Wat is er nieuw

eheim 2217 probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter thoom30
  • Startdatum Startdatum
T

thoom30

Guest
hallo

ik heb laatst via marktplaats een tweedehands filter gekocht. nu heb ik een probleem bij het aansluiten van het filter.

als ik alle slangen heb aangesloten en de potfilter laat vol lopen. zet ik spanning op het filter. waarna er vrij weinig gebeurt. de pomp produceert eigen geen kracht om het water te transporten naar boven. het water uit komt dan ook steeds niet over de rand van mijn aquarium.

nu heb ik het filter zelf even uit elkaar gehaald omdat de binnenkant de zien. de rotor ziet er nog prima uit. ik heb alles weer goed in elkaar gezet uit de hoop dat hij het dan wel weer zou doen. maar helaas het probleem blijft bestaan.

het maakt ook niet uit of dat ik hem op de grond of op mijn bureau zet. het water komt net niet over de rand van mijn aquarium. maar volgen mij heeft dit te maken met de massa van het water.

ter ondersteuning heb ik een tweetal filmpjes gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=pb3bLLDjcww

https://www.youtube.com/watch?v=VU8A0dtvHN8

ik hoop dat iemand mijn zou kunnen helpen met het vinden van een oplossing

mvg

thomas

Zou kunnen dat er een grote luchtbel in het filter zit waardoor de boel niet stroomt,zuig eens een paar keer aan de uitlaatslang.

@seabait dit heb ik ook geprobeerd. maar zonder succes. in het begin zuig je wel wat lucht weg. maar daarna is er geen verandering

maar er gebeurt ook gewoon niks aan de aanvoer kant.

ik vind het allemaal erg raar

Je kan ook de kop loshalen en die in een laag water in de gootsteen laten draaien,wel oppassen dat je de keuken niet natspuit 😉
Misschien heb je gewoon een kapotte gekocht...

hmm dat zal ik eens gaan proberen.

Als er dan ook geen voldoende water uit de uitloop komt weet je genoeg.
Is trouwens een foefje die ik van onze ouwe gouwe op grumpy hier van het forum gelezen heb 😉

ik vind het maar heel erg raar. ik heb het net even uitgeprobeerd. en idd er komt nog geen druppel uit. maar als ik hem omdraai. zie ik de rotor gewoon netjes op een toerental draaien zonder haperingen.

Kan versleten zijn dat zodra de boel weerstand krijgt van het water er niet genoeg power meer is.
Dat is het risico van tweedehand spul helaas.

Je kan ook nog checken of alle rubbertjes waar het asje in zit en impeller zelf in orde zijn.

curieus!

ik ga morgen even langs een collega. die zegt dat ze er verstand van heeft.

tja helaas heb ik nog steeds vertrouwen in de mede mens

Als het om geld en vrouwen gaat zijn er maar weinig te vertrouwen! 😉

Succes,ik hoop dat het in orde komt.

haha! les voor de volgende keer 😉

Seabait zei:
Als er dan ook geen voldoende water uit de uitloop komt weet je genoeg.
Is trouwens een foefje die ik van onze ouwe gouwe op grumpy hier van het forum gelezen heb 😉

Tip van Bertus begrijp ik 😀

De rotor staat stil op de as,denk ik.

haal hem er uit, en kijk of er weerstand op de as is.
zonder weerstand zal hij mee draaien.
Nokje afgebroken op de as.
Als je gas tape hebt, dan de rotor even eraf halen,en 2 slagen om de as draaien.

Dan de rotor terug plaatsen.en testen.

Die filmpjes ,daar zit er lucht in.
Je hoort de rotor ratelen.
Hou de uitvoer lage in een emmer,dat hij door loopt,dan duim erop en terug plaatsen.

Tip, koop dubbelle kranen,dan blijven de in en uitvoer vol water staan.
Sluit je hem aan,loopt het gelijk door.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan