Echinodorus ozelot green beschadigd


Molly.be

Well-known member
Lid geworden
9 november 2019
Berichten
67
Leeftijd
22
Hallo allemaal,

Ik zie net dat mijn echinodorus beschadigd is. De andere blaadjes hebben dit niet. Er zit een kleitabletje onder en po4 en nitraat zijn in de norm. Weet iemand de oorzaak??

Hier zijn fotos. (Ik heb bijna elke week een nieuwe blaadje)
 

Bijlagen

  • 20200702_182418.jpg
    20200702_182418.jpg
    188.6 KB · Weergaven: 76
  • 20200702_182407.jpg
    20200702_182407.jpg
    164.3 KB · Weergaven: 81
Vergeet niet dat er zo nu en dan ook gewoon blad kan afsterven.
 
Vergeet niet dat er zo nu en dan ook gewoon blad kan afsterven.

Dat weet ik hoor. Maar het is een blaadje van 1 week. De bladeren van 5 weken zijn nog intact.
 
  • Wow
Waarderingen: FRMB
Toevallig een Ancistrus of soortgelijke zuignap in je bak?
 
Ik vrees van wel hoor ?. 4 zelfs! Is da zo erg?
Heb er ooit 1 gehad die mijn Javavaren sloopte op dezelfde manier. Geen redden aan. Duurde een tijd tot ik zag dat de Ancistrus de boosdoener was.
Ik heb wel gelezen dat ze dit ook kunnen doen bij grootbladige Echino’s en dan met name bij het jonge blad. De Echino is een van de planten waar ze een voorkeur voor zouden hebben

ze schrapen de celwanden stuk waardoor het blad beschadigd.
@Nicolientje-W zegt altijd dat bijvoeren met groenten een remedie kan zijn.

Ik zou de plantenvoeding aanpakken en blijf je het kapotte blad na verloop van tijd zien, zou ik in durven zetten op een Ancistrus.
 
Wat voer je nu en heb je geprobeerd?

Ik geef ze nu kleitabletten. Vegetarisch! Ik heb ze vaak courgetten en komkommer gegeven. Maar de volgende dag heb ik ze moeten weghalen aangezien ze niet opeten.
 
Ik bedoel voertabltten en geen kleitabletten ?
Ik fronste mijn wenkbrauwen al en bleef even stil staan bij wat je schreef ?

Ik kan me niet goed herinneren wat Nicolientje-W allemaal voert, even zoeken op het forum zul je het wel tegenkomen., maar er is echt veel meer dat je aan groenten kunt voeren.
Kijk ook eens naar Repashy Soilent Green ;)
Ook even volhouden met groenten. Wat een boer niet kent dat eet hij niet zeggen ze wel eens.
 
Ik fronste mijn wenkbrauwen al en bleef even stil staan bij wat je schreef ?

Ik kan me niet goed herinneren wat Nicolientje-W allemaal voert, even zoeken op het forum zul je het wel tegenkomen., maar er is echt veel meer dat je aan groenten kunt voeren.
Kijk ook eens naar Repashy Soilent Green ;)
Ook even volhouden met groenten. Wat een boer niet kent dat eet hij niet zeggen ze wel eens.

haha ik had precies hetzelfde als je eerste zin. ik zat ook te denken kleitabletten? :S :)

@ Topic Starter

Ik heb een zooi Lnummers.
Algentabs is bij lange na niet genoeg van wat zij moeten hebben. Algen tabs in mijn ogen voornamelijk bijvoer.

Zoals NicoleE zegt Repashy Soilent Green en ook Courgette en Paksoi, zijn goede voedingen voor de Ancistrussen

Ik zelf heb :

Repashy:
- Soilent Green
- Morning Wood
- Bottom Scratcher
- RedRum

daar mix ik mee en daar maak ik 1 blok van, hier eten dus de Lnummers Ancistrussen Cories enz van zelfs de maanvissen naast de levend en diepvries voer wat Ze krijgen,
En ook om de dag een courgette paksoi enz
 
Ik doe ook groenten drogen.

Courgette, wortel, doperwten.

Koken, in de blender tot pap, dan dunne laag op bakpapier en in de oven op 100/120 graden.
Vooral de wortel eten alle vissen (en garnalen en slakken) hier graag.

Rapashy solient green is ook een goede optie inderdaad :)
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
Ik doe ook groenten drogen.

Courgette, wortel, doperwten.

Koken, in de blender tot pap, dan dunne laag op bakpapier en in de oven op 100/120 graden.
Vooral de wortel eten alle vissen (en garnalen en slakken) hier graag.

Rapashy solient green is ook een goede optie inderdaad :)

Wat een goed idee. Hoe lang doe je dat ongeveer in de oven?

Wij houden vaak groenten over wanneer we vers voeren en dit zou een goede optie kunnen zijn misschien om de restjes te verwerken voor ze slecht worden.

Wij voeren nu zelf vooral courgette, wortel, spinazie, rode paprika, broccoli, boontjes en verschillende bladeren zoals moerbei en brandnetel.
 
Wat een goed idee. Hoe lang doe je dat ongeveer in de oven?

Wij houden vaak groenten over wanneer we vers voeren en dit zou een goede optie kunnen zijn misschien om de restjes te verwerken voor ze slecht worden.

Wij voeren nu zelf vooral courgette, wortel, spinazie, rode paprika, broccoli, boontjes en verschillende bladeren zoals moerbei en brandnetel.

Ja, je zou ook kunnen mengen! Ik doe er soms ook eendenkroos erbij. Heeft het toch nog ergens nut voor :)

Ik doe het in de oven tot het droog is, echt zoals chips. Dit duurt wel een uur, afhankelijk van doe dik de laag is..
 

Terug
Bovenaan