I
Ilse
Guest
Na een tijdje aanzien heb ik toch even wat extra ogen nodig.. Mijn echinodorus heeft een aantal geel doorzichtige bladeren, dit zijn met name de jonge bladeren. De grote bladeren zijn ook allemaal aangetast en hebben dunne plekken met gaten. Kan dit van 1 Ancistrus en wat slakjes komen? Of kan er een tekort spelen. De ancistrus krijgt af en toe wat groente (niet iedere dag). Daarnaast zitten er wel aardig wat slakjes in mijn bak. Ik heb 2 capsules onder de plant en geef iedere week 40 ml AIO na een waterwissel van 60 liter. De bak is een rio 240. Ook voeg ik iedere dag 4 ml easy Carbo toe. Wat betreft de andere planten heeft 1 cryptocoryne momenteel 2 gele blaadjes, de Java varen wat bruine bladeren en op een enkele plant na groeit de vallisneria amper. Slecht worden ze niet, maar groeien doen ze dus ook niet op die ene na. Algen heb ik zo goed als niet.
Wat betreft de vissen gaat het de laatste tijd ook niet altijd even goed, ik ben al een complete nieuwe school kegelvlekjes kwijt geraakt in 2 weken tijd, maar daar zal ik waarschijnlijk even een nieuw onderwerp voor openen aangezien ik hier tussen de planten vragen zit. 🙂
Ik hoor graag van jullie! Oh ik heb vandaag ook even het water getest:
PH 7,5
Kh 6
Gh 7
Nitriet 0
Ammonia 0
Fosfaat 1 ml/l
Nitraat 20 mg/l
Wat betreft de vissen gaat het de laatste tijd ook niet altijd even goed, ik ben al een complete nieuwe school kegelvlekjes kwijt geraakt in 2 weken tijd, maar daar zal ik waarschijnlijk even een nieuw onderwerp voor openen aangezien ik hier tussen de planten vragen zit. 🙂
Ik hoor graag van jullie! Oh ik heb vandaag ook even het water getest:
PH 7,5
Kh 6
Gh 7
Nitriet 0
Ammonia 0
Fosfaat 1 ml/l
Nitraat 20 mg/l
Laatst bewerkt door een moderator: