Eheim filter


L

linda185

Guest
Naar aanleiding van een reactie van Nicole toch eens naar een buitenfilter aan het kijken. Voorkeurvgast uit naar Eheim. Alleen: waarom zitten hier groene buizen bij en niet gewoon transparant? Dat groen is toch geen gezicht?
Is er ook een transparante set voor zoiets te krijgen?
 
haha, ja, natuurlijk. Maar , ik zit daar niet op te wachten.

Wat ik niet zie, doe ik niet, kijk ik naar de stroming.of die nog goed is.

Maar als jij transparant vraagt, zal het best kunnen denk ik,
Hoe groot is je bak?
 
Zit echt wel een verschil tussen die knal groene buizen van Eheim of een beetje groene aanslag :D

welk type Eheim had je in gedachten? de Classic serie word geleverd met groene in-/ uitlaten inderdaad.
de Pro 4 serie word geleverd met zwarte in-/ uitlaten.
 
Zit echt wel een verschil tussen die knal groene buizen van Eheim of een beetje groene aanslag :D

welk type Eheim had je in gedachten? de Classic serie word geleverd met groene in-/ uitlaten inderdaad.
de Pro 4 serie word geleverd met zwarte in-/ uitlaten.


Zou toch een gelijk met kranen. heeft e classic niet.
Experience wel.
 
Dan opteer ik toch voor glas. Zwart of groen vind ik vanuit een esthetisch oogpunt niet zo okay...
 
Naar aanleiding van een reactie van Nicole toch eens naar een buitenfilter aan het kijken. Voorkeurvgast uit naar Eheim. Alleen: waarom zitten hier groene buizen bij en niet gewoon transparant? Dat groen is toch geen gezicht?
Is er ook een transparante set voor zoiets te krijgen?
Bij bedrijven als Hornbach zijn allerlei soorten transparante slangen in vele maten, ook voor Eheim verkrijgbaar. Intratuin heeft ook transparante slang alleen weet ik niet precies in welke maten.
Bij een aantal bedrijven in Nederland zijn ook transparante PVC buizen te koop, zelf heb ik ze in gebruik als spraybar. Ik kocht ze in Hoogeveen maar even googelen er zijn vele bedrijven die ze hebben.


https://pvchoogeveen.nl/transparant-pvc/transparante-doorzichtige-pvc-buis-prijs-per-50cm.html
 
Van de week zag ik een link voorbij komen van Aliexpres maar dat was nog duurder dacht ik. Maar goed ook een doorzichtige buis krijgt aanslag dus of het veel meerwaarde heeft durf ik niet te zeggen.
 
De doorzichtige die bij de Tetratec komt moet ik eigenlijk om de haverklap schoonmaken. Aanslag zie je heel erg gauw.
 
Ik zou het eerst met de standaard stukken proberen, als je een spraybar gebruikt en drijfplanten hebt valt deze al uit het gezicht weg, of anders hoog in de bak zetten, dan heb je maar eé'n instroom over welke mogelijk niet erg opvalt of anders even een plant voor zetten.
 
Als alles schoon is zul je minder goed het zien zitten maar ja in de regel komt er vrij snel aanslag in dus ik zou het ook zoals Ton al aangeeft eerst met de standaard stukken aankijken.
 
Van de week zag ik een link voorbij komen van Aliexpres maar dat was nog duurder dacht ik. Maar goed ook een doorzichtige buis krijgt aanslag dus of het veel meerwaarde heeft durf ik niet te zeggen.
Doorzichtige buis, ik heb ze zelf, krijgt net als elke buis, aanslag. Verschil met de extreme kleuren van Eheim is dat het een soort natuurlijke kleur wordt omdat er een zekere mate van dezelfde aanslag en dus ook kleur voorkomt in een aquarium.
 
euh... :S
Dat vind ik nu toch een zeer rare vraag eerlijk gezegd.
Wat denk je zelf? Wat zou ze kunnen bedoelen?
:juggle:

Ik vermoed dat het betekent dat ze het niet zo mooi vindt...
;)


Wat wilt ze dan? Groen vind ze ook niks....
 
Wat wilt ze dan? Groen vind ze ook niks....


:S


Schermafbeelding 2019-04-14 om 18.23.55.png


:rolleyes:
:D
 

Terug
Bovenaan