Wat is er nieuw

eet apistogramma ramirezi garnalen ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kabouterplop
  • Startdatum Startdatum
K

kabouterplop

Guest
Ik wil misschien apistogramma ramirezi toevoegen aan mijn aquarium.
Nu is mijn vraag eten ze garnalen ?
En of kleine visjes van ca. 2cm ?

Eten ze ook garnalen wanneer ze goed gevoerd worden ?
Dus : eten ze liever garnalen of voer als daar genoeg van vinden?

Die ik had aten lekker hun buikje vol van het gewone voer maar tussendoor konden ze het ook niet laten om garnalen te pakken.
Ik had ze met vuurgarnalen,de garnalen waren wel wat schuwer maar kweekten er nog stevig op los dus de populatie bleef gewoon in stand.

Ik denk dat een garnaaltje, vooral de jongen, er wel in gaat bij de Mikrogeophagus ramirezi (Apistogramma is verouderd voor deze soort) ook als ze goed gevoerd worden. het blivjven toch kleine roofvisjes.
vergeet overigens niet dat de M. Ramirezi wel een vis is met een gebruiksaanwijzing, voor een beginner ook niet aan te raden.
belangrijk voor de ze soort is een goede voeding, gevarieerd diepvriesvoer. en een hoge temperatuur, 27-28 is prima. ook is een rustig visbestand heel belangrijk.

Martin , Dat heb ik wel vaker gehoord , ik had op internet gelezen dat hij rustig is en 'aardig' tegen andere bewoners.
Vandaar dat ik me afvroeg of ze ook ze reageren op garnalen en kleine visjes ...

Dat is een goede afmeting voor ramirezi's 🙂. Welke garnalen zitten in je aquarium? Met vuurgarnalen is het geen probleem, die kweken toch zo snel 😉

Japonica garnalen.
ze waren bijna allemaal verdwenen , maar toen heb ik er weer 100 jonge japonica garnalen gekocht.
Er lopen ook nog 5/6 verdwaalde vuurgarnalen.

Mini japonica's zijn levend voer voor ze.. gewone japo's en vuurtjes gaan prima bij mij!

Hier jagen zowel het mannetje als vrouwtje non stop op de vuurgarnalen. Heb er wel meer dan genoeg dus ze krijgen ze nooit op.

Grtz.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan