Wat is er nieuw

Een paar vraagjes!

• Onderwerp starter Onderwerp starter joshua vis
  • Startdatum Startdatum
J

joshua vis

Guest
Hallo,Ik ben momenteel mijn garnalen bak aan het indraaien (al 1 week),Heb al velen site's door gelezen maar heb nog niet antwoord op al mijn vragen,
1) Ik heb nu dit:Een 20 liter bak velichting en een spons filter, Hij staat nu op 24 graden en ph waarde is 7 is dit goed voor CR garnalen?
2) Ik heb ook Java mos en Cholla hout en nog een plantje waarvan ik de naam niet weet,ontbreekt er iets?
3)Ik weet wat ik me CR garnalen eten kan geven maar hoevaak en hoeveel moet ik ze eten geven?
4) Kan ik er inde toekomst nog een visje bij doen in me 20 liter bak bijv een groepje corydora's ? Of een andere vis of is me bak te klein?
Alvast bedankt mvg Joshua.

Hallo Joshua.
1)Een ph van 7 is over het algemeen prima voor crs hoor.
2)Is in principe prima zo.
3)lastig te zeggen maar 2 korrels van bv granulaat per dag en garnaal is prima.
4) In 20 liter kan je het beste geen vissen doen.

Oke bedankt,jammer van die vissen maar ik snap het en zal het niet doen.

Je hebt het met indraaien over al 1 week maar beste is om 3 weken te wachten hoor maar wist je misschien al.

1) Ik heb nu dit:Een 20 liter bak velichting en een spons filter, Hij staat nu op 24 graden en ph waarde is 7 is dit goed voor CR garnalen?
2) Ik heb ook Java mos en Cholla hout en nog een plantje waarvan ik de naam niet weet,ontbreekt er iets?
3)Ik weet wat ik me CR garnalen eten kan geven maar hoevaak en hoeveel moet ik ze eten geven?
4) Kan ik er inde toekomst nog een visje bij doen in me 20 liter bak bijv een groepje corydora's ? Of een andere vis of is me bak te klein?

1) temp is goed. ph is wat hoog. voor kweek. maar mag niet heel veel uitmaken..

2} je kan wat fijn bladerige planten erbij doen. maar smaken verschillen.

3) gewoon standaart voer. kijken wat de garnalen er mee doen. als ze er op af vliegen wat meer... en ze moeten het binnen een paar uur op hebben.

4) rasbora soort is mooi. en zal niet je garnalen eten.
wel af en toe een baby

3) gewoon standaart voer. kijken wat de garnalen er mee doen. als ze er op af vliegen wat meer... en ze moeten het binnen een paar uur op hebben.

wel af en toe een baby

jejachmi zei:

wel af en toe een baby
Rasbora is indd mooi,maar kunnen ze ook in een 20 liter aquarium?

als je de rasbora brigette neemt wel.
dat zijn visjes die er wel in kunnen

galaxy zelf vindt ik ze wel at groot.

Ik zou de brigittae persoonlijk niet in dit formaat bak houden. Ik heb ze hier een tijdje geleden ook tijdelijk in een superfish gehad. Gaat prima samen met crystal red en black en ik heb ze niet kunnen betrappen op het eten van jongen. Ik heb ze hier echter in gehouden omdat ze er moeilijk verkrijgbaar waren bij de LFS en ik ze in mijn rekord destijds wou doen. Deze hebben ze niet gehaald, want ze zijn meegegaan naar mijn huidige sera 130. Ik merk hier dat ze de ruimte echt wel gebruiken. Zijn best wel actieve zwemmers welke veel mooier kleuren nu ze met een aantal meer zitten. Het zijn toch wel echte groepsdiertjes welke bij mij zo nu en dan heel mooi scholen. Ook zijn ze veel roder als dat ze in de superfish waren. Mss is dit door het aantal, mss door de ruimte. Ik ben van mening dat het beide wel een rol speelt en dat je ze toch tekort doet ik een 20L bak, ondanks dat ze niet veel groter worden als 1,5cm.

Eens met Killerfish. Houd dit 20 liter bakje lekker voor je CRs 🙂

Nog even een tip voor als je eens nieuwe plantjes koopt: GOED uitspoelen. Laten weken in een emmer water en dat meermaals verversen. Als je tenminste je mooie garnaaltjes niet wilt zien creperen omdat ze vergiftigd zijn met allerlei ongediertebestrijdingsspul dat wel eens wordt gebruikt.

~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan