Wat is er nieuw

Eerste community aquarium 100x40x50 van Thijs.ariens

Wellicht een wat groter beeld maar ik zit niet zo in die materie hoor.

Weer wat foto’s. Leuk dat wat je op internet leest dan ook gebeurt in de praktijk. De chinese algeneter die de stroming opzoekt, de kersenbuikjes die volop de kokosnoten in en uit gaan als een speeltje. Tenslotte een van mijn eigen baby guppen, ook leuk hoe die nu kleur krijgt! Kijken wat die straks weer als vader gaat maken.

IMG_5301.jpeg

Nummer 2 was in het zand aan het spelen!

IMG_5304.jpeg
IMG_5308.jpeg
IMG_5311.jpeg

IMG_5312.jpeg

Even een update van de bak! Me voorfilters vervangen nu voor nieuwe watten. Ook heb ik een nieuwe plant midden achterin. Verder blijven de planten groeien en begint het een schaduw oerwoud te worden. De vissen vinden het leuk.

Ook zijn de kersenbuikjes erg actief bezig. Daarnaast leuk om mijn eigen guppen fry nu zo volwassen te zien met hun eigen kleur. Vooral de gup met een witte bovenkant en geke snakeskin staart vind ik mooi.

Bijlagen

• IMG_5687.jpeg
    IMG_5687.jpeg
    3.5 MB · Weergaven: 29
  • 292E63C1-FF90-4302-9B76-28D3E99A7721.mp4
    17 MB
  • IMG_5690.jpeg
    IMG_5690.jpeg
    696.5 KB · Weergaven: 26
  • 20B3870A-0987-46B6-92CC-8ECDAF875439.mp4
    32.1 MB
Benieuwd hoe het gedrag zal zijn als ze uitzwemmen tov de andere bewoners.

Benieuwd hoe het gedrag zal zijn als ze uitzwemmen tov de andere bewoners.
Worden er vanzelf minder 🙄

Aparte combinatie van vissen zo en dan ook nog kweken met kersenbuikjes in deze combi, hopelijk krijg je door de stress situatie geen last van stip of slachtoffers al kan ik met dat met kersenbuikjes niet voorstellen dat dat niet gaat gebeuren.

Fingers crossed! 🤪

Uitgezwommen, ze hebben de rechter onderzijde van het aquarium. De rest van de bak blijft beschaafd links of in het midden.
Mooi gezicht zo!

Worden er vanzelf minder 🙄

Aparte combinatie van vissen zo en dan ook nog kweken met kersenbuikjes in deze combi, hopelijk krijg je door de stress situatie geen last van stip of slachtoffers al kan ik met dat met kersenbuikjes niet voorstellen dat dat niet gaat gebeuren.

Fingers crossed! 🤪
Ben benieuwd, afgelopen jaar veel commentaar op mijn vissen combi s gehad. Tot nu toe geen doden of gekke dingen, zonder reden, wel met reden;

- Dood gaan van 1 gourami en hele hoge nitraat waarden na omspitten en schoonmaken bodem.
- dood gaan van barbeel, na het springen uit de bak ivm toevoegen sterbai corydoras en het vrijlaten van gif (sprongen die dag meerdere vissen uit de bak). Deze corydoras verwijderd uit de bak.

Geen bak is gelijk Thijs en soms lukt wel wat bij de ander niet lukt.
Maar in de regel staan die Kersenbuiken wel bekend als niet al te aardige bewoners.

Leuk gezicht van die zorgzame ouders. En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat vissen geen gevoel hebben....

Mijn mannelijk kersenbuik, kijkt nu verder dan zijn territorium en wordt een beetje een etter. Is het handig om deze tijdelijk in een andere bak te plaatsen? Ervaringen? Of is dit niet bevordelijk? Het vrouwtje kan ook verdedigen toch? Ik heb geen vissen sterker dan de vrouw

Mijn mannelijk kersenbuik, kijkt nu verder dan zijn territorium en wordt een beetje een etter. Is het handig om deze tijdelijk in een andere bak te plaatsen? Ervaringen? Of is dit niet bevordelijk? Het vrouwtje kan ook verdedigen toch? Ik heb geen vissen sterker dan de vrouw
!

Ja dat zat er al een beetje in en de man weghalen zal ook weer stress geven en een volgende keer zit je er weer mee. Als het echt uit de klauwen loopt zou ik gaan overwegen om ze weg te doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan