Eheim 2224 maakt geluid


J

JelleLo

Guest
Sinds anderhalve maand eigenaar van een gloednieuwe eheim 2224. Sinds een paar dagen maakt hij irritant geluid. Het begon toen ik het aquarium verschoonde en de uitlaat dicht deed. Hij begon toen een erg raar en hard ratel geluid te maken. Zodra ik de uitlaat weer open zette was het voorbij. Echter heeft hij het hiervoor nooit gedaan.

Hij begint het nu ook te doen af en toe als hij gewoon aan staat. Klinkt als een luchtbel oid? Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed schudden en of schuin zetten tot het lucht eruit is.
 
Ik hou hem vaak ook even schuin of schud ermee en dan lost het zich in de regel wel op.
 
Heeft helaas niet geholpen. Heb hem uit elkaar gehaald en alles goed schoongemaakt. Propeller los gemaakt en waar je hem op klikt wat verder uit elkaar getrokken zodat hij wat strakker zit. Dit heeft uiteindelijk gelukkig wel gewerkt.
 
Pas je nu op met voeren? Als ik hoor filter goed schoongemaakt denk ik meteen aan veel dode bacterieen
 
Pas je nu op met voeren? Als ik hoor filter goed schoongemaakt denk ik meteen aan veel dode bacterieen

Ik bedoel de techniek. Leek een beetje dichtgeslibd. Filtermateriaal zoveel mogelijk met rust gelaten.
 
Nee joh, stekker eruit, gegarandeerd dat ie geen geluid meer maakt
Ja dat kan ook indd. Of hele aquarium verkopen, een hutje in middle of nowhere wonen. heb je nergens last van. :)
 
Sinds anderhalve maand eigenaar van een gloednieuwe eheim 2224. Sinds een paar dagen maakt hij irritant geluid. Het begon toen ik het aquarium verschoonde en de uitlaat dicht deed. Hij begon toen een erg raar en hard ratel geluid te maken. Zodra ik de uitlaat weer open zette was het voorbij. Echter heeft hij het hiervoor nooit gedaan.

Hij begint het nu ook te doen af en toe als hij gewoon aan staat. Klinkt als een luchtbel oid? Wat kan het zijn en wat kan ik eraan doen? Alvast bedankt!

Het is ook niet goed dat je bij een lopend filter alleen de uitlaat dicht zet. Beter is het dan, als het moet, de stekker even uit het contact te halen.
 

Terug
Bovenaan