Wat is er nieuw

Echinodorus

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
hallo ik ben een beginner en ik vroeg mij af hoe ik het best een Amazone Zwaardplant (Echinodorus) kan snoeien, want hij word flink groot

Mvg, Kevin

De buitenste bladeren verwijderen,net zoveel als je mooi vind.

En dan wel onder aan de bodem afknippen !

Pellen,zo verwijder je de gehele steel ook.

Zoals Alex al zegt trek je ze als het ware van de stam af. Knippen kan ook maar dan zie je vaak nog een stukje staan.

Bedankt iedereen en het maakt voor de groei niet uit ook al zijn het volledig groene bladeren? In het midden zitten allemaal nieuwe bladeren! 🙂

Ik haalde bij mijn Echinodorus bleheri bladeren weg, tot er nog maar 4 over bleven. Haalde dus ook goede bladeren weg, om de plant kleiner te krijgen. Deed daarna wel weer een voedingsbolletje bij de wortels.

Wat ook helpt is met een goed scherp mesje(breekmes)de wortels doorsnijden tot op een twee cm van de basis.
Nadien moet hij eerst zijn wortelgestel opnieuw opbouwen vooraleer hij nieuwe bladeren kan maken 🙂

Deed de wortels altijd tegelijk met de bladeren weghalen. Echter liet ze wel een centimeter of 4. Zo stonden ze direct steviger in de grond. Als ze redelijk van formaat zijn, ook na het snoeien, hebben ze nogal wat drijfvermogen. 🙂

Bedankt iedereen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan