Wat is er nieuw

Een mooi aquarium gevonden en gekocht!

1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Vandaag dan eindelijk een aquarium gekocht. Heb een paar aquarium winkels bezocht, bijna een Juwel Rio gekocht, maar die vond mijn vrouw niet mooi.

Uiteindelijk hebben we een Eheim Scubaline 140 gekocht! Een heel aquarium, en een minstens even mooi meubel wat erbij zit.

Probeer zo nog even een foto toe te voegen.

En de foto:

21n2kvo.jpg

Zozo,1,40 m.
Lijkt zo kleiner.

Voordelen van de EHEIM aquarium-combinatie Scubaline:
�Scubaline - in 5 maten(126 tot 648 liter aquaria)
�Een grote keuze aan decors en kleurenvoor meubels en panelen
�Inclusief een grind afdekrand
�Stevig vervaardigde meubels met een handig ingedeelde opslag
�Praktische opbergladen (alleen Scubaline 460)
�Deuren sluiten zacht en trillingvrij door zelfsluitende"soft-close"scharnieren
�Variluxdeksel � nieuw ontwerp slechts 85mm hoog
�T5 verlichtingsconcept
�Ge�ntegreerde afsluitbare voederopening
�Praktische opening voorkabels en slangaansluitingen
�Ventilatie door "constant airflow" (geen condensatie)

Inhoud: 140ltr
Totaal gewicht: 56kg
Kleurenopties: beuken/ahorn; walnoot/wit; weng�/wit; weng�; grijs/aluminium
Glasdikte: 6mm
Verlichting: 2x24W T5
Afmeting totaal (lxbxh): 81x36x131cm
Aquarium afmeting (lxbxh): 80x35x75cm
Meubel gemonteerd: nee

140 l..

O,dacht al.

Ruimte genoeg,had toch maatje groter genomen.

Inmiddels al aardig wat spullen gekocht zodat ik dan toch echt een start kan gaan maken;
-150w Jager verwarming
- Eheim UV Reeflex unit
- Filter watten/spons en filtermateriaal
- Dennerle Special plant en Color Plus verlichting
- Nieuwe slangen voor het filter
- Achterwand S-Cliff (gisteren erin gezet)
- Schakelklokken en verdeeldoos (inmiddels netjes in het meubel vastgemaakt)
- Dennerle grind 1-2 mm/ Reebruin
- Nog wat losmateriaal als plantentang/hevelset
- Testsetje
- Diverse waterverbeteraars

Goed zo,Raymond.
Jij komt beslagen op het ijs.

zo,gelijk een nieuwe.

Ziet er goed uit.

Het aquarium zelf heb ik gebruikt gekocht. Marktplaats is mijn vriend 🙂 De vorige eigenaar had hem nog niet zo lang geleden nieuw gekocht voor goudvissen...Maar hij was snel uitgekeken op de hobby. Het filter Eheim Pro3 2071 zat ook bij de koop.

Kwam mij al zo bekent voor.
Gister nog gelinkt,naar iemand.

Ziet er goed uit allemaal Raymond.
Zie ook staan dat je diverse waterverbeteraars hebt gekocht,valt weinig aan ons kraanwater te verbeteren hoor dus zou dat terug brengen 😉

De UV unit met name om mogelijk parasieten te doden. Algen tegengaan is ook wel fijn.

Ok 🙂 Ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Vandaag de Led nachtverlichting ontvangen. Aqua Blue flexi led strip. Komend weekend wil ik het aquarium gaan opstarten, volgende maand dan de eerste vissen erin.

Nice,maar de verlichting is niet mijn smaak :sorry:

Moet er wel bij zeggen dat het op de foto iets feller lijkt dan wanneer ik er naast sta. Ook is de reflectie nogal sterk omdat er nog niets op de bodem ligt. Wanneer er ook nog wat drijfplanten in komen zal het effect nog iets minder zijn.

Insteek is dat in de avond de nachtverlichting 30 minuutjes aangaat via de tijdklok. Dit zodra de gewone verlichting dan uitgaat.

Hoi Raymond, bevalt deze bak nog steeds? Tevreden over de kwaliteit?
Ik ben op zoek naar een nieuw aquarium en kwam gisteren dit model en de variant van 1.20m breed tegen. Ik twijfel nog een beetje tussen dit model en een open variant (proxima plus). Maar de incpiria en proxima serie vind ik nogal diep (minimaal 50cm). Wordt wat krap in de kamer.

ziet er goed uit all verder er mee???

De Scubaline bevalt zeer goed. Aquarium is niet te diep, prima voor een wat smallere woonkamer.

Niet om andere merken af te kraken, maar de kwaliteit is overall echt degelijk te noemen: van bovenaf kan je overal goed bij, degelijk meubel met softclosescharnieren, een soort van airflow systeem tussen de lichtbak en het glas waardoor je geen condens krijgt langs de ruiten, voerluikje voor voedermachine in de lichtkap.

Kijk soms wel eens naar een opvolger aangezien de aquarium hobby een blijvertje is, kans is groot dat dit weer een (grotere) Scubaline gaat worden.

Mooi dat het bevalt. Ik ben er ook wel uit dat het in ieder geval een aquarium van Eheim gaat worden. Helaas past de Scubaline 240 net niet, vond ik wel een mooie bak zo met drie deurtjes eronder. Ik heb echter maar ruimte voor 1m. Dat wordt dan een Scubaline 180 of Proxima 250. De diepte daarvan gaat nog net (50cm), de Incpiria 300 is nog dieper, die valt voor mij af.
De keuze zal uiteindelijk worden bepaald obv esthetische overwegingen. Ik ga er vanuit dat er wat betreft techniek weinig verschil zit tussen 180 en 250 liter. Wellicht heb jij nog aanvullende suggesties?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan