Edje goes Nano Scaping en wel 30literrrr (Edje555)


edje555

Well-known member
Lid geworden
11 november 2015
Berichten
1,316
Leeftijd
53
Kon het niet laten om ook eens zo'n minuscuul Dennerile 30liter nano cube te kopen geheel komplete set, paar steentjes erbij wat hout en planten ros ik wel uit mijn bestaande aquaria. :D
Na de hele zooi uit te hebben gepakt had iik weer een berg karton en lege doosjes maar er zat een aqauriumpje in met voedingsbodem grind, filter thermometer en led lamp.. verwariming zat er niet bij dus had nog een oude superfish kachel in de kast.
Na 30min was mijn scape al klaar haha 2 stenen en 2stukken hout een chineese klimop + Cryto wendtii vond ik het wel wat..nu groeien.
Alleen waar laat ik die Cube ? nou heb em maar tijdelijk op de grond gezet naast de Rio180 en maar weer op zoek naar een kastje waar het op moet komen..
Maar natuurlijk gelukkig hebben we nog de foto's….. :foto:

80220813_3318707234867307_807488030997741568_n.jpg
80977983_3318707124867318_7170768962362277888_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Leuk zo n bakje Ed en gaat dit een planten bak worden:S ;)k.
Weet je al overigens wat voor bewoners je erin wil gaan houden?
 
Leuk zo n bakje Ed en gaat dit een planten bak worden:S ;)k.
Weet je al overigens wat voor bewoners je erin wil gaan houden?

Nah denk planten bakje en misschien garnaaltjes japonica denk.. vissen niet aan beginnen veel te krap 30liter.
 
Ik ben bang dat je bakje op deze manier een minderwaardigheidscomplex oploopt:Dk
Veel plezier met je nieuwe bakje.
 
Ik ben bang dat je bakje op deze manier een minderwaardigheidscomplex oploopt:Dk
Veel plezier met je nieuwe bakje.

Het maar goed dat ik hem niet naast de Rio450 heb gezet ander moet ik hem elke dag gaan zoeken !
75246732_3217153598356005_8447879442037997568_n.jpg
 
Voor garnalen zijn het erg leuke bakjes Ed en daar kun je vast wat leuks van maken.
 
Voor garnalen zijn het erg leuke bakjes Ed en daar kun je vast wat leuks van maken.

Denk het wel alleen nog even mos halen, ben alleen niet zo bekend met garnalen houden, er zit nu gewoon leiding water in dus zal nog wel niet geschikt zijn voor garnalen,
Dus even inlezen voor leuke japonica garnalen en wat ze nodig hebben kwa water parameters en voeding.
Als dat bevalt dan koop ik er nog een bij voor een andere kleur garnalen.. bakkies kosten toch geen drol en kwa stroom vreet het ook bar weinig, alleen ruimte he... waar moet ik het weer neer zetten?
Denk dat ik maar een stelling gaat bouwen voor 3 van deze bakjes dan lijkt het nog iets van volume aan water hahaha.
 
De Neocardina s kunnne prima op kraanwater en daar heb je ook mooie gekleurde bij Ed. ook de wat lagere Neocaridina s kunnen vaak goed op kraanwater. Handigste is om even van tevoren te informeren op welke waarden ze gehouden/gekweekt zijn.
 
zonde zo in een hoekje op de grond.
Heb je geen kastje ?
 
Prima kastje, zo komt de bak 53cm hoger te staan en komt ie beter tot zijn recht naast die heeele grote bak
 
ow ik zie nu dat het kastje maar 28 breed is, kan je oplossen met een 18mm multiplex plaat maar ik denk dat die ene centimeter aan elke kant ook nog wel kan.
 
Niet het mooiste, maar praktisch en tot 100kg getest.
Het resultaat van de test heb ik niet kunnen vinden.

9,95 euro dacht ik.

 
Mooi aqua voor een mooie HM betta...

Je kan ook zo een ophang systeem maken met een plankje opmaat.

Zo bij de gamma of praxisnof hornbach of je weet wat ik bedoel.
 

Terug
Bovenaan