Wat is er nieuw

Easylife VFM

Er worden zoveel dingen bij gezegt, dat e het spoor bijster raakt.
Het gaat hier over 2 zaken Bertus,
1) het volgen van de stroming door de bak door middel van de mist welke het geeft.
2) de werkzame stoffen en het bestrijden van een mogelijk probleem.

Heeft met stroming niets te maken.

Er worden zoveel dingen bij gezegt, dat e het spoor bijster raakt.
Ik denk dat ik John begrijp nu. Hij verlengde de post van Ton. Die zei ik gebruik het om mijn stroming te sturen. Wat niks te maken heeft met het goed maken van een filter, thans wel de stroming. Waarbij John aangeeft, dat hij diepvries voer gebruikt. Wat 1 hij de stroming kan zien en 2 tegelijkertijd zijn vissen eten geeft.

@jessicapilon i get it!

Die mist, heb je dan al van een slecht filter. wit water. Ja, wit water, wat ik zelf had in de 1,50.

Werkzame stoffen voor bestrijding VMF.

Ik denk dat ik John begrijp nu. Hij verlengde de post van Ton. Die zei ik gebruik het om mijn stroming te sturen. Wat niks te maken heeft met het goed maken van een filter, thans wel de stroming. Waarbij John aangeeft, dat hij diepvries voer gebruikt. Wat 1 hij de stroming kan zien en 2 tegelijkertijd zijn vissen eten geeft.

@jessicapilon i get it!

Voel jij je goed, jongen? waarom kom jij dan met VMF? Filter medium? wat voor filters is.

Die mist, heb je dan al van een slecht filter. wit water. Ja, wit water, wat ik zelf had in de 1,50.

Werkzame stoffen voor bestrijding VMF.
Wauw, wat Ton bedoelt.

Zodra je VMF in jr water gooit heb je een witte mist.

Hij gooit het wssnniet ver voor zijn uitvoer of ergens in het midden. Zodat de mist verspreid. Maar zo kan hij zien hoe de stroming gaat.

Voel jij je goed, jongen? waarom kom jij dan met VMF? Filter medium? wat voor filters is.

Mijn god, Bertus. Ik stop hiermee. Of je doet het expres om het niet te begrijpen of je begrijpt het echt niet.

Lees de topicstart nog eens.

Of ik lef het nogmaals uit.

Ik zat toevallig wat van zijn filmpjes te bekijken.
En kwam ik dit tegen.

Nou las ik vaak dat VFM goed spul is en hij raad het af. Nou wou ik jullie mening hierover weten, aangezien zoveel van die vloggers van alles maar zeggen.

Ik heb zelf ook altijd de voogle en vfm staan en gebruik het toch regelmatig .

De zeolietbrokken die jij kan kopen in een aquariumhandel zal bijlange niet de eigenschappen hebben als vfm .
Brokken , steentjes zijn een veel te traag proces .
Ik heb in het verleden met veel fijnere zeoliet veelvuldig getest (en ook de grote brokken) , de filtercapaciteitsnelheid van een zeolietkorreltje van 0.5mm en een eentje van 2cm , daar zit denk ik een factor 100 in , wellicht nog hoger .Logisch ook, veel groter contactoppervlak ....

Als je nou meeleest, kon je zien, dat ik dat al gezegd, had.
Jij zegt instroom... dan zie je toch niet hoe je stroming gaat..

Jij zegt instroom... dan zie je toch niet hoe je stroming gaat..

Ja, zou maar stoppen, want je snapt er niks van. instroom waar gaat dat heen. IN je FILTER, dus zuigt hij het op.

Mijn god, Bertus. Ik stop hiermee. Of je doet het expres om het niet te begrijpen of je begrijpt het echt niet.????

IK begrijp het niet???? Is dat dan zo moeilijk?

Als jij inlaat bedoelt waar water naar de aqua gaat dan ja. Ik versta inlaat waar het water naar de filter gaat.

Dus als jij inlaat verstaat zoals ik die versta. Dan stop ik direct met deze discussie. En zeker met jou.

Ja, zou maar stoppen, want je snapt er niks van. instroom waar gaat dat heen. IN je FILTER, dus zuigt hij het op.

Mijn god, Bertus. Ik stop hiermee. Of je doet het expres om het niet te begrijpen of je begrijpt het echt niet.????

IK begrijp het niet???? Is dat dan zo moeilijk?
Als jij inlaat bedoelt waar water naar de aqua gaat dan ja. Ik versta inlaat waar het water naar de filter gaat.

Dus als jij inlaat verstaat zoals ik die versta. Dan stop ik direct met deze discussie. En zeker met jou.
Mooi heren, dan even stoppen met deze zinloze discussie, jullie lopen nu rondjes te draaien om elkaar heen.

Nou, dan heb je het goed verstaan. Elk filter heeft een instroom. . Tenzij jij een ander filter heb.

Een witte waas kan in het aquarium tevoorschijn komen als deze net is opgestart of er te grondig is schoongemaakt. Vaak is de combinatie van schoonmaken van het filter en het verversen van teveel water in het aquarium de grootste reden. DUs wat doe je dan? VMF bij de instroom zo het filter in. Niet door heel de bak .

Mooi heren, dan even stoppen met deze zinloze discussie, jullie lopen nu rondjes te draaien om elkaar heen.

Ik.geef alleen aan wat jij bedoelt.
Maar goed. Het is goed zo.

Komt dat err teveel onzin uit gekraamd wordt. wat er niets mee te maken heeft.

Ik heb zelf ook altijd de voogle en vfm staan en gebruik het toch regelmatig .

De zeolietbrokken die jij kan kopen in een aquariumhandel zal bijlange niet de eigenschappen hebben als vfm .
Brokken , steentjes zijn een veel te traag proces .
Ik heb in het verleden met veel fijnere zeoliet veelvuldig getest (en ook de grote brokken) , de filtercapaciteitsnelheid van een zeolietkorreltje van 0.5mm en een eentje van 2cm , daar zit denk ik een factor 100 in , wellicht nog hoger .Logisch ook, veel groter contactoppervlak ....

Er worden hier nogal wat bijzaken naar voren gehaald. Ts had aanvankelijk de vraag over de vlog van Dominique Maes. Niet over de kwaliteit van het product want dat beviel hem goed. Zelf heb ik er ook een reactie op gegeven, ook niet over de kwaliteit, wel schreef ik dat mijn gebruik zich heeft beperkt tot het bepalen van een optimale waterdistributie. Toch is er een aspect welke nog niet is genoemd maar die ik toch nog wel naar voren zou willen brengen. Ook de vlogger sprak er niet over. Eigenlijk ook wat off topic. Ooit gebruikte ik Filter Medium met in mijn filter Purigen. Later bleek dat de werking van Purigen aanmerkelijk verslechterde door dit gebruik. De reden ken ik niet en ik weet ook niet of anderen een gelijke ervaring hadden.

@jessicapilon i get it!

Nu pas:S😉

Er worden hier nogal wat bijzaken naar voren gehaald. Ts had aanvankelijk de vraag over de vlog van Dominique Maes. Niet over de kwaliteit van het product want dat beviel hem goed. Zelf heb ik er ook een reactie op gegeven, ook niet over de kwaliteit, wel schreef ik dat mijn gebruik zich heeft beperkt tot het bepalen van een optimale waterdistributie. Toch is er een aspect welke nog niet is genoemd maar die ik toch nog wel naar voren zou willen brengen. Ook de vlogger sprak er niet over. Eigenlijk ook wat off topic. Ooit gebruikte ik Filter Medium met in mijn filter Purigen. Later bleek dat de werking van Purigen aanmerkelijk verslechterde door dit gebruik. De reden ken ik niet en ik weet ook niet of anderen een gelijke ervaring hadden.

Er wordt door Seachem gewaarschuwd dat water verbeter middel met ingredienten op basis van een amine groep, de werking van purigen negatief beinvloed.

Er zijn enkele middelen welke veilig gebruikt kunnen worden. Dit is in het purigen topic te vinden.

Aangezien de ingredienten niet vermeld worden, is het toch een risico.

Er wordt door Seachem gewaarschuwd dat water verbeter middel met ingredienten op basis van een amine groep, de werking van purigen negatief beinvloed.

Er zijn enkele middelen welke veilig gebruikt kunnen worden. Dit is in het purigen topic te vinden.

Aangezien de ingredienten niet vermeld worden, is het toch een risico.
Dank je wel, Marcel. Ergens bevestigd dit toch mijn idee, waar ik dus niet helemaal zeker van was, dat het bij elkaar brengen van deze producten geen goed idee was en is.

Toch best vrij snel.

Ben hier al jaren, maar snap hem nog steeds niet. Ik denk dan altijd, zal wel iets gronings zijn.

Ja Groningers zijn te snugger voor jouw denk ik😀😀😛

Er zijn soms ook mensen die gebaat zijn bij een dopje VFM, het schijnt ook te helpen tegen stress namelijk 😉
Zelf gebruik ik VFM al sinds jaar en dag.. maar eigenlijk alleen na wat grover onderhoud.. gepruts met planten, gewoel in de bodem, gefrummel aan het filter etc.. ik ga er dan maar van uit dat de filtering wel een beetje hulp gebruiken kan.. kan best zijn dat het geen enkel effect heeft (behalve voor mijn portemonnee) of nodig blijkt.. maar ik voel me er goed bij. Maar ik ben dan ook zo'n type die multivitamine bruistabletten tot zich neemt als ie een verkoudheid voelt opkomen.. terwijl iedereen weet dat alleen kippensoep dan helpt.
Vloggers boeien me meestal niet, veel gelul, weinig inhoud. Het enige wat ze willen is zoveel mogelijk duimpjes :thumbs:

Vandaag een bak met 10stick s gebraden . en gelijk samen opgegeten.

De botjes in pan water, half zakje kip kruiden en blokje erbij. kippensoep. !!! Flesje VMF 8,25 euro zoiets. kost ook de kop niet.

Vandaag een bak met 10stick s gebraden . en gelijk samen opgegeten.

De botjes in pan water, half zakje kip kruiden en blokje erbij. kippensoep. !!! Flesje VMF 8,25 euro zoiets. kost ook de kop niet.

Moet daar ook een dopje VFM bij??

😀😀🙂Nou, nee. lijkt mij van niet.
Flesje is leeg, en al weg gegooid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan