Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Om de spanning vast wat op te drijven dacht ik ik begin het topic vast.
Heb mijn oude 60L bakje uit de schuur gehaald voor mijn zusje omdat ze weer iets anders wou (voorheen een slang gehad maar is overleden vlak voor de verbouwing).
Vandaag nog net de plantjes en het grind binnen en gelijk even alles klaargemaakt.
Met als resultaat een kwartier te laat aangereden voor een weekendje weg met de hele familie (30 personen).
Het is de bedoeling de bak simpel te houden zodat ze hem uiteindelijk zelf bij kan houden.
Op dit moment liggen er 3 mosballen in.
3 stukken hout welke ik nog had liggen.
2 Echinodorus soortjes.
Een Anubias en een Hygrophila pinnatifida.
Visbestand is nog niet bekend maar wat wel zeker is zijn de Corydoras panda.
Verder wil ze nog een kleiner scholenvisje met een mooie opvallende kleur (geen tetras).
Of wat ik heb voorgesteld een leuk bovenlaag visje (ringbandsnoekje) en een leuk kleiner koppeltje.
Maar dit gaan we nog een keer uitzoeken in de LFS.
Foto's komen maandag of dinsdag ergens.
Dus nog even in spanning afwachten!
Vandaag teruggekomen van ons familie weekend.
Even nog wat water toegevoegd van mijn eigen bak en nog even het een en ander veranderd en toen de foto gemaakt!
Hier het resultaat:
Hopen dat de Echinodorus snel aanslaan en gaan groeien!
Bakje ziet er al goed uit.
Alleen ben ik van mening dat de panda's meer ruimte preferen, gezien hun actieve gedrag. Heb ze zelf ook in een vergelijkbare bak gehad en ben daarom tot die conclusie gekomen.
Verder ga zo door.
Ja probeer ze al wat kleinere corydoras aan te smeren maar het valt niet mee.
Heb wel bewust weinig geplant om zoveel mogelijk ruimte te behouden voor als ze toch echt bij de pandas blijft.
Ik hoop nog voor kerst anders word het tussen kerst en oud en nieuw.
Beginnend met de Panda's gevolgd door het schooltje wat we een weekje later toe zullen voegen.
De enige die ik heb gehad is die witte wazige.
Deze is niet wazig maar echt wit.
De wazige schimmel is mooi weg getrokken/gegeten door de garnalen.
Deze zit echt alleen onder het hout dus ik dacht zelf dat het hout misschien niet goed was.
Dit hoor je ook wel eens dat het dan niet geschikt is voor het aquariumwater.
Vandaag zoals vermeld in mijn rio topic zijn we bij de LFS geweest.
Ook hier dus nieuwe bewoners!
We wouden toch de panda's nemen maar deze hadden ze alleen de XL..
Toen toch maar besloten de habrosus te nemen.
Het zijn er 6 geworden want dat waren de laatste.
De chuna's zijn inmiddels helemaal gewend.
Jammer genoeg is ze niet helemaal tevreden..
Plantje achter vind ze niet mooi, ze wil liever iets anders.
Moet zeggen dat ik er zelf ook niet helemaal tevreden mee ben.
Tips voor een leuk achtergrond plantje zijn dus meer dan welkom.
Niet te lichtbehoevend graag.
Hygrophila pinnatifida is inmiddels uit de bak.
Deze is vervangen door een aantal stekken Ludwigia sp. mini super red en een mooie Ceratopteris thalictroides.
Ziet er een stuk beter uit vind ik zelf.
De achter plant staan nu ook niet precies in het midden zoals voorheen wel het geval was.
Heb haar gezegd dat ik de waterwissels doe en zelf moet ze het voeren en schoonmaken bijhouden.
Voeren gaat haar goed af maar het schoonmaken van de ramen zit er nog niet helemaal in.
Misschien net als bij het voeren een alarmp instellen op der telefoon.
Ook van dit bakje even wat nieuwe fotootjes gemaakt nu de wortel van de drijvers mooi lang zijn.
De ramen moet ik haar toch nog een keer op aanspreken.
Ze heeft inmiddels voorgenomen om wekelijks de ramen te doen.
Ondanks de wekker die ze op haar mobiel heeft aangezet word het toch nog regelmatig vergeten ben ik bang..
Jammer want het bakje staat er verder netjes bij nu.