Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Haha An, ja het valt mij ook niet tegen eigenlijk. En dat terwijl ik echt geen persoon ben die van veel steen houdt. Maar t heeft wel wat zo. Zeker omdat alleser omheen ook mooi groen aan het worden is nu 😀
@dolle ancistrus: ja ze zijn erg leuk om te zien. Heerlijk om naar te kijken hoe ze met zijn allen de bodem af "stofzuigen" zoals mijn vriend het noemt 😛 Als er hier een grotere bak komt (na verhuizing welliswaar) dan komen er nog een paar bij. Maar dan is het aquariumformaat er ook wel naar 😛
Ik ben er inmiddels over uit dat het de galaxy rasbora's gaan worden. Voor die tijd nog even wat elzenproppen in de filter voor de donkerdere kleur die ik graag wil. Hoe de planten het blijven doen zien we dan wel weer, haha. Niet teveel ,want hoeft nu ook weer niet zwart te worden 😛
Ik begin bij een groepje van 10 en dan maar langzaam opbouwen. Zo vaak worden ze ook niet aangeboden in omgeving en vaak vind je ze hier ook maar per 10 omdat ze ook vrij prijzig zijn en dus nauwelijks verkocht worden.
T eerste groepje zal er eind mei gaan komen.
De alg vermindert ook razendsnel nu en met het zelfde tempo kweken de vuurgarnalen ook, haha. Hoeveel het er zijn weet ik niet, maar niet genoeg om enorm op te vallen in de bak in elk geval. Ik denk nu een stuk of 20/30 waarvan de helft volwassen denk ik. Ook lopen er nog een aantal met eitjes.
De paardenkopjes vermaken zich opperbest in de bak, en ook de 5 tylo's doen het geweldig goed 🙂
Ein-de-lijk! Onze rode Lotus begint omhoog te groeien, haha. Hopelijk tot aan het wateroppervlak, dan hebben de goerami's een mooi plekje om hun schuimnest te bouwen. Ik moet nog even nieuwe drijfplantjes bestellen aan het einde van de maand.
Even nieuw overzichtje. De rest groeit ook prima 🙂
Ziet er al leuk uit zo. Nooit gemerkt trouwens dat de Galaxy's zo lastig te vinden / duur waren. Zie ze hier regelmatig en dan voor �2,50.
Tylotjes zijn inderdaad erg leuk, welke kleuren heb je?
Regio probleempje denk ik 😛 Ik heb inmiddels uitgevonden dat ik in Zwolle voor �2,00 p.s. bij een kweker dus die mail ik einde van de maand even hoeveel hij er heeft 🙂 Wijzelf hebben ze ook in de winkel op stage, maar dan wel voor �4,75 per stuk.. Dat gaat met och even iets t� ver 😛
Ik ga eind van de maand de reineckii's vervangen voor een ander plantje (suggesties?) en ik wil nog even een potje L. novazalandie, potje dwergnaaldgras en nieuwe drijfplantjes bestellen als ik het nergens anders kan vinden. Enige drijfplantje waar ik echt veel plezier van heb gehad tot nu toe is de pyllanthus fluitans, dus die wil ik graag weer terug.
Eind van de maand dus ook een groepje Rasbora galaxy's halen, moet nog even dubben hoeveel ik mee wil gaan beginnen. Denk eerst gewoon maar even 10 en dan kijken hoeveel ik vind dat er nog bij kunnen.
Al een hele verbetering met de stenen erbij...
En zou als ik jou was niet teveel verschillende soorten planten nemen, dat word heel rommelig.
Je kunt beter de bestaande plantengroepen uitbreiden.
Vind ook nog steeds dat je erg in 1 lijn werkt, als je de stenen wat meer laat verspringen, dan oogt het veel natuurlijker en krijg je door de groei van de planten hier en daar een verrassend hoekje.
En ik stem voor hout 😀
Ik vind het juist wel leuk zo. Tis voor t eerst dat ik eens niet binnen een paar dagen baal van de inrichting dus ik laat het ook gewoon zo 🙂
De reineckii veranderen is overigens omdat hij het gewoon niet goed doet in deze bak, en straks met drijfplanten zal dat niet veel beter gaan worden denk ik 😛 Dus daarvoor zijn suggesties welkom 🙂
Hout zit ik nog over na te denken, moet ik maar net een stuk tegenkomen die ik er in vindt passen.
De echinodorus die er in staat links goed het ook niet geweldig, dus die gaat samen met de reineckii in de nanobak die ik nog weer ga opstarten om de jonge honinggoerami's in op te kweken.
Overigens zie je de hele voorgrondplanten ook nauwelijks op de foto's. Rechts voor de rode Lotus langs staan een paar kleine plukjes dwergnaaldgras waar ik dus nog een potje van bij wil doen omdat het anders wel erg lang duurt voordat dat een keer vol groeit. De rest van de voorgrond is L. Novazaelandi� en linksvoor de Crypto wendtii tropical. Voor de Hygrophila corymbosa staat ook nog een potje Rotala walichii die net weer een betje begint aan te slaan. Dus er verandert verder niks, behave dat de echinodorus weg gaat en de reineckii nog vervangen gaat worden. De vraag is alleen voor wat 😛
Nieuwe foto 🙂 Filter verschoond en en extra filtertje aan de andere kant gehangen voor een beetje extra circulatie, kijken of dat nog wat beter werkt. Plantjes doen het prima, behalve dus de Altheranthera reineckii die ik er maar uit gehaald heb. Volgende week ga ik plantjes bestellen. Niet heel veel.. Alleen om wat groepen aan te vullen en het gat van de alteranthera op te vullen. En een bakje phyllanthus fluitans.
Hopelijk komt deze week ook de portie drijfplanten van Ronald V aan, dan kunnen die er ook gelijk in 🙂
Het is uiteindelijk 1 man en 3 vrouwen geworden, prima dacht ik toch? 🙂
Ze hebben in elk geval een paradijs, ze zijn namelijk nog maar 1,5-2 cm groot, haha.
Flink zoeken om ze te vinden in de bak, dus foto's volgen nog wel een keer 🙂
Nieuwe plantjes zijn inmiddels ook besteld:
- 2x Phyllanthus fluitans
- 1x Eleocharis parvula om de plantengroep uit te breiden
- 1x Hydrocotyle verticillata voor bij de voorkant van de middelste steen
- 1x Najas indica om het gat links te vullen
- 1x Micranthenum micranthemoides om tussen de stenen te zetten
- 1x Pistia straitoites als extra drijfplant met wat langere wortels 🙂
Van de week eens een mailtje sturen over de Rasbora galaxy's.
Bedankt! Ben er zelf ook wel erg blij mee.
Als de laatste planten er straks zijn laat ik het gewoon lekker door groeien en ga ik alleen nog maar snoeien wanneer nodig.
Eind van volgende maand zullen dan de Honinggoerami's wel komen en misschien nog een groepje rasbora galaxy's. We beginnen gewoon even met 10 stuks en dan zien we wel 🙂
De dario's vallen met hun 1,5 cm in elk geval nog niet echt op in de bak, haha.
Vandaag ook 10 rasbora galaxy's gekocht. Helaas 1 overleden door de stress waarschijnlijk.
Volgende maand nog een groepje van 10 er bij en de Honinggoerami's 🙂
De plantjes binnengekomen dus vanavond weer even bezig gehouden met de indeling 🙂
Na een uurtje plantjes poten was het totaalplaatje toch best leuk. De waternavel middenvoor is nogal rommelig op het moment, maar dat komt wel goed 🙂
Het is nu net alsof je de hygrophila er achter niet meer ziet, maar dat is in het echt dus niet het geval 😛
Onduidelijke foto, ze zijn erg lastig op de foto te krijgen, ��n van de dario dario's 🙂Ik twijfel nog of het 2 koppels zijn of een harem, maar ze doen elkaar niks verder.
Zelfde verhaal rondom de foto. Maar moet zeggen dat ze me heel erg mee vallen. Meeste winkels hier verkopen de Rasbora galaxy's met kromme rug en enorm mager. Hier zijn ze echter ontzettend mooi op kleur, de meesten zijn mooi vol qua bouw. Zitten wel een paar kromme ruggetjes tussen. Er zitten ook koppels tussen, want er zitten een paar echt continu bij elkaar te dansen 😛
En.... we hebben een zwangere Aziatische waaierhandgarnaal!
Ik heb net even nieuwe foto's gemaakt van de dario dario's en de rasbora galaxy's. Jeetje wat zijn die visjes lastig op de foto te krijgen, haha. Maargoed, hier een paar foto's die nog redelijk "gelukt" zijn.