Wat is er nieuw

Easy Life Catappa-X en Easy Life Voogle

Sol

Well-known member
Lid geworden
10 september 2020
Berichten
185
In de productomschrijving van zowel Easy Life Catappa-X als Easy Life Voogle staat dat je het wekelijks kunt toevoeging aan het aquarium ter ondersteuning van de weerstand van de vissen.

Is hier iemand die weet in hoeverre de twee producten elkaar aanvullen, danwel overlappen? Is het zinnig of onzinnig om standaard beide producten te gebruiken?
 
Het is onzinnig om überhaupt deze producten te gebruiken ;))

De werking is m.i. nooit bewezen, en als er iets (voor nu onzichtbaars) fout is in de bak / met de vissen gaat een flesje Voogle/Cattapa dat niet oplossen.

Vooral zonde van het geld.
 
Laatst bewerkt:
Never change a winning team, don't fix that isn't broken, oftewel: niet doen, je gaat dingen toepassen waar je de werking niet van kent, en waarom zou je het doen als je bak verder gezond is? kans dat het fout gaat is ook aanwezig, je gaat pas dingen toepassen als er iets mis is
 
@RichD1011 en @Nicolientje-W ,
Bedankt voor jullie eacties.

Jullie spreken elkaar een beetje tegen. Waar RichD1011 zegt dat als er een probleem in de bak is het toevoegen van deze producten het probleem niet gaan oplossen, zegt Nicolientje-W dat je de producten pas moet toevoegen àls er een probleem in de bak is.

Zo zie je maar dat de meningen over hoe en of deze producten werken verdeeld zijn. Dat ze verschrikkelijk duur zijn ga ik niet betwisten.

Jullie hebben het beiden over de (on)zinnigheid van het toepassen van deze producten als er al een probleem is in de bak.
Echter mijn vraag gaat echter over Catappa-X en/of Voogle standaard toe te passen als deel van een gezonde levensstijl, en of als je de twee producten samen gebruikt, ze elkaar aanvullen of dat dat juist overbodig is omdat ze misschien dezelfde ingrediënten bevatten.

Het is onzinnig om überhaupt deze producten te gebruiken ;))

De werking is m.i. nooit bewezen, en als er iets (voor nu onzichtbaars) fout is in de bak / met de vissen gaat een flesje Voogle/Cattapa dat niet oplossen.

Vooral zonde van het geld.
Bedoel je dan dat jouw inziens bijvoorbeeld de antibacteriële werking van catappabladeren nooit bewezen is? Of dat het geen toegevoegde waarde heeft?
 
Ik heb het helemaal niet over d eonzinnigheid van middeltjes toepassen als er iets mis is dan heb je mijn bericht niet begrepen. Het tegendeel is namelijk waar: het is onverstandig EN onzinnig middeltjes toe te voegen als je een gezonde bak hebt, kans dat je juist daarmee problemen op je hals haalt is significant aanwezig, niet doen dus
 
Ik heb het helemaal niet over d eonzinnigheid van middeltjes toepassen als er iets mis is dan heb je mijn bericht niet begrepen. Het tegendeel is namelijk waar: het is onverstandig EN onzinnig middeltjes toe te voegen als je een gezonde bak hebt, kans dat je juist daarmee problemen op je hals haalt is significant aanwezig, niet doen dus
Ik begrijp wat je zeggen wil. Het is alleen geen antwoord op mijn vraag.🙂
 
Los van of het mij zinnig lijkt deze producten preventief te gebruiken...

De antibacteriele werking van catappa-blad is bekend, en volgens mij ook aangetoond in onderzoek.
Waar ik vraagtekens bij heb is of dit product van easylife dezelfde positieve werking heeft.

Voogle is een product met een bijzonder ingewikkelde werking (naar mijn mening), maar de werking die het volgens easylife zou hebben heeft te maken met de weerstand.

Op basis daarvan zou je zeggen dat de 2 producten elkaar op papier zouden kunnen aanvullen.

Voor het geval je dit nog niet had gelezen over Voogle:

https://www.easylife.nl/artikelen/voogle-de-nieuwe-manier
 
Laatst bewerkt:
Om te kunnen zeggen of stoffen elkaar versterken, Agonisme, of verzwakken, Antagonisme, moet je weten welke actieve stoffen het product bevat. In de pharmacie worden er uitgebreide studioes gedaan om die effecten aan te kunnen tonen. Dat is behoorlijk ingewikkeld. Ik denk dat er van deze producten geen studies zijn die aangeven of ze elkaar tegenwerken of elkaar versterken. Wat van de meeste producten wel bekend is, is dat ze een negatieve invloed op je vermogen hebben....
 
Ondertussen heb ik een verbazend snel en eerlijk antwoord gekregen van Easy Life zelf. De producten hebben inderdaad overlap, en is volgens hen voldoende om standaard enkel Catappa-X toe te voegen.
 
Wat van de meeste producten wel bekend is, is dat ze een negatieve invloed op je vermogen hebben....
Lol, zeker.

Nu ik een antwoord op mijn initiële vraag heb, ben ik natuurlijk geīnteresseerd in de vraag of het überhaupt zin heeft of kwaad kan om stoffen als tannines, beta-glucanen, looizuren, astaxanthine etc. toe te voegen aan het water.
Het is online duidelijk dat daar de meningen over verdeeld zijn, maar als iemand me zou kunnen verwijzen naar degelijke onderzoeken die daar naar zijn gedaan, zou ik het zeer waarderen.
 
Aan de hand van enkel de ingedrienten van een middel blijf je nog met de vraag zitten is het nodig.

Een top fitte vis zal lichamelijk niets nodig hebben want dat regelt zijn lichaam zelf wel. Bij tekorten of verzwakking (door het niet geven van optimale omstandigheden) zal aanvulling op bepaald gebied wellicht goed doen maar in feite kun je niet alles bepalen wat de vis tekort heeft.
 
Ik voeg standaard bij de waterwissel preventief een beetje Voogle toe of een eigen brouwsel waarin, net als in Voogle, astaxanthine en aloe vera zit. Zeg maar als voedingssupplement. Ook voeg ik catappablad toe. Mijn Ancistrus eet graag van dat blad. Maar de waterwissels zijn essentieel.
 
Ik voeg standaard bij de waterwissel preventief een beetje Voogle toe of een eigen brouwsel waarin, net als in Voogle, astaxanthine en aloe vera zit. Zeg maar als voedingssupplement. Ook voeg ik catappablad toe. Mijn Ancistrus eet graag van dat blad. Maar de waterwissels zijn essentieel.

Heb jij de informatie over die ingredienten in Voogle van easylife zelf? Ik vind de omschrijving van de stoffen die jij noemt volstrekt anders dan wat easylife zelf aangeeft dat de werking zou zijn.
 
Heb jij de informatie over die ingredienten in Voogle van easylife zelf? Ik vind de omschrijving van de stoffen die jij noemt volstrekt anders dan wat easylife zelf aangeeft dat de werking zou zijn.

Ik meen dat er ergens een topic staat over easy life Voogle en ingedrienten. Degene had easy life een mail gestuurd en antwoord gekregen. Weet niet meer wie dit had na gevraagd. Misschien met zoekfunctie te vinden. Was volgens mij een topic van verleden jaar of ervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Ik begrijp wat je zeggen wil. Het is alleen geen antwoord op mijn vraag.🙂
Wil je een antwoord op je vraag? Nee niet doen.

Het is onzinnig om beide te gebruiken.

Voogle gebruik je pas als er wat is. Catappa kan je gewoon gebruiken
 
Ik meen dat er ergens een topic staat over easy life Voogle en ingedrienten. Degene had easy life een mail gestuurd en antwoord gekregen. Weet niet meer wie dit had na gevraagd. Misschien met zoekfunctie te vinden. Was volgens mij een topic van verleden jaar of ervoor.
Dat was ik dus. Keurig antwoord van ze gehad: deze ingredienten zaten er in maar uiteraard was de rest van het recept geheim😀. Ik had toevallig zat ingevroren aloe vera liggen en ben aan het experimenteren geslagen. Toen ik nog een fles Voogle vond in de kast ben ik die weer gaan gebruiken, maar ik geef nu ook eigengemaakt knoflookextract. Maar zoals gezegd: je kunt erin kieperen wat je wilt, voldoende water verversen blijft essentieel. En dat hangt weer samen met je bakinhoud, je filtering en de soort ( vis of ander dier) die je wilt gaan houden. Net als op potjes met supplementen voor menselijke consumptie staat: supplementen zijn een aanvulling, geen vervanging van gezonde voeding.

Bij ziekte echter is de weerstand verlaagd, en kan Voogle gegeven worden als kuur in een hogere dosering. Astaxanthine is een antioxidant, een bestanddeel van algen die in de natuur voorkomen en aan bijvoorbeeld krill een rode kleur geeft. Aloe vera heeft een gunstig effect op de huid.
 
Dat was ik dus. Keurig antwoord van ze gehad: deze ingredienten zaten er in maar uiteraard was de rest van het recept geheim😀. Ik had toevallig zat ingevroren aloe vera liggen en ben aan het experimenteren geslagen. Toen ik nog een fles Voogle vond in de kast ben ik die weer gaan gebruiken, maar ik geef nu ook eigengemaakt knoflookextract. Maar zoals gezegd: je kunt erin kieperen wat je wilt, voldoende water verversen blijft essentieel. En dat hangt weer samen met je bakinhoud, je filtering en de soort ( vis of ander dier) die je wilt gaan houden. Net als op potjes met supplementen voor menselijke consumptie staat: supplementen zijn een aanvulling, geen vervanging van gezonde voeding.

Bij ziekte echter is de weerstand verlaagd, en kan Voogle gegeven worden als kuur in een hogere dosering. Astaxanthine is een antioxidant, een bestanddeel van algen die in de natuur voorkomen en aan bijvoorbeeld krill een rode kleur geeft. Aloe vera heeft een gunstig effect op de huid.
Erin kieperen en voldoende ww doen? Is dat niet een beetje zonde geld? Wat je erin kiepert haal je direct weer uit toch?

Heb jij ergens een bron dat aloe vera goed is voor ee huid van een vis?
 
Ik voeg de Voogle en andere dingen toe na de waterwissel, en de volgende dag verwijder ik ontlasting. Er is dus ruimschoots voldoende tijd om stofjes binnen te krijgen. Dat Aloe vera wordt aan evolen voor huidproblemen kende ik uit de tijd dat ik papegaaien opving: het werd door een bekende vogelarts aan evolen bij plukkers. Maar ik heb meer aanbevelingen gezien bij huidinfecties, ook bij mensen. Het verbaasde me dus niet dat het ook in Voogle zit.
 
Het is onzinnig om überhaupt deze producten te gebruiken ;))

De werking is m.i. nooit bewezen, en als er iets (voor nu onzichtbaars) fout is in de bak / met de vissen gaat een flesje Voogle/Cattapa dat niet oplossen.

Vooral zonde van het geld.
Dat is ook mijn mening en als je de toevoeging met catappa gebruikt dan zuur je het water volgens mij wat aan en bacterien doen het slecht op "zuurder" water.
Maar goed ik ben geen expert.
 
Dat is ook mijn mening en als je de toevoeging met catappa gebruikt dan zuur je het water volgens mij wat aan en bacterien doen het slecht op "zuurder" water.
Maar goed ik ben geen expert.
Klopt, catappa zuurt het water iets aan. Dit effect is echter maar klein, je moet flink wat toevoegen om echt indruk te maken. Daarbij, met kraanwater (of in ieder geval een hogere KH) zal het effect helemaal klein zijn.
 
mijns inziens is de hoeveelheid catappa in de catappa-x beperkt gebleven tot de naam 😅
Al deze producten (en zo bestaan er nog tientallen) hebben weinig tot geen toegevoegde waarde in een gezond aquarium.
 
mijns inziens is de hoeveelheid catappa in de catappa-x beperkt gebleven tot de naam 😅
Al deze producten (en zo bestaan er nog tientallen) hebben weinig tot geen toegevoegde waarde in een gezond aquarium.
Allemaal commercieel en om de fabrikant te spekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Mag ik aan je laatste zin twijfelen?
Nou ik ben niet echt een expert over hoe bacterien reageren op een bepaalde zuurgraad maar zover mij bekend is houden die niet van zuur water. Dit is iets wat ik heb gelezen her en der maar het fijne ervan is me niet bekend dus ja dan noem ik me geen expert😉
 
Ik voeg de Voogle en andere dingen toe na de waterwissel, en de volgende dag verwijder ik ontlasting. Er is dus ruimschoots voldoende tijd om stofjes binnen te krijgen. Dat Aloe vera wordt aan evolen voor huidproblemen kende ik uit de tijd dat ik papegaaien opving: het werd door een bekende vogelarts aan evolen bij plukkers. Maar ik heb meer aanbevelingen gezien bij huidinfecties, ook bij mensen. Het verbaasde me dus niet dat het ook in Voogle zit.
Maar vogels zijn toch geen vissen Nina? 🤣🤣
 
Mensen ook niet. Maar anderen hier hebben goede er aringen met dat spul. Als het op is ga ik weer zelf maken, ik heb nog zat Aloe vera in de vriezer😀
 

Ik ga mijn vissen ook eens biefstuk geven. Miss eten ze dat ook..

Eigenlijk bedoel ik met een omweg te zeggen.
Omdat je bij een mens of vogels aloe vera geeft. Betekend nog niet dat het goed is voor een vis?? Vandaar dat ik om een bron vroeg.
 
voor zover het nog niet veranderd is, is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat aloe vera enig effect heeft bij een vis (of andere waterbewoner)
 

Ik ga mijn vissen ook eens biefstuk geven. Miss eten ze dat ook..

Eigenlijk bedoel ik met een omweg te zeggen.
Omdat je bij een mens of vogels aloe vera geeft. Betekend nog niet dat het goed is voor een vis?? Vandaar dat ik om een bron vroeg.

U vraagt, ik draai om Nina wat support te geven gezien zij even wat minder kan researchen.

Nu aan jou om even een korte, vooral korte samenvatting in het Nederlands te verzorgen in het kader van samen werking :DD

Nee ik gebruik geen aloe vera zelf of voor de vissen.

https://www.scielo.br/j/rbz/a/M4L6g97Mf8PFymNRyY8FLnc/?lang=en
 
U vraagt, ik draai om Nina wat support te geven gezien zij even wat minder kan researchen.

Nu aan jou om even een korte, vooral korte samenvatting in het Nederlands te verzorgen in het kader van samen werking :DD

Nee ik gebruik geen aloe vera zelf of voor de vissen.

https://www.scielo.br/j/rbz/a/M4L6g97Mf8PFymNRyY8FLnc/?lang=en
Dat aloe vera goed voor je huid is snap ik. Maar is dat ook goed voor de vis?
En het waterkolom?
 
Thnx @michelle1, dat was precies wat we nodig hadden: wetenschappelijk onderzoek lijkt er op te wijzen dat Aloe vera de aanmaak van witte bloedcellen stimuleert, met name wanneer er sprake is van stress. Morgen verder…
The Voice Pain GIF by Productions Deferlantes
 
Dat aloe vera goed voor je huid is snap ik. Maar is dat ook goed voor de vis?
En het waterkolom?

Zo jammer dit. Nu heb je een bron en dan gewoon niet lezen laat staan even vertalen voor ons 😉 In de link staat al leukocytes en water :DD Als je klik, mooie grafiekjes en al
 
Zo jammer dit. Nu heb je een bron en dan gewoon niet lezen laat staan even vertalen voor ons 😉 In de link staat al leukocytes en water :DD Als je klik, mooie grafiekjes en al
Het probleem is dat Liran geen Engels kan lezen en ook geen grafieken en niet weet hoe Google translate werkt😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan