Een witte stip op beide ogen tetra, wat is het?


D

Dees

Guest
Goedemiddag,

Afgelopen week mijn vissenbestand overgeheveld naar en 100 liter aquarium. Veel water uit het oude aquarium meegenomen en vooraf uiteraard in laten draaien.

Wat mij nu opvalt is dat er één tetra op beide ogen een witte stip heeft. Misschien is het zo logisch als het klinkt en is het het begin van witte stip. Echter ken ik het van een vaag verleden nog dat het vooral op vinnen zat. De vis ziet er verder supergezond uit. Hebben jullie een idee?
Bijgevoegd een foto. De vage vlekjes die je verder ziet, zitten niet op de vis, maar op de ruit. Het is echt alleen maar dat dingetje op het oog. Weten jullie wat het is?
20180612_152949.jpg


Groetjes Desirée
 
Het kan aan mij liggen maar ik zie gen witte stip op of bij het oog.
 
Het zit exact in het midden van het oog. Zoals je misschien wel kunt zien is niet het volledige oog zwart. Dat wat niet zwart is, is geen weerkaatsing van het licht, maar een witte stip dat op het oog zit. En dat zit ook op het andere oog. Ik zal proberen een betere foto te maken.
IMG_20180612_172731 (1).jpg
 
Ik zie inderdaad wat je bedoelt, vreemd, zou haast zeggen staar maar geen idee of vissen dat kunnen krijgen.
 
Ja precies. Het gekke is wel, dat van de voorkant gezien het echt OP het oog lijkt te liggen.
 
Hmmm dan kunnen we staar, als dat al bij vissen bestaan, eigenlijk wel uitsluiten.
 

Terug
Bovenaan