Gaat stukken beter zo te zien Andre.
Ik heb zoveel mogelijk planten gekozen. Extra hout is in de plaats gekomen. Tis een beetje een warboel maar gelukkig gaat het nu beter. Alleen de Althernanthera is niks.Waar is die steen gebleven die er in Januari in lag?
Vond die wel geslaagd eigenlijk.
Voor veel planten wel want mijn led geeft ik dacht dik 9000lumen en heb het op 70% ongeveer dus ik heb dan zo n 6000lumen op goed 300 liter en dat is net over de 20 lumen per liter.4800 lm op 180 liter is blijkbaar niet genoeg
Gewoon een kwestie van de kraan meer openzetten?Ik krijg alleen de dropchecker niet op de gewenste kleur. Deze blijft te donkergroen.
@benvo had het elders in @koopmannetje topic over 45+ voor Althernanthera.Voor veel planten wel want mijn led geeft ik dacht dik 9000lumen en heb het op 70% ongeveer dus ik heb dan zo n 6000lumen op goed 300 liter en dat is net over de 20 lumen per liter.
Jij zit hoger.
Ja dat kan en daarom schreef ik ook voor veel planten. Misschien moet je daar dan even naar kijken. Makkelijke planten kunnen vaak prima uit de voeten met 20 lumen kijk maar in mn fotoalbum.@benvo had het elders in @koopmannetje topic over 45+ voor Althernanthera.
De co2 kraan bedoeld Corne denk ik want anders heb je straks de vloer nog blank staan Andre😉Gewoon een kwestie van de kraan meer openzetten?
Zou best kunnen. Anders wordt het denk ik ook moeilijker om de dropchecker in de goede kleur te krijgen. 🙄De co2 kraan bedoeld Corne denk ik want anders heb je straks de vloer nog blank staan Andre😉
Je kan er altijd nog een klein extra lampje boven zetten 😁@benvo had het elders in @koopmannetje topic over 45+ voor Althernanthera.
Eens! Je doet er verstandig aan voorzichtig te doen!Maar ben nog steeds voorzichtig. Te ver open en je hebt een gele dropchecker en dode vissen.
Zo'n 26 lumen per liter? Dat is zeker voor rode planten, Alternanthera dus, te weinig. Boven mijn eigenbak hing zo'n 49 lumen per liter. Het beste pas je dan je plantenbestand hier op aan. Je dropchecker zou op geel/groen moeten komen, dit wijst op te weinig CO2. Eventueel ook, voor de zekerheid, nog even testen met een druppeltest?Ik heb zoveel mogelijk planten gekozen. Extra hout is in de plaats gekomen. Tis een beetje een warboel maar gelukkig gaat het nu beter. Alleen de Althernanthera is niks.
4800 lm op 180 liter is blijkbaar niet genoeg ook al beweerd de LFS dat het zou moeten kunnen met de jbl solar natur.
Ik krijg alleen de dropchecker niet op de gewenste kleur. Deze blijft te donkergroen.
Als die niet in de schaduw staat onder hogere planten zou je eens wat voeding onder deze plant moeten proberen.Alleen de Althernanthera is niks.
4800 lm op 180 liter is blijkbaar niet genoeg ook al beweerd de LFS dat het zou moeten kunnen met de jbl solar natur.
Gedaan. Op hoop van zegen.Als die niet in de schaduw staat onder hogere planten zou je eens wat voeding onder deze plant moeten proberen.
RoodkopzalmenZiet er goed uit.
Gevoelsmatig zou ik misschien zeggen dat de groep rondneuzen nog wel wat uitgebreider kan.
Wat is je totale visbestand nu?
Nee, niet echt. Maar je brengt me wel op een idee wat betreft de aantallen Ottocinclus en roodkopzalmen. Thanks!Combinatie hemigrammus bleheri en Otocinclus heb ik in grotere groepen gehad, wat echt een waanzinnig gedrag geeft.
Had een groep van +-75 Bleheri en 35 Otocinclus, en savonds een enkel uur voordat het licht uitging zwommen ze in een school samen op.
Zie je dat bij jou ook gebeuren?
Zojuist extra roodkapjes en ottoootjuhs gehaald. 🙂Ziet er goed uit.
Gevoelsmatig zou ik misschien zeggen dat de groep rondneuzen nog wel wat uitgebreider kan.
Wat is je totale visbestand nu?
8 extra roodkopzalmen en 5 extra Ottocinclus.Hoeveel zijn het er geworden?
Thanks!Wat een mooie bak is dit geworden!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.