Eerste keer osmose water


Louis2000

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2022
Berichten
120
Leeftijd
23
Hey allemaal,

Deze week ga ik mijn aquamedic premium line 300 proberen en daar heb ik een vraag over.
Ik weet dat ik ze eerst even moeten laten lopen en dan pas gebruiken. Maar er zit op mijn waste slang een kraantje. Moet dit kraantje open of toe staan? Ik las iets van druk opbouwen maar wannee moet dit open of toe.

2 de vraag: het is een 100 l ton. Warm ik dit water best op. Zoja hoe. Of zeggen jullie dat die op een nacht kamer temp heeft?

Thx
 
Ik heb vroeger zelf wel een verwarming in de ton gehangen maar het hangt ook af van hoeveel de temp zakt na toevoeging en bij een kleine verversing is dat dan vaak niet nodig.
Laat voor je het gaat aanmaken telkens even het water een paar minuten lopen zodat het oude water eruit kan.
Zover ik op een foto kan zien zal het kraantje open moeten want anders loopt het niet maar dit type ken ik verder niet.
 
Je vraag van het kraantje kan ik niet beantwoorden.
Als je bijvoorbeeld ververst met 50% osmosewater, dan kan je het osmosewater op temperatuur brengen met 50% lauw leidingwater.
 
ik kan een kraantje op de afval slang niet helemaal plaatsen, maar als je je osmose apparaat voor het eerst gaat spoelen dan doe je dat zoals je m normaal ook zou gebruiken. dus je laat m gewoon een paar uurtjes lopen (er komt dus water uit zowel de afval als schoonwater slang) en daarna kan je het opvangen en gebruiken.

Tuurlijk warmt water vanzelf op in huis, in een nachtje is het vaak wel op kamertemperatuur.
of het warmer moet dan kamertemperatuur is afhankelijk van de te hoeveelheid verversen water en je bewoners, in algemene zin kan je gebruiken (bij een bak van 25c):
- doe je een 20% waterverversing in een bak? dan gaat dat gewoon via koud kraanwater.
- doe je een 50% waterverversing? dan zou ik gerust water op kamertemperatuur gebruiken
- doe je een 80% waterverversing, dan zou ik wel proberen het water richting de temperatuur van het water in de bak te krijgen

Maar als je bijvoorbeeld discussen hebt moet je meer uitkijken met schommelingen in watertemperatuur.
Heb je bijvoorbeeld channa's... dan kan je makkelijk 50% verversen met koud kraanwater
 
Kraantje op de waste slang zou ik gewoon open zetten, en wanneer je hem opruimt dicht draaien. Zo loopt het filter niet leeg wanneer hij niet loopt, schijnt beter te zijn.
 

Terug
Bovenaan