Easylife profito & easycarbo of all in one van plantedbox?


Koen07

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2022
Berichten
168
Leeftijd
16
Goedemorgen, ik gebruik nu zelf easylife profito en easycarbo, maar ik ben bijna door mijn flesjes heen, dus ik was aan het kijken naar plantenbemesting en toen kwam ik op dit forum terecht bij all in one van plantedbox, is dit beter dan easylife profito en easycarbo? Ik heb geen co2 set namelijk.

Ik lees ook dat de all in one geen vloeibare co2, moet ik dan alsnog easycarbo erbij doen of alleen de all in one?
 
Het is zo dat in de AIO ook nitraat en fosfaat zit. Het is geen vloeibare co2 inderdaad maar dat is carbo ook niet. Carbo voegt in de regel weinig toe in een bak en is meer een algendoder.
 
Leuk al die all in one producten en vaak nog erg duur ook en je kan niet echt sturen als bv een po 4 uit de hand loopt.
Zelf voorstander van losse poeders van bv aquariumbemesting.
 
Dat ben ik met eens en het is goedkoper.
 
Heb heel lang lopen stunten met een 30L bak waarbij de planten te triest erbij hingen. Gaf ook plantvoeding met carbo maar blijkbaar vonden de planten dat niet een goed idee :)
Zelf overstag gegaan naar de AIO van plantedbox en sindsdien groeien de planten de bak uit. Als mijn huidige fles leeg is stap ik denk ik over naar de poedervorm om meer controle te hebben.
 
Hoe werkt dat poeder dan? Moet je dat elke dag zelf mengen of eens per week en is het makkelijk om te mengen?
 
Je kan een oplossing maken in een petfles en dan doe je daar vaak best lang mee. Zelf doseer ik het wekelijks.
 
Nou ik doe het met gewoon osmosewater want dat is beter dan kraanwater zegt men en ik bewaar het koel in de koelkast.
 
Waarom carbo en geen Co2systeem?
 
Met makkelijke planten en nietveel licht is co2 niet altijd nodig maar ik ken de bak van de TS niet verder.
 
Goedemorgen, ik gebruik nu zelf easylife profito en easycarbo, maar ik ben bijna door mijn flesjes heen, dus ik was aan het kijken naar plantenbemesting en toen kwam ik op dit forum terecht bij all in one van plantedbox, is dit beter dan easylife profito en easycarbo? Ik heb geen co2 set namelijk.

Ik lees ook dat de all in one geen vloeibare co2, moet ik dan alsnog easycarbo erbij doen of alleen de all in one?
Kijk naar Aquariumbemesting.nl. Poeders die aan te lengen zijn met water en een prima én goedkope bemesting opleveren.
 
En als je zo'n leeg doseerpotje van de easycarbo bewaart, (of 2) heb je meteen doseerflessen.....
 
Ik koop bij de super een goedkoop flesje drinken in een petfles van 500ml en mn dochter drinkt deze leeg en ik gebruik de fles voor de voeding.
 
Hoe werkt dat poeder dan? Moet je dat elke dag zelf mengen of eens per week en is het makkelijk om te mengen?
Je moet eens in de zoveel tijd (hangt uiteraard af van de hoeveelheid die je gebruikt) met een weegschaal die gram-nauwkeurig is, een hoeveelheid poeder afmeten om totaal 500 ml te krijgen. Dat moet je voor de makro-oplossing (fosfaat, nitraat) doen en een keer voor de mikro-oplossing. Van die 500 ml gebruik je tot het op is, en dan moet je weer opnieuw met de weegschaal in de weer. Ik gebruik met 2 x 300 liter bak volgens EI (=Estimative Index) iets van 20 ml per oplossing per week.
 
Ach anders kocht ik wel een smaakje die ik zelf ook lust want het is zonde om voor 25 cent drinken weg te gooien;)
 

Terug
Bovenaan