Wat is er nieuw

Eerste aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giltix
  • Startdatum Startdatum
Is het zoveel werk dit achteraf nog te wijzigen dan? Ik bedoel, indien ik besluit het aquarium aan te schaffen ben ik al €400 verder. Dat is toch een flink bedrag voor iemand die nog niet weet of hij de hobby leuk gaat vinden 😛

Het filter wegsnijden uit een aquarim wat draait is best een lastig klusje, je zal toch het water tot 1/3 niveau moeten laten zakken.
Voor iemand met ervaring is het vervangen van een filter zonder het uit balans krijgen van een aquarium geen probleem.
Ik proef dat je minder ervaring hebt (ik probeer je niet te beledigen) en dan is het zomaar een probleem met je bacterie huishouding.
Doe je alles netjes en lees je je goed in en vraag je optijd hier advies dan is het wel te doen natuurlijk.
Maar ja als je nu de keuze hebt zou ik het wel meteen goed doen.

Ik snap dat het veel geld is.
Koop een 2e handsje met extern filter.

Kan het niet dan kan het niet he, heel simpel.
Dan gewoon een aquarium met intern filter en later nog eens kijken of je plezier hebt met de hobby.

Is het zoveel werk dit achteraf nog te wijzigen dan? Ik bedoel, indien ik besluit het aquarium aan te schaffen ben ik al €400 verder. Dat is toch een flink bedrag voor iemand die nog niet weet of hij de hobby leuk gaat vinden 😛
Waarom dan niet een tweedehandsbak via marktplaats? ben je veel goedkoper uit en kun je experimenteren tot je erbij neervalt eer je die 400,- bereikt hebt

Als 400 euro je budget is zou je ook eens kunnen kijken naar de Eheim Vivaline 126 of 150 Led (rond de 400, met los intern filter) of Led+ (+- 450-480 met extern filter). Dan heb je een topset met een prima intern filter dat met zuignappen in je bak zit, of een (net zo prima) extern filter. Kwalitatief echt een slag beter dan de Juwel, waarbij je inderdaad al vrij vlot de Tardis er uit zult willen halen en vervangen door een extern filter...

De 400 euro is inclusief ornamenten 🙂
Tweedehands bak heb ik persoonlijk geen goed gevoel bij. Koop dat soort zaken liever nieuw. Klinkt stom, ik weet t.

wat bedoel je met ornament?
je gaat er toch geen piratenschip in doen hoop ik?

Lido 125 staat, qua afmetingen, toch wat beter. Dan kan er nog wat naast. Die kost 260 bij Pet's Place. 1 meter was wel mooi in de breedte, maar helaas niet in de hoogte.
Lido is wat strakker (ook incl originele onderkast). We komen er wel, hoor. Ooit komt er een bakkie 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan