Een kleine verbetering.....


Altum1981

Well-known member
Lid geworden
11 april 2012
Berichten
66
Locatie
Amsterdam
Ik zag gister een 450L voor €50,-, de ruzie die ik gehad heb......zal ik jullie niet mee lastigvallen.

Heb gezien dat op marktplaats redelijk goedkoop mooie bakken staan..... Ik denk 3 maanden......

NU!

De bezetting bestond uit:

1 Botia Sidhtimunki
15 kegelvlekbarbelen
2 barbus penatzona
7 congozalmen
1 gibbiceps

17 kardinalen
10 manen.....

Ik hoor je denken... dat allemaal in een rio 180 ja....
Door mijn laatste post ben ik toch beter gaan nadenken... Dacht altijd dat ik een goede aquariaan was/ben.
enfin........

Tot mijn grote bak bestaan de bezetting uit:
17 kardinalen
10 manen.

Ik weet dat de bak uiteindelijk te klein word... maar er komt dan ook een grotere...
Hij moet nog helder draaien.....

spiderwood, kienhout, manzanitawood, pistia en verschillende bladeren en elzeproppen.

P5080289.JPG


P5080290.JPG


P5080291.JPG


P5080292.JPG
 
Ik zag gister een 450L voor €50,-, de ruzie die ik gehad heb......zal ik jullie niet mee lastigvallen.

Heb gezien dat op marktplaats redelijk goedkoop mooie bakken staan..... Ik denk 3 maanden......

NU!

De bezetting bestond uit:

1 Botia Sidhtimunki
15 kegelvlekbarbelen
2 barbus penatzona
7 congozalmen
1 gibbiceps

17 kardinalen
10 manen.....

Ik hoor je denken... dat allemaal in een rio 180 ja....
Door mijn laatste post ben ik toch beter gaan nadenken... Dacht altijd dat ik een goede aquariaan was/ben.
enfin........

Tot mijn grote bak bestaan de bezetting uit:
17 kardinalen
10 manen.

Ik weet dat de bak uiteindelijk te klein word... maar er komt dan ook een grotere...
Hij moet nog helder draaien.....

spiderwood, kienhout, manzanitawood, pistia en verschillende bladeren en elzeproppen.

Bekijk bijlage 250207

Bekijk bijlage 250208

Bekijk bijlage 250209

Bekijk bijlage 250210

P5080294.JPG


P5080295.JPG


P5080296.JPG


P5080297.JPG


P5080299.JPG


P5080300.JPG


P5080301.JPG
 
Dat zou ik ook wel eens willen weten want zo'n kans krijg je natuurlijk niet zo snel meer he.
Staat die 450 liter bak dan nog te koop op Marktplaats ?
Kan het deze zijn want er staan maar 5 bakken van 450 liter te koop.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Hij was boos omdat hij vind dat ik er te veel mee bezig ben. Toen zag ik die 450 voor 50 voor dit weekend ophalen in Amsterdam... Zal al weg zijn.
Hij snapt niet dat op marktplaats je best goede bakken voor vrij weinig geld kan kopen.
Die gibbiceps had ik omdat ik dacht dat ik deze zomer dus een 400L+ zou krijgen. Zijn lieveling... bak te klein.... weggedaan
Nu dus de Rio 180 zo ingericht dat ik iig een paar maanden door kan.....
Hij klauwt als een gemeen 9 jarig meisje........
 
Mijn hersenen kraken inderdaad... Ik snap echt niets, maar dan ook niets van dit verhaal. :sorry:
Heb alles drie keer opnieuw gelezen en nog blijf ik in het ongewisse.. :help::stars:
You speak in tongues, man! :D


Oké,

Mijn vriend was boos, vindt dat ik teveel zeur over een grotere bak. Toen ik die 450L voor €50 op te halen in Amsterdam zag heb ik dat toch opgemerkt...
Toen kwam er een tirade en dat hij ook wat wilt en dus heb het niet gedaan.
Wat ik wel gedaan heb -7 congo's, -15 Kegelvlekbarbelen, -2 barbus pentazona, -1 botia sidthimunki en min een grote Gibbiceps.
Nu is mijn Rio 180 nog steeds te klein voor mijn bezetting:
10 jonge manen
15 kardinalen

Ik ga mij hard maken voor een grotere bak ASAP.

Nu een beetje duidelijk.....?
 
Oké,

Mijn vriend was boos, vindt dat ik teveel zeur over een grotere bak. Toen ik die 450L voor €50 op te halen in Amsterdam zag heb ik dat toch opgemerkt...
Toen kwam er een tirade en dat hij ook wat wilt en dus heb het niet gedaan.
Wat ik wel gedaan heb -7 congo's, -15 Kegelvlekbarbelen, -2 barbus pentazona, -1 botia sidthimunki en min een grote Gibbiceps.
Nu is mijn Rio 180 nog steeds te klein voor mijn bezetting:
10 jonge manen
15 kardinalen

Ik ga mij hard maken voor een grotere bak ASAP.

Nu een beetje duidelijk.....?

De rook om mijn hoofd is alvast verdwenen.
;)
Succes met de strijd voor een grotere bak!
 
Gewoon hoog inzetten, beginnen met een 1400l en hem laten terugdringen naar 500 liter.
 
Vertel thuis maar gerust dat ik 30 aquaria heb, met totaal 8000 liter water erin en dat daarom een bakje van 1400 liter nog best wel meevalt...:D:D:D

Hobbygroet Jos Hut
 
Je vrouw zoek je toch zelf uit of niet?

Hobbygroet Jos Hut

Hahahaha zeker Jos maar de meeste vrouwen vinden een aquarium niet in hun stijl van woonkamer passen en dat weet je pas als je gaat samenwonen en dat spelen ze slim uit Hahahaha
 
Als vrijgezel kon ik gelijk een 2 meter bakje nemen, waar uiteraard ook plaats voor was :D
 
Hardware staat nu definitief op de juiste plekken.

Spiderwood, kienhout, manzantiahout.
Beuken-,eiken-,walnootbladeren en elzeproppen
Pistia als enige beplanting

Foto 1: Totaal gezicht
Foto 2: 2 manen
foto 3: maan
foto 4: linker deel van de bak
foto 5: Rechterdeel van de bak

Dagelijks 20 liter verschonen en een keer in de week 1/3 tot de helft.

P5100322.JPG


P5100317.JPG


P5100318.JPG


P5100319.JPG


P5100321.JPG
 

Terug
Bovenaan