Wat is er nieuw

Eheim Classic 150 miserie door constante lekkage

fiekesof

Well-known member
Lid geworden
25 januari 2005
Ik heb een garnalenbak van 70 liter. Omdat het huidige filter onvoldoende was, heb ik de beslissing genomen een externe filter te gebruiken.
De Eheim Classic is een mooi instapmodel.
Helaas vanaf dag 1 miserie. De schroefdraad van de onderste bocht aan het filter zelf was in het fabriek geforceerd bij montage waardoor er overal water lekte langs de schroefdraad.
Netjes van de webshop een nieuwe bocht ontvangen.
Terug geinstalleerd ( en gelukkig toch in een bak laten staan - just in case - voor mocht hij alsnog lekken) .
En ja hoor, vannacht was het prijs, de opvangbak liep over.
Bij nazicht moet er toch een barst in de pot zelf zitten.
Hebben we een maandagochtendmodelletje of zijn er wel meer klachten over de kwaliteit van deze filters?

Eheim was vroeger de top van externe filters. Nu helaas enorm slechte kwaliteit.

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Mijn ervaring met die classic series is prima te noemen al heb ik de afgelopen jaren geen nieuwe gekocht want ze blijven maar werken 😉

Wat ik zou doen is die filter even los van het aquarium laten draaien, op een emmer met water o.i.d. en dan buiten even goed kijken waar het water vandaan komt. Een scheur in de pot zou zichtbaar moeten zijn en verwacht ik eigenlijk niet.

Ja ik heb diverse potfilters gehad van Eheim en ken dit probleem niet. Maar goed het valt onder de garantie dus ik zou hem gewoon omruilen.

Netjes van de webshop een nieuwe bocht ontvangen.
Terug geinstalleerd ( en gelukkig toch in een bak laten staan - just in case - voor mocht hij alsnog lekken) .
En ja hoor, vannacht was het prijs, de opvangbak liep over.
Bij nazicht moet er toch een barst in de pot zelf zitten.

Heb je wat teflontape gebruikt op de schroefdraad?

Je zei dat de schroefdraad in de fabriek al was geforceerd dus misschien is de schroefdraad op de pot zelf ook beschadigd?
Probeer te achterhalen waar het juist lekt: is het nog steeds ter hoogte van de bocht of misschien inderdaad ergens een (haar)scheurtje in de pot.

Desnoods zou ik gewoon een nieuwe pot vragen, het is niet de bedoeling dat ze lekken (al zeker niet als je hem nieuw gekocht hebt). Maar dan is het wel handig als je kan aanwijzen waar het probleem precies zit natuurlijk.

zijn er wel meer klachten over de kwaliteit van deze filters?

Eheim was vroeger de top van externe filters. Nu helaas enorm slechte kwaliteit.

Mja, ik ben er zelf nog steeds tevreden over (en ook de service van eheim is meestal top) dus ik zou het toch nog eens aankaarten (desnoods rechtstreeks naar de klantendienst van eheim). Ik denk dat de kans groot is dat ze je een nieuwe pot opsturen. Dat zou maar logisch zijn.

Mocht het echt op niets uitdraaien stuur je me maar een pb, ik heb nog wel een pot staan dus als ze je in de kou laten staan....

Bij de classic serie van eheim moet je voor gebruik altijd eerst de onderste aansluiting checken. Geen idee of het in de gebruiksaanwijzing staat, maar dat zou wel moeten.

Vaak kan je de onderste aansluiting een volle slag draaien, je voelt snel of hij vast zit. Ik heb zelfs wel eens gehoord van iemand die 2 volle slagen moest draaien.

Doe je dan niet terwijl die ruimte er wel is, dan lekt hij daar.

Met het filter is dan dus niets mis, alleen de onderste aansluiting aandraaien.

Verder hebben wij nog nooit een lekkage gehad bij onze eheim classics, ook niet bij de 2211.

Ik denk ook dat je een maandagochtendmodel hebt dan; onlangs mijn Eden filtertje moeten vervangen en ook gelijk voor een Eheim2213 gegaan. Enige last die ik daarmee had, had ik zelf (toen onbewust) veroorzaakt door de spraybar in te korten waardoor de druk opliep en hij ging fluiten. Gaatjes opboren en klaar. Geen lekkages though.

Hebben we een maandagochtendmodelletje of zijn er wel meer klachten over de kwaliteit van deze filters?

Ik denk dat ik ook een maandagochtendmodelletje te pakken had.....
Ik had zoveel goede dingen gelezen over Eheim en ik wilde een stille externe filter.
Dus na veel lezen een Eheim pro 4 250 gekocht, maar hij maakte enorm veel herrie, en hij was zo lek als een mandje.
Ik ben zelfs twee dagen bezig geweest met siliconenvet op de rubbers en dergelijke maar het hielp niks. als ik hem op zijn kant hield liep het water eruit
Bovendien vond ik het echt poppenspul dus ik heb hem terug gestuurd.
Ik heb nu een Aquael ultramax filter en ben er superblij mee, superstil en veel meer inhoud voor filtermateriaal.
Slangen kunnen afzonderlijk afgekoppeld worden, en staan automatisch dicht bij het afkoppelen.
Er zit een los voorfilter in waar je gemakkelijk bij kan en je kan zien dat er goed over het hele ding is nagedacht.

Voor die pro 4 series ben ik het helemaal met je eens, dat is echt een prut ding. Helemaal als je die vergelijkt met de pro 3 die echt veel degelijker in elkaar zit. Wat Eheim filters betreft kom ik ook alleen nog maar aan de classic filters de rest is mij veel te duur voor wat je krijgt.

Ik denk dat ik ook een maandagochtendmodelletje te pakken had.....
Ik had zoveel goede dingen gelezen over Eheim en ik wilde een stille externe filter.
Dus na veel lezen een Eheim pro 4 250 gekocht, maar hij maakte enorm veel herrie, en hij was zo lek als een mandje.
Ik ben zelfs twee dagen bezig geweest met siliconenvet op de rubbers en dergelijke maar het hielp niks. als ik hem op zijn kant hield liep het water eruit
Bovendien vond ik het echt poppenspul dus ik heb hem terug gestuurd.
Ik heb nu een Aquael ultramax filter en ben er superblij mee, superstil en veel meer inhoud voor filtermateriaal.
Slangen kunnen afzonderlijk afgekoppeld worden, en staan automatisch dicht bij het afkoppelen.
Er zit een los voorfilter in waar je gemakkelijk bij kan en je kan zien dat er goed over het hele ding is nagedacht.
Mijn aquamax vind ik maar half en half.
Vooral die voorfilter, die ik niet kan opendoen zonder dat er overal water uit loop, vind ik maar rommel.

Heb je wat teflontape gebruikt op de schroefdraad?

Je zei dat de schroefdraad in de fabriek al was geforceerd dus misschien is de schroefdraad op de pot zelf ook beschadigd?
Probeer te achterhalen waar het juist lekt: is het nog steeds ter hoogte van de bocht of misschien inderdaad ergens een (haar)scheurtje in de pot.

Desnoods zou ik gewoon een nieuwe pot vragen, het is niet de bedoeling dat ze lekken (al zeker niet als je hem nieuw gekocht hebt). Maar dan is het wel handig als je kan aanwijzen waar het probleem precies zit natuurlijk.

Mja, ik ben er zelf nog steeds tevreden over (en ook de service van eheim is meestal top) dus ik zou het toch nog eens aankaarten (desnoods rechtstreeks naar de klantendienst van eheim). Ik denk dat de kans groot is dat ze je een nieuwe pot opsturen. Dat zou maar logisch zijn.

Mocht het echt op niets uitdraaien stuur je me maar een pb, ik heb nog wel een pot staan dus als ze je in de kou laten staan....
Ik heb reeds een nieuwe bocht met nieuwe schroefdraad ontvangen, dus dat probleem was al opgelost. Maar het blijkt nu niet enkel dat probleem te zijn maar een barst in de pot ook wat we niet meteen konden zien.

Bij de classic serie van eheim moet je voor gebruik altijd eerst de onderste aansluiting checken. Geen idee of het in de gebruiksaanwijzing staat, maar dat zou wel moeten.

Vaak kan je de onderste aansluiting een volle slag draaien, je voelt snel of hij vast zit. Ik heb zelfs wel eens gehoord van iemand die 2 volle slagen moest draaien.

Doe je dan niet terwijl die ruimte er wel is, dan lekt hij daar.

Met het filter is dan dus niets mis, alleen de onderste aansluiting aandraaien.

Verder hebben wij nog nooit een lekkage gehad bij onze eheim classics, ook niet bij de 2211.
Dat hebben we gedaan, goed vastgedraaid.

• Leuk
Waarderingen: GCJ
Mijn aquamax vind ik maar half en half.
Vooral die voorfilter, die ik niet kan opendoen zonder dat er overal water uit loop, vind ik maar rommel.
Aquamax ken in niet, bedoel je de ultramax? Ik heb een ultramax en als ik het voorfilter open liggen er een paar druppels op de rand.

Ik heb reeds een nieuwe bocht met nieuwe schroefdraad ontvangen, dus dat probleem was al opgelost. Maar het blijkt nu niet enkel dat probleem te zijn maar een barst in de pot ook wat we niet meteen konden zien.

Dat kan er ook nog wel bij, zure prijs..... heel veel succes gewenst!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan