Een nieuw begin met andere vissen.


Heb je daar een topic van met foto s? Ben wel benieuwd en anders het een foto album wellicht leuk om te openen.
1000028774.jpg



Leders en wat anemonen, regenwater gebruik ik om bij te vullen en zodra mijn grote leder niet helemaal uitkomt gooi ik er 5a10 ml all for reef ( ongeveer 1 keer in de 1a2maanden ) en 2a3 keer per jaar bekijk ik de zoutwater dobber als er een schep zout bij moet. ( hier was ik aan het voeren, water niv staat anders hoger )
 
Ik heb alles wat fout ging uit de bak en ben voorzichtig opnieuw begonnen met voor mij bekende planten.
Wil het nu geheel anders aanpakken. Een beter plan van aanpak.
Planten behandeld met HS Aqua plant dip.

Filter, vooral sponzen en siporax een mandje.... Geen filterwatten of fleece meer.
1000003156.jpg


Hopelijk nu succesvol. :)
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je blijft André:DD
Heel veel succes bij de herstart:thumbs:
 
Ik heb vooral voor mezelf op een rijtje gezet wat fout gegaan is. Van daaruit... Soms moet iets heel erg fout gaan om er iets goeds van te maken.

Tijd en rust neem ik nu met een groot-bestelling potjes geduld bij tante Ali expres
 
Leuk!

Zelf heb ik eind vorig jaar mijn 180 liter weer aangeslingerd, onverwarmd en begin dit jaar begonnen met 7 Chinese Danio's. Inmiddels zijn de Danio's met 15 en sinds een paar dagen zit er een clubje van 6 Corydoras paleatus bij. Planten is idd wat zoeken, slaplantje ging hier wel (al vind ik hem niet erg mooi) en dingen als Javavaren, Anubias en mossen gaan ook. Verder Lilaeopsis Novea Zealandiae ging ook goed. Nog wat stengelplanten, ik hoop alleen dat het ook de zomers gaat doorstaan en ze niet weer gaan verslijmen bij 24 graden. ;)

Hopelijk heb je nu meer succes en ik volg je graag voor tips en trics.
 
Ik heb gelukkig het naamkaartje van de voor mij onbekende plant linksvoor gevonden. Bij Heevis in Eindhoven wisten ze te vertellen dat het meer een terrarium plant zou zijn. Minder zou doen.

Inmiddels gisteren gehaald,, zojuist geplant vallisneria gigantea en een extra potje cryptocoryne wendtii green. Ook meteen kleibolletjes in de bodem gedaan. En heb lateriet tabletten om de bodem extra te verrijken.
 

Terug
Bovenaan