Wat is er nieuw

Echinodorus doet slecht?!

Molly.be

Well-known member
Lid geworden
9 november 2019
Leeftijd
25
Halloallemaal,

Ik heb 2 weken geleden een echinodorus ... (weet iemand het soort?) in mijn aquarium geplaatst. Nu schiet die nieuwe blaadjes, maar die zijn van hun kleins al bruin, roodachtig. Maar de oudere blaadjes zijn mooi groen. Heeft iemand er ervaring mee? Is da normaal of doet mijn plant het slecht?

Ik doe 1 keer per week easy life profito. Er zitten ook kleitabletten van sera als bodemvoeding.

De andere planten doen het ook goed.

Kan iemand me helpen aub?).

Bijlagen

• 20200609_081214.jpg
    20200609_081214.jpg
    222.8 KB · Weergaven: 153
Als ik het niet verkeerd zie is dit de Echinodorus ozelot green, waarbij het normaal is dat de bladeren eerst gekleurd komen en later overgaan naar groen, ook moet de plant nog wennen aan het onderwater leven.

Kijk ook even of hij niet te diep staat.
De blaferen morten boven de grond zitten

Ben het met Ton eens en hij ziet er goed uit.

Okee danku alemaal voor jullie hulp! Dan zal ik het zo laten. ?

Okee danku alemaal voor jullie hulp! Dan zal ik het zo laten. ?
Den eraan dat dit een cultvar is een kweekvorm waar van de rode en de groene variant van is, dus beiden zitten al een beetje in de plant verweven, ook zal deze plant wat vlekken op het blad gaan krijgen als hij de onderwater vorm goed te pakken krijgt.

Den eraan dat dit een cultvar is een kweekvorm waar van de rode en de groene variant van is, dus beiden zitten al een beetje in de plant verweven, ook zal deze plant wat vlekken op het blad gaan krijgen als hij de onderwater vorm goed te pakken krijgt.

Dan kan hoor. Toen ik de plant van dichterbij bekeek, zag ik allemaal rode vlekken. Dus dacht ik dat de plant ziek was. Maar nu dat ge het zegt. ?

Dat de jonge bladeren rood zijn is juist goed. Je hoeft je geen zorgen te maken!

Dat de jonge bladeren rood zijn is juist goed. Je hoeft je geen zorgen te maken!

Oké alvast bedankt iedereen!!

Geef deze plant bodemvoeding. Dan wordt het nóg mooier!

Je plant ziet er gewoon normaal en gezond uit.. Ozelot green begint met rode bladeren daarna verliest het blad het pigment rood en wordt groen met her en der een vlekje erin.
Ozelot red doet het zelfde begint ook met rode bladeren en daarna wordt het blad ook groener alleen houd het veel rode pigment vlekken over in het blad..dus echt rood kan ik hem dan ook niet noemen maar eerder Ozelot bicolor 2 kleuren pigment.

Wel blijven voeden bij de bodem..heel belangrijk bij zwaardplanten omdat deze een zwaar/groot wortelstels maken en veel voeding vragen zoals ijzer en kalium bij de wortels, verder is het een heel makkelijke plant.
Snoeien als hij te groot wordt ook heel eenvoudig, gewoon de grootste bladeren van onderaf de plant los halen en klaar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan