Eerste aquarium en voorstellen


RensY

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2022
Berichten
689
Leeftijd
33
Hallo,

Mijn naam is Rens en ik ben voor het eerst gestart met het houden van een aquarium. Inmiddels draait het aquarium 3 weken en ik zit midden in een fikse nitietpiek, nog even geduld hebben dus:) ik lees al een aardig tijdje mee op dit forum en verwacht nog wel heel wat vragen te gaan hebben dus alvast maar een account aangemaakt:) en even een fotootje van mijn bak bijgevoegd!:)
20221027_154002.jpg
 
welkom!

zo mooie bak man! ben benieuwd wat er allemaal inkomt!
 
Welkom.. wat een diepte zo met die achtergrond.
 
Welkom op het AF. Mooie bak hoor 👍
 
welkom!

zo mooie bak man! ben benieuwd wat er allemaal inkomt!
Bedankt! Ik ben er nog niet uit wat er in moet komen. Er is zoveel informatie en zoveel verschillende meningen over visbestanden dat ik door de bomen het bos niet meer zie eerlijk gezegd. Ik wilde eigenlijk maanvissen, maar mijn bak is met 1,20m aan de kleine kant. En ik wil in ieder geval een schooltje kardinaal tetra's (saaaai, ik weet het, maar ik vind ze simpelweg prachtig). Ik denk dat ik daar maar mee begin en dan rustig wat uitbouw. Hoe je de hoeveelheid vis bepaald is me ook nog een raadsel namelijk. Al veel forumdraadjes gelezen, maar het blijft een beetje voelen als koffiedik kijken.
 
Wauw wat een mooie bak!
Hoe hoog is je bak? Voor maanvissen is niet alleen de breedtemaat belangrijk, maar vooral ook de hoogte.
 
Wauw wat een mooie bak!
Hoe hoog is je bak? Voor maanvissen is niet alleen de breedtemaat belangrijk, maar vooral ook de hoogte.
Bedankt:) Het aquarium is 65cm hoog en 55cm waterhoogte.
 
Je eerste bak ? Wat een talent !
 
Je eerste bak ? Wat een talent !
Klopt! Maar vooral veel aan het afkijken van plaatjes hoor. Als ik sommige bakken zie dan heb ik nog wat werk te doen, maar heel erg bedankt:)
 
55 cm is voor Pterophyllum sclare genoeg (Pterophyllum scalare zijn de kleinste maanvissen.) Ik heb een bak van 50cm hoog en daar zijn ze zeer tevreden in. Een groepje van 6 manen zou geen probleem moeten zijn. Wel een beetje afhankelijk van hun karakter, maar dat geldt voor elke bak, tenzij je een zwembad hebt...
 
Welkom namens mij Rens, en nuttige tips zul je hier zeker vinden op dit forum.
toch raad ik je aan om vooral je eigen weg te blijven gaan in keuzes.
Want soms zijn de meningen verdeeld.
Enne, ik vind je aquarium nu al erg mooi.:)
 

Welkom en wow! Wat mooi al zo je eerste bak, ik ben gewoon jaloers 😉
 
welkom bij de club starters.
veel succes. Ziet er wel spannend uit.
 
Welkom.. wat een diepte zo met die achtergrond.
Echt he ik kan zonder grap, niet eens zien waar de bak eindigd en waar de achtergrond begint op de meeste plekken. Of het is een goeie hoek waar de foto op genomen is, of dit word een ware picaso 😁
 
Waar heb je je aquarium poster vandaan? Ik ben echt al jaren aan het rondkijken maar ik kom elke keer uit op zelf iets laten printen. Standaart is allemaal zo meh maar zn afbeelding als deze is precies wat ik gezocht heb (eerste instantie voor mn hamsterscape) heb me vissen daarintegen nog niet door n bos zien zwemmen dus ben benieuwd naar het resultaat 😂😄
 
Echt he ik kan zonder grap, niet eens zien waar de bak eindigd en waar de achtergrond begint op de meeste plekken. Of het is een goeie hoek waar de foto op genomen is, of dit word een ware picaso 😁
Het is in het echt inderdaad wel iets makkelijker te zien dan op de foto, maar ik ben zeker niet ontevreden over de diepte.

Ik had exact hetzelfde, overal lopen zoeken en nergens iets kunnen vinden wat me aanstond. Toen heb ik net zo lang door stockimages zitten zoeken tot ik een foto gevonden had die ik wilde, die heb ik bewerkt en daarna door een familielid die in die business zit als sticker laten drukken. En dan met de plakkant aan de fotozijde en zo tegen de achterkant geplakt.
 
Het is in het echt inderdaad wel iets makkelijker te zien dan op de foto, maar ik ben zeker niet ontevreden over de diepte.

Ik had exact hetzelfde, overal lopen zoeken en nergens iets kunnen vinden wat me aanstond. Toen heb ik net zo lang door stockimages zitten zoeken tot ik een foto gevonden had die ik wilde, die heb ik bewerkt en daarna door een familielid die in die business zit als sticker laten drukken. En dan met de plakkant aan de fotozijde en zo tegen de achterkant geplakt.
Nou ik zou hem gaan produceren man, dat wordt een hit. Echt gaaf gedaan
 
Nou ik zou hem gaan produceren man, dat wordt een hit. Echt gaaf gedaan
Hahaah als mensen er om zitten te springen mogen ze altijd een berichtje sturen dan kan ik kijken wat ik kan doen.

Dit is hoe het eruit zag zonder vulling.
 

Bijlagen

  • IMG-20220926-WA0000.jpeg
    IMG-20220926-WA0000.jpeg
    337.4 KB · Weergaven: 60
Heel gaaf, ik verwacht dat je mogelijk wel wat pbtjes kan krijgen van leden, want diepte werking spreekt voor zich in onze hobby, iets wat menig één probeert te bereiken.
 
Geweldige bak (y)
Veel succes en geniet ervan he
 

Terug
Bovenaan