aquatlantis splendid 100
Well-known member
In mijn beginperiode toen nog bij mijn ouders thuis had ik een simpele bak en daar deed de cryptocoryne het altijd goed.Welke andere soorten planten zouden jullie voorstellen?
In mijn beginperiode toen nog bij mijn ouders thuis had ik een simpele bak en daar deed de cryptocoryne het altijd goed.Welke andere soorten planten zouden jullie voorstellen?
Bij de vorige eigenaar (Dick) kwam ik destijds ook regelmatig.Ja, bij die zaak haal ik de planten. Melvin ken ik en uiteraard ken ik ook de vorige eigenaar. Erg fijne LFS.
Maar ja, bij mij in de bak loopt het niet altijd zoals ik wil.
Cryptocoryne groeide bij mij beter in combinatie met voedingsbodem EN grind.
Coenen is echt niet meer wat het geweest is. En wat heevis betreft veel te commercieel is mijn ervaring.Ik twijfel ook of de lamp wel optimaal is voor resultaten. Zodra planten meer eisen stellen krijg ik problemen. 4700 lm/180 liter.
Helmond kom ik vaker, blijft nog over Heevis en Coenen.
Misschien dat het beter gaat met capsules dan kleibolletjesmix. Capsules werken langer.Crypto is normaliter net onkruid.
Ik vergeet nog de visvoer webwinkel. Dat zijn net als in Helmond fijne mensen. Coenen weet ik niet. Het zijn broer en zus kom daar verder niet veel. Een keer te slecht bevallen, ook fout van mij.Coenen is echt niet meer wat het geweest is. En wat heevis betreft veel te commercieel is mijn ervaring.
Klopt dat wel want dat is maar 100 ml per jaar een dat kan geen dik 50 euro kosten. Ik las dit getal ook net al in een ander topic2.2ml per liter per week

Heb je nog een foto met wat je toevoegt en je waterwaarden Andre?Het blijft tobben met mijn bak. Planten groeien amper, behalve de rode tijgerlotus. Ludwigia repens mini is een grote ellende, bladverliezende kaler steel. Alles gedaan wat mogelijk is maar niks helpt...... Het lukt gewoon niet.
Klopt dat wel want dat is maar 100 ml per jaar een dat kan geen dik 50 euro kosten. Ik las dit getal ook net al in een ander topic![]()
Wie is er nou nog niet wakker van ons want met 2,2 voor 100 liter zou 22 ml voor 1000 liter zijn toch?2.2ml per 100 liter per week ofwel een vrij lage dosering van 22ml per week voor 100 voor planted box AIO.
Wie is er nou nog niet wakker van ons want met 2,2 voor 100 liter zou 22 ml voor 1000 liter zijn toch?
( 2.2ml per liter per week.)
Colombo flora grow pro, plantedbox capsules, dennerle deponit voedingsbodem. CO2, Milwaukee pH controller. JBL solar led nature 4700 lumen.Heb je nog een foto met wat je toevoegt en je waterwaarden Andre?
Zijn dit de spullen waarmee je de planten eten geeft?Colombo flora grow pro, plantedbox capsules, dennerle deponit voedingsbodem
Lastige in dat is dat ik niet graag geld dat betaald is door de wc spoel. Heb al het probleem dat de speciale uitvinding (niet verder vertellen hé!) niet echt helpt tegen de blauwe envelop, ik geloof dat het de belastingdienst heet. 🙂Zijn dit de spullen waarmee je de planten eten geeft?
Zou om te beginnen de Colombo flora grow pro door het toilet spoelen en iets anders kopen zoals de Complete van aqiariumbemesting.nl
😀Ff door de zure appel heen en lekker overstappen op een goede voeding.Lastige in dat is dat ik niet graag geld dat betaald is door de wc spoel. Heb al het probleem dat de speciale uitvinding (niet verder vertellen hé!) niet echt helpt tegen de blauwe envelop, ik geloof dat het de belastingdienst heet. 🙂
Typ-ex......😀
2.2ml per liter.
Zat zelf ook niet helemaal goed want dat is 220ml per 100 liter.
Ik hoop dat iedereen nu wel wakker en bij de les is want ik was al helemaal overstuur zoals je zal begrijpenIk was inderdaad nog niet helemaal wakker.
0.42ml per liter.

Zijn dit de spullen waarmee je de planten eten geeft?
Zou om te beginnen de Colombo flora grow pro door het toilet spoelen en iets anders kopen zoals de Complete van aqiariumbemesting.nl
Ff door de zure appel heen en lekker overstappen op een goede voeding.
Ik heb hier toen ook een dure fles weggegooid jammer van ze zuur verdiende centen maar als de planten steeds dood gaan kost het ook een hoop geld en frustratie😅

In een democratie geldt hoop ik wat de meerderheid van stemmen oplevert, duzzzzzzzzzz
Your wish is my command. 😎
Zijn dit de spullen waarmee je de planten eten geeft?
Ik heb hier toen ook een dure fles weggegooid
Ik ben te laat met dit lezen. Tis al gebeurt... Maarja..... Zelfs de Draceana gaat dood.....Dat is zonde, ik gebruik het voor de kamerplanten
Bekijk bijlage 394071

Kijk ik op de jerrycan lees ik iets geheel anders.Dat kan voor een week dosering wel omhoog Andre.
Je voegt maar 2,8ppm nitraat toe met die dosering.
Gezien je co2 gebruikt en redelijk wat verlichting hebt kun je rustig de 36ml per 100l per week dosering toevoegen icm 50% wissel.
Dat is nog steeds maar 7.2ppm nitraat.
https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/vloeibaar-kant-en-klaar/complete
Als je het verbruik per week vastgesteld hebt kun je de dosering verhogen of verlagen aan de hand van die gegevens.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.