Een goede kweker


T

TijmenD

Guest
Hallo,

Binnenkort wil ik van mijn rio 400 een discusbak maken. Alleen mijn budget is vrij laag zo'n 250 euro. Het hele vissenbestand heb ik verkocht en de bak leeg gemaakt en ook de achterwand verwijderd voor meer ruimte.(Achterste en een zijruit ga ik zwart verven)

Ik heb me al redelijk goed ingelezen over discussen en wat erbij komt kijken. Weet iemand in de buurt van Leiden een goede kweker of LFS waar Discusvissen rond de 20 euro zijn maar ook goed van kwaliteit? De driehoek Amsterdam, Rotterdam, Utrecht is een beetje wat ik voor een goede discusvis wil rijden.

Mvg
 
Hobbykwekers denk ik. En dan vooral als ze nog klein zijn. Dan zijn ze goedkoper. maar 20 euro per stuk is wel erg krap denk ik.
 
in Maassluis is een winkel die mooie piwowarski discusvissen verkoopt.... 5-6cm 20 euro
 
Als je nu maar 20 euro per vis wil uitgeven raad ik je aan om toch eerst verder te sparen.
Het is niet alleen de aanschaf maar ook het voer bij die kleintjes hakt aardig in het budget.
 
Ik woon tegenover die "Zaak" in Maassluis..vriend van mij kocht daar zijn eerste 5 Discusvissen...na 2 maanden geen eer meer aan te behalen..terug gegaan...mocht 5 nieuwe uitzoeken..Lamaarrrrr was het antwoord...toen bij Romberg in Delft Discussen wezen kijken..zaten er een stuk beter bij..dus nieuwe gekocht..ze doen het gelukkig allemaal nog ;)
 
Is toch een geweldig gebaar, na twee maanden alsnog nieuwe.

E.e.a is te wijten aan slechte verzorging, of onvoldoende kennis van de aquariaan.
 
Nou, laat Marc het maar niet lezen.
Wat een Kul,Hij heeft goeie gezonde vissen zitten.
Na 2 maaanden geen eer te behalen.?
En dat de schuld van die zaak?

Laat hem eens hand in eigen boezem steken.
In 2 maanden ,kan flink wat vernaggelen.
 
Na 2 maanden heb je geen recht van spreken meer ben ik het wel mee eens.

Bij mij kwamen ze eens terug per emailbericht want na 2 weken waren de garnalen dood gegaan maar na de deur kun je niks controleren dus geen garantie.

Je hebt heel wat kenners die hun veters amper kunnen strikken en dan druk ik me nog netjes uit.
 
Ik praat nu over meer dan twee jaar geleden hoor...ik weet niet wat de situatie nu is bij Marc..ik had er zelf geen raar gevoel bij..toen ik daar beneden in de kelder stond..zag dat de vissen er in principe goed bij zaten..kan ook zijn dat die vriend van mij het niet goed heeft aangepakt..niet verdiept in de Discus-vis..kan zo maar zijn..kom ook niet wekelijks bij hem over de vloer..sterker nog 1 keer per jaar hahaha :) ik zie hem altijd op zondagavond in het Snookercentrum...

Excuses voor mijn vorige bericht...wilde Marc niet zwart maken of zo..helemaal niet! Ben op dit moment ziek (griep) ken ff niet helder denken ook..laat staan typen :O
 
Oh, gaat helemaal niet om Marc of welke zaak dan ook.

Na 2 maand, als nog nieuwe vissen aangeboden gekregen terwijl ieder wel weet dat het aan de verzorging heeft gelegen.

Gezien de verstreken tijd, zou van elke viszaak fantastisch zijn.
 
Aquariaan1967 zei:
Ik praat nu over meer dan twee jaar geleden hoor...ik weet niet wat de situatie nu is bij Marc..ik had er zelf geen raar gevoel bij..toen ik daar beneden in de kelder stond..zag dat de vissen er in principe goed bij zaten..kan ook zijn dat die vriend van mij het niet goed heeft aangepakt..niet verdiept in de Discus-vis..kan zo maar zijn..kom ook niet wekelijks bij hem over de vloer..sterker nog 1 keer per jaar hahaha :) ik zie hem altijd op zondagavond in het Snookercentrum...

Excuses voor mijn vorige bericht...wilde Marc niet zwart maken of zo..helemaal niet! Ben op dit moment ziek (griep) ken ff niet helder denken ook..laat staan typen :O

Geen prik gehaald?

Overgang Van Tropisch naar Discus is groot,hoor.
 
Al lever je nog zulke goede vis, de uiteindelijk verzorger heeft het in zijn hand om er mooie goede vissen van te maken.

Ik nooit, maar dan ook nooit een zieke of slechte discus verkocht.
Dan voer ik hem nog liever aan de piranha's als een slechte naam krijgen door rotzooi te verkopen.
Juist het discuswereldje is zeer klein en je naam is zo "naar de klote"

Als ondernemer geef ik liever nieuwe vis als onterecht een slechte naam krijgen. Maar uitgangspunt is goede vis verkopen, want je naam is zo kapot en als ik nieuwe vis moet geven is mijn verdienste ook weg, sterker nog, dan is het verlies.
Dus ook vanuit commercieel belang is het noodzaak om goede vis te verkopen.

Maarja, die vriend heeft schijnbaar wel geleerd van de discussen omdat de dieren het nu wel goed doen.

Kan trouwens maar 1 ding zeggen, kom langs en overtuig jezelf ...
 

Terug
Bovenaan