Wat is er nieuw

Echte Waterplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Simba1
  • Startdatum Startdatum
S

Simba1

Guest
Hallo. Kan iemand mij zeggen wat nu echte waterplanten zijn? Dus planten die geen voeding uit de grond halen maar uit het water. Een beetje midden zone.
Alvast bedankt.

De Saggitaria Sabullata is als voorgrond plant te gebruiken en wordt vaak wat hoger voor de middenbeplanting.Of de Lobelia cardinalis.
Verder Blyxa Japonica als voor/middenbeplanting en veel stengelplanten die je zelf op lengte kan toppen.

@John Sagittaria en Lobelia zijn niet echt waterplanten, maar moerasplanten. De Lobelia bijvoorbeeld heeft prachtige bloemen
Lobelia-cardinalis-Cardinal-Flower-flower.jpg

Echte waterplanten zijn bv Hoornblad en Waterpest. Die kan je herkennen aan het feit dat ze buiten het water niet zelfstandig omhoog kunnen blijven.

Een echte waterplant leeft zijn hele bestaan in het water moerasplanten kunnen boven en onderwater overleven maar zullen normaliter slecht seen deel van het jaar onder staan, In de grote boze buitenwereld dan natuurlijk.

Maurice. Een beetje dom antwoord vind ik dit. Ik vraag gewoon wat echte waterplanten zijn. Dus soorten!!!

Nogal jammer... een antwoord met simpelweg correcte informatie dom noemen...
Als je er niet zo veel aan hebt kun je dat ook met fatsoen aangeven, om vervolgens nog even te vragen wat je precies wilt weten. Genoeg mensen die je graag willen helpen, maar niet als het zo moet Simba!

~ Ivo

Dan moet hij mijn vraag nog eens goed lezen en dan een antwoord geven. Ik weet nl. zelf ook wel het verschil tussen moeras en waterplanten. Ik vraag alleen wat echte waterplanten zijn. De eerste 2 antwoorden daar is al verschil van mening over. Dus ik vraag om soorten. Op internet staat bij de ene dat het een waterplant is en bij de ander een moerasplant. Dus om dan te zeggen dat waterplanten onder water leven en moerasplanten gedeeltelijk vind ik een beetje dom. Men moet de vraag goed lezen.

Dan had je de vraag duidelijker moeten stellen, Simba. Er staat niet dat je om soorten vraagt. Maurice geeft gewoon antwoord op je vraag, dat het niet is wat je wil horen ligt aan de vraagstelling.

Pfff, gaan we weer gelijk in de aanval omdat de vraag iets anders begrepen wordt dan de TS bedoelt. Was er niet een topic over veharden naar "nieuwelingen"?

Kom ik nu ff voor Simba op. Als men de vraag niet helemaal begrijpt of als hij niet duidelijk is gesteld is het kleine moeite om te vragen wat er nou precies bedoelt wordt ipv gelijk met elkaar de TS aan te pakken op een onduidelijke vraagstelling,

Albert, ik val hem niet aan, maar reageer op zijn reactie met "dom" antwoord.
Daarnaast geef ik hem een link waarin soorten genoemd worden. Dus ik beantwoord ook zijn vraag nog.

Simba1 zei:
Maurice. Een beetje dom antwoord vind ik dit. Ik vraag gewoon wat echte waterplanten zijn. Dus soorten!!!

Omdat ik dus een soort noem die geen echte waterplant blijkt te zijn wordt er netjes verteld wat een echte waterplant is.
Dit vind ik niet echt dom en zie ik als een verduidelijking 😉.
Het gebeurt niet zelden dat mensen de gestelde vraag niet goed begrijpen.
Dat komt gewoon omdat veel dingen 2 ledig zijn op te vatten.
Ook jou vraag is een beetje 2 ledig vind ik en daarom dat er ook mede zo n antwoord komt.
Verder geen probleem lijkt mij en dan kun je gewoon aangeven dat je bedoeld dat je graag namen van de soorten hoort.Dan hou je het plezierig in je topic 😉.

@Aquavisie
Achteraf wist ik dat van de Lobelia wel ja want die koop je ook vaal emers in de winkel. Alleen dat van de Saggitaria is nieuw voor mij. Bedankt voor je correctie 🙂.

Fozzy zei:
Pfff, gaan we weer gelijk in de aanval omdat de vraag iets anders begrepen wordt dan de TS bedoelt. Was er niet een topic over veharden naar "nieuwelingen"?

Kom ik nu ff voor Simba op. Als men de vraag niet helemaal begrijpt of als hij niet duidelijk is gesteld is het kleine moeite om te vragen wat er nou precies bedoelt wordt ipv gelijk met elkaar de TS aan te pakken op een onduidelijke vraagstelling,

Zoals ik al aangaf is dit een mooi voorbeeld van een vraag die je op meerdere manieren kunt opvatten.
Lijkt me ook verder geen probleem en de uitleg was denk ik meer bedoeld nav mijn antwoord in mijn eerste post 😉 .
Nu is de vraagstelling wel duidelijk tenminste voor iedereen :thumbs:.

Overigens was de reactie van Aquavisie ook aan mij bedoeld en dus niet echt als een antwoord op de vraag van de TS.
Aquavisie gaf duidelijk met "@John" aan dat hij reageerde op mijn post.
Ik denk dat we nu weer moeten overgaan tot het beantwoorden van de vraag van de TS

Cabomba,Elodea,Najas. Kunnen als middenplanten gebruikt worden, als ze te groot worden kun je ze toppen.

Eigenlijk alle stengelplanten wel zolang je ze maar op de goede lengte houdt.

Als je echte waterplanten wilt ben je wel vrij beperkt in de keuze.
Bijna alle stengelplanten die onder water staan halen hun voeding ook vooral uit het water, ookal zijn de meeste moerasplanten.
Mag ik vragen waarom je alleen echte waterplanten wilt? Of is dit alleen ter informatie?

Hoi.
Omdat ik geen voedingsbodem heb en niet bij alle planten tabletjes wil stoppen.
Gr Simba

Hahaha...wat een gedoe.

Heb je nu alle info die je wilde Simba?
Je hebt suggesties gekregen.
Ik gaf je een link door...al bekeken?

Mag je ook wel dank je voor zeggen hoor 😉

Hoi.peterdenhaag53
Sorry. Ja daar heb ik op gekeken en dat was nu eens een goede tip waarvoor dank.
Maar als het de trend hier op dit forum is om de draak te steken met gebruikers heb ik het hier gauw bekeken. Als men zo'n antwoord geeft kan men ook zo'n antwoord verwachten. Ik had de vraag misschien niet helemaal goed gesteld maar dat is nog geen reden om iemand daar zo hard op aan te vallen. Ikzelf vond het een gewone vraag. Uit de eerste 2 antwoorden blijkt al dat er verschil van mening is over wat een waterplant is.
Gr. Simba

Okee Simba.

Er is gewoon even iets misgegaan in de communicatie.
En nu verder.
Wat voor bak heb je en wat voor planten heb je erin of wil je erin gaan doen?

Hoi.
Ik heb Rio 240 met daarin 20 Kardinalen en 20 Rasbora's Galaxy. 1 Clown Botia ( Niet meteen gaan zeggen dat dit een scholen vis ,dat weet ik maar deze heb ik al jaren en heeft het prima naar zijn zin )Verder 2 L nummers en 1 siamese algeneter ( een echte )
Planten zijn 1 Echinodorus amazonicus 1 Echinodorus Paul klocker vallisneria asiatica Pogestemon helferi Crypto's 4 rode tijgerlotussen en wat kienhout. Bij die Echinodorussen en crypto's zitten voedingstabletten in de grond. Maar ik wil wat afwisseling in de beplanting en zat te denken aan Heterantea zosteraefolia. Maar bij de ene handelaar staat bij sommige planten moerasplant en bij de ander waterplant. Vandaar mijn vraag wat zijn nu echte waterplanten.
Gr.Simba

Dat is sterrenkruid dacht ik en dat is buiten de bak zo kapot en een echte stengelplant ook.
Lijkt me geen moerasplant.
http://www.heems.nl/arob0801.htm
Het is wel een hele snelle groeier zoals je leest en dat is ie hier ook. Wekelijks vaak snoeien dus, maar een aanrader als je een makkelijke plant wilt. Is ook prima dus laag te houden door steeds te toppen.

Clown Botia�s zijn scholenvissen en worden veel te groot voor zo een bakje.

Ja, wat John zegt. Prima snelgroeier.

Beste leden,
Dit topic is opgeschoond en ik wil jullie verzoeken nu on topic te blijven en vooral om elkaar en elkaars reacties te respecteren conform het Reglement.
Laten we het gezellig houden 😉.

Ook de Heteranthera Dubia is zo n plant die prima op lengte is te snoeien en een echte waterplant.

Nogmaals.
In mijn antwoord staat dat ik weet dat een Clown Botia een scholenvis is.
Maar deze heb ik al jaren en is maar een cm of 10.

Simba1 zei:
Nogmaals.
In mijn antwoord staat dat ik weet dat een Clown Botia een scholenvis is.
Maar deze heb ik al jaren en is maar een cm of 10.

Klopt, maar Maurice zei ook dat hij veel te groot wordt voor jouw aquarium, en daar reageer je gemakshalve niet op

Klopt. Strikt heeft Maurice gelijk. Maar deze vissen moet je met minstens een stuk of 10 houden en dan heb je zeker een heel groot aquarium nodig. De min. maat moet 120 cm moet zijn en dat is gebaseerd op meerdere vissen. Ik heb er maar 1 en die komt nog uit een bak van 120 ltr. Dus nu heeft hij een bak van 240 ltr. In een kleine bak wordt hij ook niet zo groot. Hij is al zeker 10 jaar oud en super mooi op kleur dus toch een teken dat hij het naar zijn zin heeft. Heeft ook geen agressief gedrag naar mijn andere vissen wat wel voorkomt als hij alleen is.

Nec spe Nec metu
( Noch hoop Noch angst )

Beste leden,
Weer zijn er een aantal posten opgeschoond.
Ik wil jullie nadrukkelijk verzoeken om nu echt on topic te blijven en te proberen om de vraag van de topic starter te beantwoorden.
Probeer het leuk en gezellig te houden en het niet zover te laten komen dat er andere maatregelen genomen moeten worden.
Veel plezier met dit topic verder 🙂.

120 cm. is ook veel te klein voor een clownbotia. Dat de vis na 10 jaar nog maar 10 cm. is betekent dat hij enorm vergroeid is door het gebrek aan ruimte. Iets dat je zou moeten willen voorkomen, want het is heel schadelijk voor de gezondheid van de vis.

En ja, dit is off-topic, maar is dierenwelzijn niet belangrijker? Dit arme dier heeft het formaat van een jong visje terwijl hij 10 jaar oud is en in eenzaamheid leeft. Dat is gewoon triest.

Het is net als met het licht Jones....

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan