Eheim 350 Skim


Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Tijdens wat rondstruinen op het internet, kwam ik de EHEIM skim350 tegen. Een wateroppervlak reiniger.

130116080125.jpg



Gelijk dacht ik aan het feit, dat we best wel veel eendenkroos in ons aquarium hebben. Echt baggerspul en hoeveel we ook wegscheppen, het komt steeds maar weer terug.

Zou dit een mooie kroosverwijderaar kunnen zijn? Zo duur is hij nou ook weer niet en gemak dient de mens toch?
 
Leuk,als je geen garnalen hebt.
Die gan er gegarandeert ook in.

Maar,lijkt verder wel goed te zijn.
 
Ik heb deze ook gehad in mijn scubaline 640, dit om aan de andere zijde van het aquarium het water in beweging te houden. Ik vond deze goed functioneren.

Ik heb deze ook even gehad in combinatie met garnalen, maar ben in dat pompje geen enkele garnaal tegengekomen. Het kan ook zijn, dat de garnalen nog te schuw waren (ik had ze toen pas, toen het pompje erin hing).

Nu doet het pompje dienst in de 160 bak!

Ik ben er tevreden mee.
 
Als je een filter op z,n kop doet,zelfde effect.
 
doe er een panty overheen, komen de garnalen er ook ni in
 
en hoe zit het met de belangrijkste vraag van Pla:

Pla zei:
Zou dit een mooie kroosverwijderaar kunnen zijn?
~ Ivo
 
Ben bang dat het opvanggedeelte bovenin heeeel snel volzit. Als ik uit mijn nano het kroos wegschep heb ik al snel een paar netjes vol.

Dus dan moet je eerst het kroos handmatig weghalen en daarna de skimmer laten draaien..zoiets.
 
Bedankt allemaal.
Ja Peter, het is inderdaad de bedoeling om zoveel mogelijk eerst weg te scheppen en daar na zo'n skimmer de rest te laten doen.

Ik zal een beetje verder rondneuzen.
 

Terug
Bovenaan