Wat is er nieuw

Eerste Nest Red Shoulders

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tommass
  • Startdatum Startdatum
T

Tommass

Guest
Hallo mede aqua fanaten!

Sinds een kleine maand heb ik nu 2 koppels red shoulders zwemmen.
Ze doen het uitstekend en zijn echt super mooi om te zien, beide koppels zijn heel sociaal en bieden elkaar de ruimte.

Nu heeft 1 koppel na 2 test ritjes een nest zwemmen van ongeveer 100 kleintjes. Ze zwemmen sinds gisteren lekker vrij rond en alles lijkt goed te gaan. Hoop dat ik binnen afzienbare tijd een mooie school kleintjes kan aanbieden waarbij ik mede liefhebbers blij kan maken met deze prachtige vis.

Alleen heb ik 1 vraag, de ouders zijn beide F2. Zijn de jongen dan F3 of zijn dit ook F2?

Qua F-generaties geldt: nakomelingen zijn het hoogste F-nummer van de twee ouders, plus 1.
Hoogste van jouw twee ouders is F2. Plus 1 maakt F3 voor de jonkies.

~ Ivo

Bedankt Ivo 🙂

Hopelijk blijven er flink wat mooie jongen over!
Zal proberen vanavond even een foto te maken.

Maar zijn ze dan F3 broer en zus ? want dan ben je bijna klaar w.b.t. degeneratie.

Er word in de wandelgangen gesproken over maximaal F5 met broer/zus.
Ikzelf zou niet verder willen gaan als F3 en zelfs dat liever niet.

Ik ga sowieso niet verder met broer en zus kweken. ik hou alleen 1 koppel straks. Nu zijn het er nog 2.
Helaas hebben beide ouders even niet goed opgelet gisteren, ze hadden een beetje ruzie met elkaar.

van de 50 jongen zijn er nu nog maar 4 over.... Als ze allemaal weg zijn ga ik even proberen koppel 2 weg te doen alsvorens er weer een nest komt. Ook even de bak kortwieken qua planten zal ze wellicht helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan