Eerste kweekervaringen malawi's


H

HellapMe

Guest
Hallo allemaal, sinds kort ben ik overgegaan naar malawi cichliden. Ik heb een paar soorten waarvan ik normaal 1 mannetje en 2 vrouwtjes heb volgens de verkoper. Die zei me dat ik het verschil kon zien aan de vlekjes die ze hebben op de anaalvin, mannetje heeft vlekjes vrouwtjes niet. Maar klopt dit wel? Want ik heb bij sommige soorten meerdere vissen met zo'n vlekje en ik heb een "albino malawi" (een volledig witte en de verkoper zei dat het een albino was) die zich verstopt en een putje heeft gemaakt bij zijn schuilplaats. Op internet vond ik dat de vrouwtjes de eitjes broeden in hun muil, maar deze heeft een vlekje. Is dit dan een ziek mannetje of toch een vrouwtje dat de eitjes broedt?
 
Je mag ook gewoon zeggen ,hoe je heet,hoor.
Wij bijten niet.

Haal hier je hart eens op.
Een Malawi Cichliden Aquarium - Cichlidenkwekers


1 okt 2009 ... De opbouw van een Malawi Aquarium. Voor dat je begint met deze mooie hobby
betreffende het houden van een (Malawi) Cichliden Aquarium ...
www.cichlidenkwekers.nl/malawi-cichliden-aquarium/ -


En ,een begin foto zou ook leuk zijn.
 
Heb ik gelezen, maar er staat toch geen geslachtsherkenning op? En ook het kweekgedrag vind ik niet direct. Toch bedankt voor de site!
 
Maar weet iemand nu hoe je het geslacht onderscheid bij malawi's?
 
Malawi's zijn alle visen uit een heel groot meer, welke soorten heb je nou precies?
 
Het probleem is dat ik dat niet weet, in de winkel stond er gewoon malawi cichlide en de prijs ( winkel is Eurotuin)
 
Hoe groot is je bak?
Plaats eens een foto van de vissen (man en vrouw) en van de bak.
 
Tja een ��nduidig antwoord voor alle malawi soorten is er niet. Eiervlekken werden vroeger veel gebruikt voor geslachtsonderscheid maar daar is men van teruggekomen. Er zijn soorten waarvan de man veel feller gekleurd is dan de vrouw, maar ondergeschikte mannetjes lijken dan vaak op vrouwtjes. Er zijn soorten waarvan de man blauw is en de vrouwtjes geel. Er is echter ook een soort waarvan de man geel is en de vrouwtjes blauw!

Oftewel, heb je foto's van alle vissen?
 
Laat maar, ik heb de cichlide net dood aangestroffen.
 
Alle 3?
Dan was de bak vast te klein of verkeerd ingericht of met verkeerde bewoners. Of misschien de voeding.

Hoe groot was je bak en wat zat erbij in?
 
Ja of ze waren al ziek.
 
Nee niet alle 3 alleen die dat zich verstopte, ik heb een 150x60x80 bak enweet niet welke soorten malawi het zijn
 
De vrouwtjes zijn geel en de mannetjes zijn blauw behalve als het andersom is of dat ze een andere kleur hebben.
 

Terug
Bovenaan