Een oude hobby!


Poisson

Well-known member
Lid geworden
9 maart 2021
Berichten
77
Leeftijd
42
Hallo allemaal,

De afgelopen weken heb ik al veel van dit forum gebruik gemaakt, nu het zover is en ik mijn bak binnen heb staan vond ik het ook wel tijd worden om me te registreren en even voor te stellen.

Als tiener had ik vroeger op mijn zolderkamer een 300 liter aquarium staan, ik vraag me nog steeds af hoe mijn ouders dat verantwoord vonden op de vrij oude houten draagbalken.. Na mijn studie ben ik nooit meer met aquariums begonnen, in plaats daarvan trok de koi hobby mij en heb ik een aantal jaren kunnen genieten van mijn vijver. Na een verhuizing moest ik hier ook noodgedwongen afscheid van nemen, nu zwemmen ze hun rondjes bij mijn moeder in de tuin (en zo is die cirkel weer rond).

Inmiddels begint het hier ook weer te kriebelen en dacht ik al een tijdje na over het opnieuw opstarten van een aquarium. De voorkeur gaat uit naar een goed beplante hardscape van steen/hout. Het aquarium is er inmiddels, een Juwel Rio 450 led.

Het lijkt me leuk om de voortgang een beetje bij te houden op het forum, daarnaast heb ik natuurlijk ook heel veel vragen die ik in de juiste volgorde ga proberen te stellen. Nu ik me een beetje aan het inlezen ben realiseer ik me steeds meer dat het toch puur geluk is dat ik als jochie dat oude aquarium redelijk goed onder controle wist te houden. En maar met emmertjes van de wastafel naar de bak lopen over de natte vloer 😄 We gaan het dit keer iets beter plannen en uitvoeren..!

Alvast bedankt voor het plukken van jullie adviezen en tips!

Groet Rick
 
Leuk om je verhaal te lezen. :D Welkom!
 
Welkom Rick.
 
Welkom Rick, veel plezier op het AF
 

Terug
Bovenaan