Wat is er nieuw

Een groei stengel wat kan / doe ik er mee?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MisterX
  • Startdatum Startdatum
Ik kan je link niet laden, maar waarschijnlijk is/gaat je plant bloeien. Super tof. Aan de stengel al wat kroontjes? Deze kunnen uitgroeien tot nieuwe plantjes. Eerst komen er blaadjes en later ook wortels aan de nieuwe plantjes. Als de stengel te lang wordt kun je deze afknippen, de jonge plantjes lager op de stengel zullen gewoon doorgroeien. Als de jonge plantjes groot genoeg zijn knip je de hele stengel af en kun je de jonge plantjes in je bodem zetten.

Voorbeeld echinodorus bleheri (eigen foto, ik heb helaas geen foto van t jonge plantje voor ik hem geplant heb):

20170101_145949.jpg

Hier nog een recente foto (ze doen t regelmatig) met wat volwassenere plantjes aan stengel:

20170723_215439.jpg

Boven de kardinalen zie je de stengel met plantjes.

Dat zal inderdaad een stengel zijn met jonge plantjes en die kun je laten uitgroeien en later weer poten of verwijderen.

Dat deden mijn Bleheri's ook voordat ze allemaal de geest gaven.

Haha, klinkt lekker droog en niet positief😀😀😉

De mijne doen dat iedere maand wel. Ik knip die stengel altijd weg. Vind het geen gezicht.

Ik haal ze ook meestal weg omdat ik ze niet echt kwijt kan en het de moederplant veel kracht zal kosten.

Jullie verhaal is duidelijk.
Zal een kijken of het lukt om er een nieuw plantje van te maken.
Dank jullie wel.

Dat zal inderdaad een stengel zijn met jonge plantjes en die kun je laten uitgroeien en later weer poten of verwijderen.

Haha, klinkt lekker droog en niet positief😀😀😉

Geen idee wat er gebeurd is, maar ineens begonnen al mijn planten gaten in hun bladeren te laten vallen.
Na 2,5 jaar prima draaien was het ineens over.
Inmiddels groeit de boel weer aardig dankzij de voeding van Backplay

Ja dat is wel raar en je zult denk ik toch ergens een tekort hebben gehad dan. Nou ja mooi dat het weer opgelost is.

Leuk, het is een zelfde stengel als mijn Echinodorus harbich heeft, zie foto van mijn forumonderwerp " Echinodorus harbich ".

Ik heb deze plant nog niet lang maar wat ik zeker weet is dat mijn en jouw plant kleiballetjes bij de wortels nodig hebben.

Ik voeg ook nog 2 soorten meststoffen toe, niet voor deze plant gezien deze de meeste voeding via de wortels tot zich neemt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan