Wat is er nieuw

Een fles van 500 gr. kopen of 1 van 2 kg?

Hans Maks

Well-known member
Lid geworden
13 december 2018
Leeftijd
72
De kogel is door de kerk, ik wil beginnen met een CO2 in mijn Rio240. Ik heb een reduceerventiel met 2 klokken met een fijnafstemming met magneetventiel op een tijdschakelaar. Geen computer en geen Ph controller. Wel een permanent set voor CO2/PH. Om dat enkel een binnenfilter heb neig ik naar een Diffusor. Ik weet niet of ik een 2 flessen van 500 gr. op 1 fles van 2 kg. CO2 fles moet kopen? Hoe lang gaat een vulling van 500 gr. mee? Weken of maanden?

Zou kijken voor een statiegeld fles, scheelt weer gedoe met keuren en kan je vaak gewoon direct omwisselen voor een volle zonder te hoeven wachten of bevroren aan te leveren.

Hoe lang iets mee gaat hangt af van het verbruik.
en dat verbruik is weer afhankelijk van waterwaardes, beoogde concentratie en oppervlakte beweging.

Ik kan in de buurt niet ruilen dus heb er zelf een gekocht en het is vaak voordeliger om dan een grotere te kopen omdat de vullingen dan vaak goedkoper zijn dan bij kleine flessen en je hoeft minder vaak de fles te laten vullen. Gelet op het formaat van je bak zou ik zeker voor een 2 kilo gaan.

In Drenthe is ruilen ook niet mogelijk. Ik hoop dat een 2 kg. in het kastje past.

Is het de complete set van juwel dus met kast dan geen zorgen past gewoon

In Drenthe is ruilen ook niet mogelijk. Ik hoop dat een 2 kg. in het kastje past.

Ik weet niet hoever je van de stad Groningen af zit maar bij Chubb Varel kun je vrij goedkoop laten vullen. 12,50 tot 2 kilo namelijk en Holthauzen in Hoogezand is nog goedkoper.

Ik zag in Steenwijk voor 80 euro voor 2 kg. Fles. Ik woon in Westerbork.

Haha, Holthauzen in Hoogezand ken ik uit een ander leven.

Klopt, zijn uitverkocht.

Heb zelf iets raars meegemaakt... erg lang gewerkt met 500 gram flessen, vulling kostte 12,50 en ging 4 maanden mee. Had daarom 2 van die dingen. Maar ja einddatum kwam in zicht en dus...Vorig jaar een 2 kg gekocht dus dacht ik, gaat lekker minimaal een jaar mee, niet dus, na aanvang problemen, andere diffusor, nodig andere druppelteller, kortom was nog een heel gedoe.
Na 3 x vullen vanaf april 2018 staat de fles nu dan vanaf begin november weer aan....! Ben benieuwd hoelang ze nu meegaat!!

Ik weet niet hoever je van de stad Groningen af zit maar bij Chubb Varel kun je vrij goedkoop laten vullen. 12,50 tot 2 kilo namelijk en Holthauzen in Hoogezand is nog goedkoper.
Ik heb ze gemaild. Een 1.5 kg. fles kost 70 euro.

Sorry, ik heb gemaild met Holthausen Hoogezand

Ok, ja want zover ik mij herinner zeiden ze bij Chubb enige tijd geleden dat ze deze ook van 2 kilo wel verkochten en dan iets van rond de 55 euro maar ik ben niet helemaal zeker.
Dan krijg je een gebruikte fles die is gekeurd en aangepast zeg maar. Maar goed voor rond de 74 euro koop je ze ook nieuw en gevuld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan