B
Brasco
Guest
Hallo,
Ik heb na een aantal gezelschapsbakken, eindelijk de knoop doorgehakt en gekozen om met discussen te beginnen.
Allereerst een Aquatlantis aangekocht van 1.50 meter * 60 * 50.
Zand erin, water erin, plantjes erin en een eerste stuk kienhout.
Drie weken gedraaid, eerste visjes erin.
Vissenbestand:
2 Ramirezi
3 Cacatuoides (1 man, 2vrouw)
11 Neons
6 Corydora's
1 LDA01
Deze doen het prima en zitten er nu ongeveer 2 weken in. De planten groeien, doch hebben het moeilijk (bruine bladeren). Maar de EasyCarbo is onderweg.
Dit mede omdat ik wat last heb van bruinalg, naar wat ik hier gelezen heb veel voorkomend bij opstart.
Maar nu mijn vragen 😀
Ik lees 50 liter per discus. Dus dan kan ik 5-6 discussen houden. Met 6 wordt het misschien wat krap of is dit toch te doen?
Ik zou wat Led-licht willen daar al ��n van mijn TL-lampen niet meer werkt en het niet aan de lamp of de starter ligt.
Hebben jullie ervaringen met goede, maar zeker ook betaalbare LED-verlichting?
Last but not least. Ik ben van plan om Stendker-Discussen te nemen. Dit om de eenvoudige reden dat ze leidingwater gewoon zijn. Wat zijn jullie ervaringen met Stendker?
Sorry voor de hele boterham 😀
Mijn ww:
Ph 7.5
GH 10
KH 6
Temp: 29�C
NO2: 0
NO3: 10
Ik heb na een aantal gezelschapsbakken, eindelijk de knoop doorgehakt en gekozen om met discussen te beginnen.
Allereerst een Aquatlantis aangekocht van 1.50 meter * 60 * 50.
Zand erin, water erin, plantjes erin en een eerste stuk kienhout.
Drie weken gedraaid, eerste visjes erin.
Vissenbestand:
2 Ramirezi
3 Cacatuoides (1 man, 2vrouw)
11 Neons
6 Corydora's
1 LDA01
Deze doen het prima en zitten er nu ongeveer 2 weken in. De planten groeien, doch hebben het moeilijk (bruine bladeren). Maar de EasyCarbo is onderweg.
Dit mede omdat ik wat last heb van bruinalg, naar wat ik hier gelezen heb veel voorkomend bij opstart.
Maar nu mijn vragen 😀
Ik lees 50 liter per discus. Dus dan kan ik 5-6 discussen houden. Met 6 wordt het misschien wat krap of is dit toch te doen?
Ik zou wat Led-licht willen daar al ��n van mijn TL-lampen niet meer werkt en het niet aan de lamp of de starter ligt.
Hebben jullie ervaringen met goede, maar zeker ook betaalbare LED-verlichting?
Last but not least. Ik ben van plan om Stendker-Discussen te nemen. Dit om de eenvoudige reden dat ze leidingwater gewoon zijn. Wat zijn jullie ervaringen met Stendker?
Sorry voor de hele boterham 😀
Mijn ww:
Ph 7.5
GH 10
KH 6
Temp: 29�C
NO2: 0
NO3: 10