Wat is er nieuw

Echinodorus latifolius "Xingu" vraagjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Annie
  • Startdatum Startdatum
A

Annie

Guest
Wie kan me meer vertellen over deze plant?

De Echinodorus latifolius "Xingu".

Kan er op internet weinig over vinden, zal vast aan mij liggen maar erg veel zie ik niet erover op Google.

Is het een makkelijke plant?

Past hij zich snel aan?

Kan ik deze plant hetzelfde beschouwen als de gewone Echinodorus latifolius?

Maar wat is het verschil dan met de Xingu?

Is dat alleen de hoogte soms?

Ik weet het niet zeker maar mijn vermoeden is dat je hem hetzelfde kan behandelen. Xingu staat in dit geval voor de rivier waar het stekje vandaan komt. Voor meer informatie zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Xingu_(rivier)

Groet, Jeffrey

Op internet zie ik zo links en rechts: Echinodorus latifolius / 'Xingu'.
Dus met de schuine streep als is "of". Mijn indruk is dus dat 'Xingu' niet een toevoeging is op latifolius, maar simpelweg een andere naam waaronder je deze plant ook tegen zou kunnen komen, of dat het nog een overblijfsel is van eerdere een voorlopige naam. De vindplaats van deze plant is volgens mij plantenboek ook Oost-Brazili� en raad eens wat daar ligt? Precies, de R�o Xingu.

Wel verbaast het me dat je niks vindt via google. Binnen no-time had ik dit te pakken. Wat er daarin staat komt in grote lijnen overeen met wat mijn boek zegt.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Op internet zie ik zo links en rechts: Echinodorus latifolius / 'Xingu'.
Dus met de schuine streep als is "of". Mijn indruk is dus dat 'Xingu' niet een toevoeging is op latifolius, maar simpelweg een andere naam waaronder je deze plant ook tegen zou kunnen komen, of dat het nog een overblijfsel is van eerdere een voorlopige naam. De vindplaats van deze plant is volgens mij plantenboek ook Oost-Brazili� en raad eens wat daar ligt? Precies, de R�o Xingu.

~ Ivo

In de informatie die ik heb gevonden staat dat de plant maximaal zo hoog wordt, 15cm.
Bij mij is die nu al hoger dan 15cm,.... dus vandaar mijn vraag ook wat betreft het verschil dan.

Nog even gekeken in het boek. 20 cm is niet ongebruikelijk, 30 cm mogelijk.

Maar zoals altijd spelen exacte omstandigheden een grote rol.

Annie,
Ik denk dat jij al wel weet dat je op internet veel uiteenlopende info tegen komt en het vaak beter is om zelf te ondervinden hoe hoog bijvoorbeeld een plant gaat worden. Zoals M&I al zeggen spelen omstandigheden ook een hele grote rol.
Soms wordt je echt niet goed van de diversiteit in informatie en weet je niet welke site betrouwbaar is.
Daarom is het ook heel goed aan mensen op het forum de vraag voor te leggen omdat die vaak op basis van ervaring je info kunnen geven :thumbs:.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan