Eerst maar eens voorstellen...


R

-Rob-

Guest
Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Rob. Aquariums heb ik altijd mooi gevonden. Vroeger thuis had mijn vader een aquarium en ik kon daar uren naar kijken. Eigenlijk heb ik zelf ook altijd al een aquarium gewild maar het is er nooit van gekomen. Je weet hoe dat gaat. Maar daar gaat verandering in komen.

De ruimte die ik beschikbaar heb, is beperkt. Een bak van een meter zit er helaas niet in. Met een centimeter of 60 houdt het wel op. Uiteindelijk is de keuze op een Juwel Lido 120 gevallen. Die is toch wat groter dan een standaardaquarium van 60 cm. (Ja, ik weet dat ik bij de keuze van de vissen rekening moet houden met de oppervlakte en niet met de inhoud :))

Het aquarium komt vrijdag of zaterdag. Aankomend weekeinde zal ik dus zoet zijn met inrichten. Heb me voorgenomen om het niet te ingewikkeld te maken. Zal dus kiezen voor makkelijke plantjes. Na een weekje of 3 mag er dan gezwommen worden.

Ben een beginner maar heb me al best veel ingelezen op dit forum. Maar ondanks dat zal ik jullie de komende tijd best wat lastig gaan vallen met vragen. Zeker de keuze van het visbestand wil ik goed doen. Dus alvast bedankt.

Groet,
Rob
 
Welkom, neem een zandbodem ipv grind, dan heb je veel meer mogelijkheden qua bezetting
Dank voor de tip. Ik realiseer me dat ik met zand meer mogelijkheden heb. Maar persoonlijk vind ik grind mooier. Ben er nog niet helemaal uit. Maar ik heb nog een paar dagen om te besluiten.
 

Terug
Bovenaan