelend,.....ik moet er meer halen....
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan