Wat is er nieuw

Eheim filter snel vuil, te weinig capaciteit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eline
  • Startdatum Startdatum
@Eline: De pomp mag je terugbrengen en je geld terugeisen, met de wet op consumentenkoop in je hand. De leverancier is volgens de wet VERPLICHT om je het product te leveren dat je hebben. Als dan blijkt dat het product niet aan de (gewekte!!) verwachtingen voldoet, dan is de leverancier degene die de koop ongedaan moet maken. Jij als consument hebt NIETS met Eheim of diens Importeur te maken!!

Is een zeer slechte zaak dat deze detaillist, jou probeert op te zadelen met HUN probleem!

Bedankt voor je reactie BigSmoke, ik was helaas te laat met terugbrengen. Ik heb begrepen dat je dan binnen 2 weken met het product terug moet gaan. Het duurde even voor ik erachter kwam en toen was het dus 3 weken later... helaas te laat om me daarop te beroepen blijkbaar? Hoe dan ook is het nu wel oké voor mij. Balen... maar helaas doe ik er niets meer aan. Ik wil de winkel wel graag te vriend houden omdat ik er vaker kom.
Ik laat het dus hier maar bij. Ik heb nu een goede pomp en geleerd van de ervaring. Voortaan stel ik eerst al mijn vragen hier 😀

Je mag het product 2 weken lang ruilen. Volgens mij hoort er op een degelijk product als mobiele telefoons, en ook filters, 2 jaar garantie.
Ik weet dat Apple ff in de clinch lag, omdat ze maar 1 jaar wilden geven een keer, maar volgens de wet moeten ze in Nederland 2 jaar geven.

Die 2 weken waar hun het over hebben is heel wat anders. Pak ze gerust aan hoor. Jij werkt ook hard genoeg voor je geld, denk ik 🙂.
En hun kunnen dan weer naar Eheim, dus het is niet zo dat het hun geld kost geloof ik.

De winkelier helpt mee en Eheim gaat nu ook wel meewerken denk ik. Maar uiteindelijk is de winkel er verantwoordelijk voor. Hij kan het wel terugsturen naar Eheim, maar de verkopende partij is en blijft verantwoordelijk voor de spullen die ze verkopen!!!!!!
Hij moet jou een voorstel doen, nu helemaal omdat ze nu ook inzien dat het fout zit, dan is het simpel toch!!!
Hier op het forum kan je ergens berichten kwijt over bv service van een winkel, er is een topic voor.

Nu denk ik ook wel dat Eheim ook niet kinderachtig gaat doen. Maar dat is wellicht de bedoeling van de winkel ook, het scheelt hun weer geld en trammelant.

De omruil tijd is een soort service. Wat ik bedoel is gewoon de wet die zegt dat de consument van zijn leverancier mag verwachten dat deze een product verkoopt dat aan de gestelde eisen/ verwachtingen omtrent, gebruik, duurzaamheid. stroomverbruik, gevaarzetting voldoet. Als blijkt dat dit niet het geval is, mag je de koop ongedaan laten maken, en is de leverancier je enige partij omdat hij aan jou heeft verkocht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan