eccoflow 1500 tikt


Peter E

Active member
Lid geworden
6 juni 2018
Berichten
35
Gister heb ik mijn Eccoflow 1500 schoongemaakt.
Impeller en de behuizing met een tandenborstel weer een beetje fatsoenlijk gemaakt.
Nu ik hem het teruggezet maakt de pomp een vervelden tikkend geluid.
Ik vermoed dat het de impeller is die tegen de behuizing aanklopt.
Als ik de impeller weer in de pomp stop ligt deze ook direct tegen de zijwand aan.
Inmiddels meerdere keren weer uit en in elkaar gezet maar krijg het geluid met geen mogelijkheid weg.

Heeft er iemand dit toevallig ook meegemaakt en een goede oplossing hiervoor?
 

Bijlagen

  • impeller.MOV
    15.2 MB
Ik heb een keer zo n ding stuk gehad in een buitenfilter en daar bleek het deel van metaal dus los te zijn geraakt van de as waardoor je rare geluiden kreeg en minder werking.
Daar kun je eens naar kijken voor de zekerheid.
Zit hij goed in de rubbers als die aanwezig zijn?
 
Alles zit naar mijn idee goed vast.
Metaal ik nog heel en sluit goed aan in de 2 dopjes.
Alle overige rubbers zitten ook op de plek waar ze zouden moeten zitten
 
Vreemd want dat getik moet toch ergens wegkomen waar speling/beweging inzit.
 
Alles zit naar mijn idee goed vast.
Metaal ik nog heel en sluit goed aan in de 2 dopjes.
Alle overige rubbers zitten ook op de plek waar ze zouden moeten zitten
Toch is dat geluid precies wat hierboven al gemeld wordt afkomstig van een impeller die niet strak in het midden zit in de rubbertjes. Persoonlijk blijf ik een voorkeur houden voor een buitenfilter. Dan zit al wat draait buiten het aquarium.
 
Toch is dat geluid precies wat hierboven al gemeld wordt afkomstig van een impeller die niet strak in het midden zit in de rubbertjes. Persoonlijk blijf ik een voorkeur houden voor een buitenfilter. Dan zit al wat draait buiten het aquarium.
Ook bij een buitenfilter kun je dit krijgen want bij mij was het een Eheim potfilter. Het principe van de rubbertjes is volgens mij gelijk namelijk.
 
Ik heb er inmiddels een nieuwe impeller in geplaatst.
Geluid is wel weg maar ik zie op het oog geen enkel verschil met de oude..
Zal wel goed zijn.. geluid is er in ieder geval niet meer.
dank voor het meedenken (y)
 
Mooi dat nu goed is maar ja dan moet er toch iets hebben gemankeerd aan de oude.
 

Terug
Bovenaan