Wat is er nieuw

Eheim 150 classic

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ertana
  • Startdatum Startdatum
E

Ertana

Guest
Hallo,

Ik heb een 80x40x30 bak met een eheim 150 classic filter.
Maar voor me gevoel zuigt hij niet echt hard. Er zitten geen knoppen op om hem harder te zetten. Ik ben nog een beginner dus ik weet niet of het kwaad kan of dat ie wel hard genoeg zuigt., ik heb geen idee hoe hard zon ding zou moeten draaien.
Ik zat er aan te denken om de groene slangen wat korter te maken.
Hieronder een foto dan krijgen jullie een beetje een idee
De invoer zit ook naast de uitvoer. Geen idee of dat invloed heeft

hb7XAL7eE6AFDj0fh7Pxo4paOxFYHOsO.jpeg

Dat ding heeft een capaciteit van 300 liter per uur. Maar helemaal gevuld met filtermateriaal en wanneer er wat vuil in zit zal het wel langzamer gaan. Dus ik denk dat het wel normaal is.

Slangen inkorten is zeker goed. Maar de uitstroom kan je beter aan de korte zijde hangen, dik tomt de stroming ook ten goede. Nu hangt ie zo te zien aan de achterzijde?

Filter zou eigenlijk de 2213 moeten zijn.
2211 is meer voor 5-60 cm bak.

Koop er ook wat drijfplanten in.
Licht is nogal fel,wat straks resulteerd in een algbak,
Kijk voor Limnobium laevegatum.
437285_0_82_limnobium_laevigatum.jpg

Fozzy zei:
Slangen inkorten is zeker goed. Maar de uitstroom kan je beter aan de korte zijde hangen, dik tomt de stroming ook ten goede. Nu hangt ie zo te zien aan de achterzijde?

Achterzijde werkt net zo goed. Zeker als er een stromingsbuis in zit met de gaatjes onder een hoek. De schroefbeweging zorgt ervoor
dat alles weer terug bij de aanzuig komt. Op deze manier blijft
er ook geen vuil voor de raam liggen.

Stromingsbuis rechts naar links geeft toch een betere stroming.

En ik zou er nog wat plantjes bijzetten, het ziet er redelijk leeg uit.

Fozzy zei:
[

Bedankt voor de reactie!
De uitstroombuis past alleen op die plek. Hij is te lang voor de zijkant of om aan de rechterkant te plaatsen.

kellemes zei:
Wat heb je er precies voor filtermedia in?

Bacto ring en Carbon activ

Tig zei:
En ik zou er nog wat plantjes bijzetten, het ziet er redelijk leeg uit.
Ben ik zeker van plan. Staat maandag in de planning. Dan doe ik ook meteen van die drijfplanten.

Bedankt allemaal

Carbon Activ wordt doorgaans gebruikt om geur, kleur en gifstoffen te verwijderen.
Carbon Activ dient meer voor een snelle verwijdering van bv. resten van medicamenten.

Zou dit dus wisselen voor sponzen / filterwatten.

Buis zou je altijd kunnen afzagen.

En de mening dat zijdelingse stroming beter is deel ik absoluut niet. Denk dat dit echt afhangt van de bak en wat er in staat.
Heb heel veel verschillende opstellingen en pijpen / buizen / zelfgemaakte dingen geprobeerd.

Het bleek zelfs dat mijn bak zuiverder bleef met een stroming aan de achterzijde. Wel met een pijp met gaatjes onder een hoek. Plus de voorzijde bleef zuiverder.

De reden dat ie hier niet meer zit is enkel omdat de planten dan heel anders op en neer gaan en een vallisneria bv dan helemaal
niet meer uit ziet. Ook voor de bio co2 was een zijdelingse beter.

Aha. Dat is het gevaar van naar de dierenwinkel gaan en de verkoper geloven.
Dus de bacto ringen laten zitten en dan van die blauwe sponzen erin doen?

Zou ik wel doen ja. Sommige zweren erbij dat de carbon je water helderder maakt en hebben t
er ook inzitten. Filtert ook heel goed zeer kleine deeltjes. Heb het zelf geprobeerd en das
de enigste keer geweest dat mijn bak ECHT glashelder was.

Onderin je Bacto, daar bovenop je blauwe spons en dan wat filterwatten.

Heb je er ook dekseltjes tussen? Van die groene. Dan zou ik zeker bovenin er
ene doen, ander heb je kans dat de filterwatten de rotor in worden getrokken.

Zie ik t nu goed en heb je de binnenfilter er ook nog inzitten?

Ja die deksels zitten er tussen. En ik ga er nog even naar kijken zodra ik bij de winkel ben

Ja de binnenfilter heb ik maar aangezet. Gaf voor mijn gevoel wat extra stroming.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan