Wat is er nieuw

Echinodorus amazonicus maakt bloeiknoppen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pol_de_gezzmol
  • Startdatum Startdatum
P

Pol_de_gezzmol

Guest
Mijn Echinodorus amazonicus maakt bloeiknoppen, wat moet ik daar nu mee doen ? Ik merk dat er zowat pantjes ontastaan op deze bloeiknopen, maar zonder wortel, komt dit no. Moet ik ze afsnoeien en uitplanten, wat doe ik nu beest ? Gewoon afblijven ?

Je kunt de streng met plantjes,op de bodem buigen.En er bv een steen op leggen,zijn de plantjes geworteld dan knip je de streng ervan af.Of je laat het zo,en als er luchtwortels aankomen plant je ze zonder streng.

Bedankt mondeo, dat probeer ik even. Ik merk twee bloemknopen op. De ene is de dekruit al gepaseerd, vanaf daar is het een zielig verschompeld stukje groen...
Maar ik zou wel graag eens terug wat meer kleine echino's hebben.

Het voordeel van dit soort eigen kweek,de planten zijn onder water gekweekt.Dus geen afvallende bladeren.

Als je zorg dat de bloemstengel onder water blijft (anders verschrompelen ze door de warmte van de lampen), komen er vanzelf wortels aan.
Zodra er genoeg wortels aan zitten haalde ik ze er altijd voorzichtig vanaf en plante ze in de bodem. Eigenlijk hebben altijd alle jongen planten het op deze manier gered.

Deze plant geeft hier ook vrij snel jonge planten hoor. Die kun je mooi als ze wortels voldoende hebben eraf halen en weer poten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan