Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hier mijn dilemma ik zag vandaag voor het eerst dat mijn betta splendes een koppel had gevormd.. nou heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt en hebben ze net al kuit geschoten en t mannetje het naar t schuimnest gebracht.. echter heb ik dus geen kans gehad ze appart te zetten en zit het schuimnest tussen de drijfplanten bij de rest van de vissen. Dit was al lastig i.v.m. de prachtbarbelen die de eitjes kwam oppeuzelen onder t kuit schieten.. hij heeft er toch aardig wat kunnen redden. maar wat moet ik nu hiermee doen laten voor wat het is en natuur zijn beloop laten gaan?
dan dilema 2 ik moest vandaag ook aquarium water weer verversen en opnieuw medicatie toedienen omdat een paar vissen last hebben van een bacterie.. maar het lijkt mij dat als ik dat nu ga doen het nest kapot gaat.. wie o wie kan mij tips geven wat ik het beste kan doen aquarium zaak is morgen namelijk ook dicht.
hey Bertus, dankjewel voor de reactie.. oke dan moet ik wel wachten tot ze uitgekomen zijn neem ik aan? anders maak ik de eitjes kapot denk ik? kan ik ze dan eventueel in mn noodbakje zetten? daar zitten momenteel de slakken in quarantaine wegens medicatie in mn aquarium
slakkenbak is hetzelfde water als uit t aquarium alleen zonder medicatie.. heb geen andere bak heb mn oude aquarium verkocht en zitten maar 4 slakken in t noodbakje 2 appelslakken en 2 sulawesi slakken oja en een mossel die was k ff vergeten is wel klein bakje miss 6/7 liter maar beter heb ik helaas niet nu. de 40 liter heb ik verkocht dus.. ik had t noodbakje toevallig nog van vroeger toen ik klein was ooit wandelende takken in gehad. dan laat ik het aquarium nu even voor wat het is duurt niet zo heel lang voor ze uitkomen volgens mij toch 1 dag en dan duurt het 2 dagen tot ze rondzwemmen toch? tenminste dat had ik ergens op internet gelezen
Als de eitjes uit zijn gekomen moet je na een week ook de man weghalen omdat die ook wel eens de jongen kan opeten. De moeder moet er direct bij worden verwijderd.
Dus zoals al is gezegd kun je beter voor de Betta een aparte bak hebben en nu moet je maar alles op zn beloop laten gaan denk ik.
Als de jongen na enige dagen gaan uitzwemmen kun je wellicht een aantal uitvangen, maar ja of dat goed gaat is de vraag. Dan moet je artemia voeren of vloeibaar voer. Ze zijn heeeeel erg klein namelijk.
Als alles in ��n gemengde bak zit zou ik zeggen laat het lekker gebeuren. Soms is er weer eens iemand die een jonkie heeft dat opgroeit, maar als je dat allemaal wilt stimuleren heb je echt meerdere aquaria nodig en zul je strikt moeten zijn qua voederen en verversen. Zeker als het allemaal nog nieuw is.
Levende artemia is prima opfokvoer hoor. Ik heb zelf net een aantal ermee groot gebracht.
Wel oppassen dat je geen eitje of schilletjes mee voert want ze kunnen daarin stikken is mij verteld.
Als alles in ��n gemengde bak zit zou ik zeggen laat het lekker gebeuren. Soms is er weer eens iemand die een jonkie heeft dat opgroeit, maar als je dat allemaal wilt stimuleren heb je echt meerdere aquaria nodig en zul je strikt moeten zijn qua voederen en verversen. Zeker als het allemaal nog nieuw is.
Als er genoeg groen is zoals allerlei mossen of Javavarens waarin de jongen kunnen ontsnappen dan zullen er meer dan genoeg over blijven, ook in een gewone gezelschapsbak.
Natuurlijk is het wel zo dat eenmaal ze meer volwassen worden ze toch uit elkaar moeten worden gehaald.