Echinodorus verplaatsen


Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Berichten
1,266
Locatie
Assen
Ik heb een Echinodorus Barthii in mijn bak staan die ik eigenlijk wat naar achteren wil hebben om een stuk hout mooier uit te laten komen. Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken zonder de hele bodem los te trekken? Er ligt namelijk een laagje Tropica Plant Growth Substrate onder het zand en dat wil ik liever niet door de hele bak hebben...
 
Ze hebben vaak na enige tijd erg lange wortels en dat kan een probleem geven. Misschien kun je hem een klein stukje eruit trekken en dan de wortels afknippen en weer opnieuw planten.
 
Het zal gaan rotten maar dat gaat geleidelijk en ik denk dat dit wel door de bak wordt opgevangen maar zekerheid kan ik niet geven en zal ook afhangen van de hoeveelheid wortels.
Het eruit trekken zal denk ik zoals je al aangaf veel vuil meebrengen.
 
Het zal gaan rotten maar dat gaat geleidelijk en ik denk dat dit wel door de bak wordt opgevangen maar zekerheid kan ik niet geven en zal ook afhangen van de hoeveelheid wortels.
Het eruit trekken zal denk ik zoals je al aangaf veel vuil meebrengen.
Hoewel je dat aanmerkelijk kan verminderen door zeer langzaam de plant uit de grond te trekken waarbij je telkens gelegenheid geeft om hetgeen tussen de wortels zit te laten zakken. Bij het herplanten zou ik vooraf de wortels inkorten waardoor de plant gestimuleerd wordt om nieuwe wortels te vormen.
 
Dat is inderdaad waar ik bang voor ben, maar ik zal toch iets moeten. :) Voorzichtig omhoog trekken en dan losknippen is waarschijnlijk de beste optie. Morgen maar eens naar kijken, want ik heb net een extra filter geplaatst en ben er even klaar mee....
 

Terug
Bovenaan