Wat is er nieuw

Easy carbo met Fosfo

Erik Pereij

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
4 april 2022
Leeftijd
55
Beste Lezer
Maandag middag16 uur heb ik met Easy Carbo gespoten in mijn aquarium en tegen 19 uur heb ik Fosfaat 0,5 mg/l toegevoegd aan mijn aquarium. Mijn aquarium is netto 350 liter en 35ml fosfaat toegevoegd.
S morgen hingen alle vissen boven op het wateroppervlak en helaas een paar vissen dood. ik had geen troebel water.
Kan mij iemand vertellen of easy carbo samen kan met fosfaat. Mij is het een raadsel 🙂🙂
Mvg Erik Pereij

Hoeveel Easy carbo heb je gebruikt? Dat mis ik in het hele verhaal.

Weet je ook je waterwaardes? In dit geval met name NH3 en NO2?

Easycarbo is geen gezellig goedje waar veel vissen last van hebben (zelfs bij een normale dosering)

Ik heb een po4 van 2 en heb al diverse malen een stootkuur toegepast en dwz 5x de aanbevolen hoeveelheid. Sommige vissen waarderen dit niet maar wel raar dat ze allemaal aan het oppervlak hingen.
Dus ja hoeveel heb je gegeven want vaak adviseert men1-2 ml per 50 liter. Pas op met garnalen en een stootkuur.

Laatst bewerkt:
Beste Lezer
Maandag middag16 uur heb ik met Easy Carbo gespoten in mijn aquarium en tegen 19 uur heb ik Fosfaat 0,5 mg/l toegevoegd aan mijn aquarium. Mijn aquarium is netto 350 liter en 35ml fosfaat toegevoegd.
S morgen hingen alle vissen boven op het wateroppervlak en helaas een paar vissen dood. ik had geen troebel water.
Kan mij iemand vertellen of easy carbo samen kan met fosfaat. Mij is het een raadsel 🙂🙂
Mvg Erik Pereij
Welke lichtsterkte gebruik je boven je bak? Welke planten heb je? Waarom heb je om te beginnen carbo gespoten en waarom fosfaat toegevoegd? Misschien is het goed om de gemeten waterwaarden te geven? Om een goed advies te geven is het belangrijk dat je zoveel mogelijk gegevens doorgeeft.

Carbo tegen algengroei steen en fosfaat was 0mg

Ja, dat begrijp ik. Maar er staat verder geen soort bij. Eigenlijk zie ik op de plaatjes niet echt wat. Die foto's geven niet echt duidelijkheid. Het is altijd belangrijk te weten waarom iemand iets doet. Herhaaldelijk kan je lezen dat men soms een iets doet wat niet direct nodig is of soms beter en eenvoudiger opgelost kan worden.

Ja, dat begrijp ik. Maar er staat verder geen soort bij. Eigenlijk zie ik op de plaatjes niet echt wat. Die foto's geven niet echt duidelijkheid. Het is altijd belangrijk te weten waarom iemand iets doet. Herhaaldelijk kan je lezen dat men soms een iets doet wat niet direct nodig is of soms beter en eenvoudiger opgelost kan worden.
Zover ik me herinner zie je op de stenen (en ramen?) wel groene aanslag. Zou dus passen bij een co2/po4 tekort.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan