Wat is er nieuw

Echinodorus krijgt kindjes?

Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Leeftijd
49
Aan mijn echinodorus groeit een lange dunne stengels met wat kleine sprietjes eraan. De foto is wat ouder. Inmiddels zou hij al 10cm boven water staan, ware het niet dat er een deksel boven de bak zit.
Het lijkt erop dat hij bezig is baby plantjes te maken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel plantjes komen hier meestal aan? En hoe lang duurt het voordat je zo'n plantje kunt planten?
Kun je deze ook boven water in een potje zetten?

Bijlagen

• IMG_20230408_115059264~2.jpg
    IMG_20230408_115059264~2.jpg
    183.2 KB · Weergaven: 109
Echt geen idee, ik heb het nog niet eerder gezien.

Ja hij is jonge plantjes aan het maken. Hij bloeit vaak ook bij de knopen (waar kleine sprietjes aanzitten 😉). Bij deze knopen ontstaan doorgaans jonge plantjes. Deze kan je prima bovengronds in een potje zetten (wel nat houden 😊) of in je aquarium herplanten. Belangrijk is wel dat je wortel vorming ziet. Hoeveel eraan komen is niet te zeggen. Doorgaans is het 1 per knoop.

Succes 😉.

Gr. Ed

Kun je hem niet weer afbuigen? Ik heb dit ook enkele malen gehad en als het jonge plantje een paar centimeter is en wat wortels heeft dan kun je die weer planten.

Ja hij is jonge plantjes aan het maken. Hij bloeit vaak ook bij de knopen (waar kleine sprietjes aanzitten 😉). Bij deze knopen ontstaan doorgaans jonge plantjes. Deze kan je prima bovengronds in een potje zetten (wel nat houden 😊) of in je aquarium herplanten. Belangrijk is wel dat je wortel vorming ziet. Hoeveel eraan komen is niet te zeggen. Doorgaans is het 1 per knoop.

Succes 😉.

Gr. Ed

Oeh, spannend! Ben benieuwd!

Kun je hem niet weer afbuigen? Ik heb dit ook enkele malen gehad en als het jonge plantje een paar centimeter is en wat wortels heeft dan kun je die weer planten.

Ja, hij groeit nu gewoon onderlangs het deksel verder. Ik denk dat het dan wel vanzelf goed komt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan