Eerste buitenfilter advies gevraagd


B

Blue Moon

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil binnen kort mijn eerste buitenfilter aanschaffen. Echter ben ik aan het twijfelen.

Mijn huidige bak: 60L×30Bx45H
Echter wil ik in de toekomst een bak van 1 meter lengte of 120 lengte aanschaffen (wanneer het budget het toelaat)

Nu ben ik aan het twijfelen over welke filter ik het beste kan aanschaffen:
Eheim Buitenfilter Ecco Pro - Buitenfilters - 60-130 l 130 - 2032
Of de
Eheim Buitenfilter Ecco Pro - Buitenfilters - 100-200 l 200 - 2034

Iemand ervaring die hier mij advies over kan geven?
 
Wat is de reden voor jou om specifiek voor een Eheim Ecco te kiezen? Voor nu is de 2032 prima geschikt en een mooi filter al zijn er vele alternatieven. Voor een meter+ bak is de 2034 weer net even te klein dus in de toekomst zal je - mocht je echt tussen deze twee willen kiezen - toch ook een nieuw filter moeten aanschaffen.

Mijn 250 liter meter bak heb ik bijvoorbeeld op een JBL e900 serie filter draaien en dat gaat prima. Dat komt puur omdat het filter meer inhoud biedt voor filtermedia. Dus wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar de JBL e902. Die is nu in je kleine bakje redelijk overdreven maar die zou je iets kunnen knijpen. De prijs is redelijk vergelijkbaar met die Eheim filters.
 
@DanielHoogland bedankt voor je reactie en advies!
De reden is vooral dat ik een stille pomp wil. Maar moet eerlijk zeggen dat ik tussen Eheim en de JBL aan het twijfelen ben. Verder ben ik aan het twijfelen over hoe "krachtig" de filter moet zijn. Ik wil liever niet over bijvoorbeeld 6 maanden een nieuwe filter aanschaffen omdat ik een buiten filter nogal prijzig vind.
 

Terug
Bovenaan