Wat is er nieuw

Eén jarige plant?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Wat bedoelen ze precies met een ��n jarige plant?

Leeft die dan ��n jaar in het aquarium en legt hij dan het loodje en moet je een nieuwe kopen?

Een plant die in het voorjaar vanuit zaad ontkiemt, vervolgens groeid en dan in het najaar bloeidt.

@Tom zei:
Een plant die in het voorjaar vanuit zaad ontkiemt, vervolgens groeid en dan in het najaar bloeidt.

Dus hij kan zeg maar langer dan een jaar in het aquarium staan?
Niet dat hij nadat hij bloeit ineens het loodje legt?

Ik dacht ook dat zo n plant maar 1 jaar het doet maar ik twijfel nu na de post van Tom.
Misschien dat Tom dat kan verduidelijken nog voor je.

https://www.visaquarium.nl/plant/Blyxa-japonica

Hier wordt er over gesproken dat het een nadeel is dus ik ga er dan toch vanuit dat eenjarigen maar 1 jaar goed blijven want anders zou je dat niet als nadeel zien zou ik zo denken.

E�njarige planten hebben inderdaad een levensduur van 1 jaar ...zoals de naam al aangeeft. De plant sterft af na het vormen van het zaad.

Tom zegt volgens mij nergens dat hij het langer fan een jaar volhoudt.
Het proces dat hij schetst vindt binnen een jaar plaats.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Tom zegt volgens mij nergens dat hij het langer fan een jaar volhoudt.
Het proces dat hij schetst vindt binnen een jaar plaats.

~ Ivo

Ja dat klopt en dat maak ik ook op uit de tekst in de link van mij 😉.

Inderdaad...maar de toevoeging dat de plant afsterft na de zaadvorming/afgifte kan geen kwaad 😉

Dus hij kan zeg maar langer dan een jaar in het aquarium staan?
Niet dat hij nadat hij bloeit ineens het loodje legt?

Als de omstandigheden goed zijn en blijven, en de planten zich weten aan te passen,
kun je ze wel een hele tijd goed houden. Maar op meer dan 6 / 7 maanden zou ik niet rekenen.
En zoals Peter al aangeeft moet je eigenlijk zien te voorkomen dat ze eventueel gaan bloeien.

Bedankt allemaal voor de uitleg 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan